پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی از رشد 20 درصدی مصرف آب در اسفندماه خبر داد و گفت: 23 حلقه چاه جدید در استان حفر خواهدشد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی از رشد 20 درصدی مصرف آب در اسفندماه خبر داد و گفت: 23 حلقه چاه جدید در استان حفر خواهدشد.

غلامحسن ساقی در نشست خبری با اشاره به مصرف مشترکان در خراسان‌شمالی اظهار کرد: در آخرین روز سال گذشته 14 هزار لیتر در ثانیه مصرف ثبت‌شده است که این حجم استفاده از دو برابر مصرف معمول یعنی 600 لیتر بر ثانیه است.

وی از رشد مصرف آب شرب در نیمه اسفند تا 5 فروردین هرسال خبر داد و افزود: در اسفندماه سال جاری به نسبت ماه گذشته و نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش مصرف ثبت‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی همچنین به کاهش بارش باران طی سال جاری اشاره کرد و گفت: سد شیرین دره از سنوات گذشته ذخیره مناسب آبی دارد اما اوضاع تأمین آب شرب برای شهرهای اسفراین و شیروان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: تحویل آب از سد شیروان 90 درصد کاهش‌یافته است و با همین روند در تأمین آب در این شهر طی تابستان سال 97 اشکال ایجاد می‌شود.

ساقی از حفر 23 حلقه چاه جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: چهار حلقه چاه در بجنورد، سه حلقه در شیروان، هشت حلقه در اسفراین، فاروج دو حلقه و هرکدام از شهرهای آشخانه، راز، زیارت، قوشخانه، تیتکانلو و سنخواست با حفر یک حلقه چاه درصدد تأمین آب شرب هستند که به 100 حلقه چاه فعلی آب افزوده می‌شود.

وی در ادامه به میزان مصرف مشترکان اشاره کرد و گفت: 82 درصد از مشترکان آب شهری کمتر از الگوی مصرف استفاده دارند که البته نیاز است این الگوی مصرف بازنگری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌شمالی درباره میزان معوقات و بدهی‌های این سازمان اظهار کرد: بالغ‌بر سه میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی آب‌بها در این شرکت ثبت‌شده است که از این میزان یک میلیارد تومان مربوط به مشترکان مسکونی است.

وی ادامه داد: سهم دستگاه‌های دولتی در این بدهی‌ها از سایر مشترکان بیشتر است و متأسفانه برخی ارگان‌ها مانند شهرداری‌ها از انشعاب غیرمجاز نیز استفاده می‌کنند.

ساقی همچنین خواستار تعیین تکلیف جداسازی آب شرب از فضای سبز در شهرداری‌ها شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در بخش دیگری از جلسه به موضوعات فاضلاب اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری برای انجام 10 هزار انشعاب فاضلاب در خراسان‌شمالی طی سال 97 انجام‌شده است که در صورت تحقق میزان بهره‌گیری از پروژه فاضلاب در استان به 36 درصد می‌رسد.

وی افزود: احداث تصفیه‌خانه شیروان و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب آشخانه و افزایش ظرفیت در تصفیه‌خانه اسفراین از عمده اقدامات این حوزه در شهرستان‌های خراسان‌شمالی است.

ساقی روند شبکه‌گذاری فاضلاب طی سه ماه اخیر در مرکز استان را نامطلوب توصیف کرد و ادامه داد: عدم ارائه مجوز توسط شهرداری‌ها برای پیشرفت کار نصب فاضلاب با دلایلی همچون رعایت منظر شهری باعث برخی مشکلات و کندی درروند اجرا بوده است.

وی مردم را همراه با مجموعه آب و فاضلاب دانست و از سایر نهادهای دولتی و مسئولان دست‌اندر کار خواست تا این مانع اجرای کار نشود.

ساقی در انتها از خرید 185 میلیون تومان تجهیزات کاهنده برای دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: این تجهیزات برای کاهش مصرف در ادارات دولتی نصب و بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 13961226000870 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمانه
United States
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
حفر چاه های جدید صورت مسئله که کمبود اب است را حل نمیکند به جای حفر چاه باید به فکر اصلاح الگوی مصرف اب باشیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این ها همه ناشی از عدم فعالی تفرهنگی در زمینه اصلاح الگوی مصرفه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین