پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
تیم ملی فوتبال برای آماده سازی جهت حضور در جام جهانی در حالی امروز به مصاف تیم سیرالئون می رود که حرف و حدیث های فراوانی پیرامون این دیدار ایجاد شده اما تا کنون هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درباره ابهامات ایجاده شده پاسخی نداده اند.

شعارسال: تیم ملی فوتبال ایران امروز ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف سیرالئون می‌رود. برگزاری این بازی را می توان جنجالی ترین بازی تیم ملی حداقل در چند سال اخیر دانست.

در حالی که تیم ملی فوتبال در رنکینگ فیفا به عنوان تیم اول آسیا است برگزاری دیداری تدارکاتی با صرف هزینه چند صد میلیونی با کشوری که نه لیگ دارد و نه تیم ملی از عجایب می باشد.

در واقع عنوان شده که فدراسیون فوتبال ایران تمام هزینه های سفر و اقامت این تیم به تهران را تقبل کرده که حدود دویست یا سیصد میلیون تومان می باشد.

البته تا چند ساعت قبل حرف و حدیث های فراوانی پیرامون انجام یا عدم انجام بازی امروز بوجود آمده بود و با تلاش ها و نامه نگاری های فدراسیون فوتبال در آخرین ساعت موافقت فیفا برای برگزاری این بازی کسب شده است. دلیل اصلی این موضوع نیز این است که فیفا به دلیل دخالت دولت سیرالئون، از ایران خواسته بود که دیدار دوستانه دو کشور در تهران برگزار نشود.

به گزارش رسانه ها، طبق آمار منتشرشده در سایت فیفا آخرین بازی ملی سیرالئون 15 جولای 2017 (24 تیر 96) یعنی 8 ماه پیش با سنگال برگزار شده و رتبه این تیم در رنکینگ فیفا 98 می باشد.

بنابراین اینکه چگونه کی‌روش و دستیارانش طبق گفته اوسیانو کروز با «تفکر» این تیم را انتخاب کرده‌اند را جالب می باشد. البته این موضوع نباید منجر به مخفی شدن مسئولان فدراسیون پشت سر کی‌ روش تمام شود و باید مشخص شود که چرا مسئولان فوتبال با انجام چنین بازی موافقت کرده اند.

بسیاری از پیشکسوتان فوتبال نیز به برگزاری دیدار با سیرالئون در چند روز اخیر اعتراض کرده اند. دیروز بیژن ذوالفقارنسب گفته بود: معمولاً ایجنت‌ها بازی‌های دوستانه را هماهنگ می‌کنند و شاید این شرکتی که بازی ایران را هماهنگ کرده، بسیار ضعیف و جزو شرکت‌هایی است که منافع زیادی را برای خودشان طلب می‌کنند. ذوالفقار نسب در ادامه گفت: بازی کردن با تیمی که لیگ ندارد و بازیکنانش هم حرفه‌ای نیستند، اصلاً برای تیم ما خوب نیست. اینکه ما هم بگوییم با برد سیرالئون در شرایط روحی مناسبی قرار می‌گیریم، سیاست خوبی نیست.

این کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه مدعی شد که این بازی را سرمربی تیم ملی هماهنگ کرده است.

گفته می شود در مسابقه امروز، سیرالئون تنها چهار بازیکن اصلی خود را در اختیار دارد و ۱۷ بازیکن محلی دیگر بازیکنانی هستند که بدون تیم بوده و قرار است در ترکیب تیم سیرالئون برابر ایران به میدان بروند.

با این توضیحات ضرورت دارد تا مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای یک بار که شده به ابهامات حواشی انجام این دیدار پاسخ دهند که چرا چنین بازی با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال پنج ستاره نیز می باشد برای تیم ملی تدارک دیده شده و واقعاً این بازی چه آورده ای برای فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی خواهد داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 26اسفند1396 ، کدخبر: 3961226085: www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
وقتی انقدر خودشون رو دست پایین می گیرن روحیه بازیکنامون و ارزش خودشونو میارن پایین حتی بهشون
پول هم بدن این کار نمی ارزه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین