پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
کمپانی wind speed (سرعت باد) می‌خواهد وسیله پذیرایی را طوری عرضه کند که سطحی گیرا و جذاب از سرگرمی را برای کاهش خستگی حین سفرهای طولانی فراهم سازد. فناوری جدیدی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بر بهترین صندلی، روی سقف هواپیما بنشینید. شرکت Skydeck طرح جدیدی با تکنولوژی های Windspeed را به اجرا در آورده که گنبد های قطره ای شکل شیشه ای را بر روی سقف هواپیما قرار می دهد. دو صندلی درون این گنبد شیشه ای قرار گرفته است که با نشستن بر روی آن به مسافران اجازه می دهد تا ۳۶۰ درجه برای دیدن آسمان از همه زوایا، بچرخند. با نشستن در حباب های شیشه ای بالای هواپیمای مسافربری، می توانید در پرواز ها به کرانه ها در آسمان بنگرید.

شعارسال:

تماشای آسمان از حباب شیشه ای

در این ایده خلاقانه، هواپیمای تغییر یافته صاحب یک جفت صندلی روی سقف خود خواهد شد که با محفظه‌ای تخم‌مرغی شکل محاصره شده. برای بالا رفتن تا سقف دو گزینه موجود است، یک اینکه به‌سادگی از پله‌ای که نصب شده بالا بروید و دو اینکه از یک مینی آسانسور استفاده کنید و انتخاب بین این دو گزینه به شرکت یا شخص صاحب هواپیما واگذار شده است. پس از بالا رفتن دو مسافر برگزیده خود را درون گنبدی جادار و آئرودینامیک می‌یابند، جایی که احتمالاً هیجان‌انگیز و بی‌سابقه‌ترین تجربه عمرشان رقم خواهد خورد.

تماشای آسمان از حباب شیشه ای
تماشای آسمان از حباب شیشه ای
تماشای آسمان از حباب شیشه ای
تماشای آسمان از حباب شیشه ای


شکیل حسین، یکی از اعضای wind speed، هزینه نصب این سیستم که شرکت سازنده آن را Skydeck می نامند، حدود ۸ تا ۲۵ میلیون دلار عنوان کرد. نگران ایمنی هستید؟ مشکلی نیست چراکه مهندسان شرکت استحکام ماده به‌کار رفته در ساخت گنبد را تضمین کرده و ادعا می‌کنند که بی هیچ مشکلی از پس وضعیت آب و هوایی نامناسب و مواردی همچون برخورد پرنده‌ها برمی‌آید.


تماشای آسمان از حباب شیشه ای
تماشای آسمان از حباب شیشه ای


اما اینجا مشکلی هست؛ همهٔ این گنبد و مکانیسم آسانسور مانندی که برای بالا بردن عرشه آسمانی لازم است، به وزن تمام‌شده هواپیما می‌افزایند و این یعنی تعداد مسافران و محموله‌ای که در آن هواپیماست کاهش می‌یابد. خلاصهٔ خط قبل در یک ترکیب خلاصه می‌شود: کاهش در آمد. اما ایرلاین ها را که می‌شناسید؛ تنها لازم است تا هزینه‌ای احمقانه برای صندلی‌ها در نظر بگیرند و یا اینکه در قبال دریافت مبلغ کمتری، به‌صورت نوبتی به مسافران بیشتری امکان استفاده از این ویژگی را بدهند تا پول بیشتری عایدشان شود.


تماشای آسمان از حباب شیشه ای
تماشای آسمان از حباب شیشه ای
تماشای آسمان از حباب شیشه ای


مدیر مهندسی wind speed، بروس استوارت،گفت:
به‌ منظور شروع عملیات ساخت، خریدار باید سفارش بدهد. ما هم‌اکنون توجه شرکتی در واشنگتن را جلب کرده‌ایم. هردو شرکت بوئینگ و ایرباس نیز با ما تماس گرفته‌اند.
زمانی که این طرح به واقعیت بدل شد، اگر مایل به تجربه پروازی هیجان‌انگیز در ارتفاع سی هزار پایی هستید و ازلحاظ مالی هم پولتان از هرجایی که می‌یابد بالا می‌رود، باید به دنبال اولین ایرلاینی باشید که در آشیانه‌هایش یکی از این غول‌های آهنی تازه و زیبا، خفته باشد.




شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری پروازخبر ، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1396، کدخبر: 57653، www.airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این ایده بسیار جالب و خلاقانه ای است و از یک لحاظ هم بسیار هولناک است ، کاش سریع تر به مرحله عملیاتی شدن برسد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین