پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و امسال نیز با مهیا شدن ۹۱ مسجد این آئین دینی با حضور مومنان در استان برگزار خواهد شد.

شعارسال: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و امسال نیز با مهیا شدن ۹۱ مسجد این آئین دینی با حضور مومنان در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت اللهی اظهارداشت: تقارن بهار طبیعت با ایام نیایش رجب، شعبان و رمضان فرصتی است تا از تغییر سال درس گرفت و به تغییرات معنوی هم اندیشه کرد.

وی اضافه کرد: کسانی که صاحب ذوق و اندیشه و تفکر هستند و به ذات الهی می اندیشند رجب را مقدمه شعبان و آن را نیز مقدمه ورود به ماه با برکت رمضان می دانند و خود را برای حضور در این ایام آماده می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در شرایطی که بر اساس رسوم ایرانی در آستانه سال نو مردم بدنبال خانه تکانی و غبارروبی از وسایل خانه و نو کردن لباس خود هستند باید اندیشه کنیم که مهمتر از این تغییر همه ما نیازمند غبارروبی از زنگار دل هستیم و باید در خود نیز تغییراتی ایجاد کنیم تا شایسته مقام انسانی و نزدیکی بیشتر به پروردگار شویم.

نعمت اللهی یادآورشد: همه انسانها نیازمند خانه تکانی روحی و جسمی و معنوی در خود هستند زیرا زنگارهای جسم وروح اجازه نمی دهد با خداوند ارتباط لازم برقرار شده و انس معنوی محقق شود لذا باید از مناسبتهایی که در طول سال داریم مانند ماههای نیایش بهترین استفاده را ببریم.

وی اضافه کرد: باید با عبادت و خودسازی کاری کنیم تا صفات الهی در انسان متجلی شود و ماه رجب ایام پاکسازی و ماه شعبان روزهای آراسته شدن به صفات الهی و ماه رمضان ماه تجزیه و اوج بندگی و فصل نیایش است که باید مغتنم شمرده شود.

* اعتکاف بهترین مراسم بندگی است

نعمت اللهی در ادامه در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف گفت: اعتکاف از سنت های حسنه ای است که در جامعه جایگاه خود را پیدا کرده و با استقبال جوانان شاهد گرایش آینده سازان به این آیین دینی هستیم که برای سال آینده نیز در استان برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مراسم اعتکاف در گذشته در مکانهای محدودی برگزار می شد اما در حال حاضر شاهد برگزاری متعدد آن در مساجد شهرها و شهرستانها هستیم و هر سال افراد بیشتری در آن شرکت می کنند که جای خرسندی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: اعتکاف با وجود عباداتی چون نماز، روزه، دعا، نیایش و راز و نیاز و تمرین خلوت نشینی با خداوند از آئین های بسیار ارزشمندی است که در خودسازی افراد بویژه جوانان نقش مهمی دارد.

* شرکت ۱۲ هزار نفر در اعتکاف سال گذشته قزوین

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۷ نفر در اعتکاف استان شرکت کردند و بیش از ۹۱ مسجد در استان شاهد برگزاری این آیین بود.

نعمت اللهی گفت: در سال گذشته ۲۰ مسجد در قزوین، ۹ مسجد در آبیک، ۱۵ مسجد در البرز، ۲۴ مسجد در تاکستان، ۱۸ مسجد در بویین زهرا، ۵ مسجد در آوج میزبان اعتکاف گروههای مختلف مردم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یادآورشد: در این ایام تعداد ۱۷۲ مبلغ به مساجد اعزام شدند تا برای سخنرانی و اجرای برنامه های دینی و فرهنگی مشارکت کنند که در این راستا ۱۰۰ مبلغه زن، ۹۴ قاری قرآنی و ۷۶ مداح نیز در مراسم اعتکاف حضور داشتند.

نعمت اللهی اضافه کرد:امسال نیز برنامه های خوبی برای مراسم اعتکاف پیش بینی شده که اجرا خواهد شد لذا ازمردم مومن و بویژه جوانان انتظار داریم از همین ایام با ورود به سایت برای ثبت نام اقدام کنند تا بتوانیم بر اساس تعداد افراد ثبت نام شده برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

وی اظهارداشت: اعتکاف در خودسازی و ایجاد آرامش روحی افراد نقش مهمی دارد و می تواند در سالم سازی محیط جامعه نیز موثر باشد که امیدواریم خانواده ها نیز در کنار فرزندان خود در این آیین دینی شرکت کرده و از فواید معنوی آن برخوردار شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 4253602، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
مراسم اعتکاف در ایران نماد اوج دین داری ایرانیان و دوری از زیبایی های دنیوی میان مردم است ؛ امیدواریم امسال مشارکت جوانان در این مراسم از سال های پیش بیشتر شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین