پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۵۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: برای رسیدن به شهر ایده آل نباید تنها به عناصر سخت افزاری تمرکز کرد، بلکه تحقق این مهم با شهروند محوری و تعاملات اجتماعی مطلوب مدیریت شهری، محقق می شود.

شعارسال: مهدی زندیه وکیلی شامگاه پنجشنبه در همایش خمین شهر ایده آل آینده، در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، اظهار کرد: زادگاه امام راحل پتانسیل مطلوبی در زمینه های مختلف شهری دارد، اما هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: توسعه شهری با تعاملات اجتماعی همراه است و برای رسیدن به شهر ایده آل نباید تنها بر سخت افزار تکیه کرد و مبنای اصلی در تحقق این مهم، تکیه بر شهروند محوری و حقوق شهروندی است.

زندیه وکیلی ادامه داد: زندگی همراه با آرامش در فضای شهرنشینی، تعامل مطلوب اجتماعی با شهروندان، آب و هوا مناسب، سیمای مطلوب شهری و رعایت حقوق شهروندی در تحقق شهر ایده آل مد نظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان خمین بهترین الگوی تعامل مطلوب اجتماعی در عصر خود، یعنی امام خمینی (ره)،را به جهان معرفی کرده است، بنابراین این شهرستان، گزینه ای مناسب به عنوان پایلوت تحقق شهر ایده آل در آینده است.

معاون عمران استانداری مرکزی بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی شهروندان نسبت به عوامل مهم توسعه شهری، روند رسیدن به شهر ایده آل را تسهیل می کند و در این زمینه توجه ویژه به شهروند محوری از اهمیت بسیار برخوردار است.

زندیه وکیلی اولویت اصلی در شهرسازی شهرستان خمین را احداث میدان نقش امام دانست و افزود: انتظار می رود اقدامات و پیگیری لازم برای احداث این پروژه بعد از گذشت چندین سال، به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: شهرستان خمین دارای ظرفیت مطلوب گردشگری و تاریخی است و باید از این پتانسیل ها در مسیر توسعه اقتصادی شهرستان و کاهش مهاجرت ها و به دنبال آن توسعه شهری بهره گرفت و همچنین فضای آرام شهر و تعاملات مطلوب شهری، برای گردشگران باید محسوس باشد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به راه اندازی دو پروژه بزرگ صنعتی در شهرستان خمین اظهار کرد: صنعتی شدن شهر با معضلاتی مانند آلودگی محیط زیست همراه است، بنابراین توجه به صنعت برای رسیدن به توسعه پایدار و مباحث زیست محیطی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

زندیه وکیلی بیان کرد: در دهه های اخیر اقدامات مطلوبی در حوزه شهری خمین انجام شده و مهمترین دغدغه که در این زمینه وجود داشت، توسعه زیرساخت ها و تکمیل پروژهای مواصلاتی و تأمین آب منطقه بود که زمینه ساز توسعه پایدار اقتصادی و شهری را در شهرستان خمین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروند مداری مهمترین عنصر برای رسیدن به شهر ایده آل است، اما اگر در مسیر توسعه شهری در حوزه های مختلف، گام های نامتوازن برداشته شود، دستیابی به شهر ایده آل امکان پذیر نخواهد بود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: همچنین شهرستان خمین در ایجاد شهر بدون مانع برای معلولان و جانبازان که از مطالبات به حق آنها است، در استان پیش قدم بوده و اقدامات مطلوبی در زمینه مناسب سازی معابر انجام شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اراک 365 ، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1396، کدخبر: 4820، www.arak365.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
لازمه شهروند مداری زندگی به سبک جهادی و مدیریت به سبک انقلابی است
یعنی اینکه بیایم و مانند ضعیفترین شهروند ها زندگی کنیم تا درد انها رو متوجه بشیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
ای بابا! اینا به ما بی احترامی نکنن حقمونو نخورن احترام نخواستیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین