پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
به‌منظور حمایت، صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی و باغداری تشکیل می‌شود.

شعارسال: محمدعلی طهماسبی با اشاره به متفاوت بودن اقلیم کشور و اینکه ساخت گلخانه باید به صورت هوای منطقه‌ای ساخته شود، اظهار کرد: به تولید رساندن بذرهای هیبریدی و مناسب صیفی‌جات، سبزی، کشت گلخانه‌ای و از جمله برنامه‌هایی است که برای کم کردن وابستگی به بیرون، دانشگاه‌های ما برای تولید آن نیرو آموزش دهند.

وی با اشاره به ارتقای دانش مدیریت در تولید پایه و گلخانه‌ای متناسب با شرایط اقلیمی کشور از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دانشگاه‌ها است، افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما باید در زمینه‌های امور باغ داری و کار کنند و گرنه در بخش‌های کشاورزی با مشکل مواجه خواهیم بود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در کشور از جمله طرح‌هایی است که در این برنامه پیش‌بینی شده و بر این اساس کاهش مصرف آب و زیاد کردن میزان تولید و محصولات سالم در نظر گرفته شده است.

طهماسبی اضافه کرد: بخش اعتبار دهی صندوق ملی توسعه برای کارگروه‌ها مبلغی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق بانک کشاورزی و همراهی بانک‌های دیگر در نظر گرفته است.

وی با اشاره به نهالستان‌های دارای مجوز در سطح کشور تصریح کرد: هم اینک از یک‌هزار و ۵۰۰ نهالستان کشور تنها ۳۰۰ نهالستان دارای مجوز هستند که ساماندهی به این نهالستان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای طرح اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: حمایت از تولیدات داخلی و مکانیزاسیون باغبانی، برقراری خط ارتباطی، تشکیل موسسه تحقیقاتی باغبانی، توسعه بیمه باغات، تامین نیروی کارشناس و از جمله برنامه‌های صورت گرفته بوده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه عنوان کرد: اینک صندوق حمایت از چای فعال شده و در کنار آن نهال و زعفران نیز در آینده فعال خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی دهقان نیوز، تاریخ انتشار: 6بهمن1394، کدخبر:...: www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین