پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷
سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس روز گذشته (جمعه) با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

شعارسال: روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در راستای فعالیت‌های دبیرخانه طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی «گرنت»(حمایت از ترجمه کتاب های فارسی به زبان های دیگر) در روز اول نمایشگاه پاریس طی مذاکراتی با حضور نماینده این دبیرخانه و برگزیده جایزه جلال، ناشرانی از آلبانی «انتشارات فانوسی»، هندوستان«انتشارات راجپال » و الجزایر «انتشارات کلیک للنشر» آمادگی خود را برای ترجمه و انتشار اثر برگزیده جایزه جلال اعلام کردند.
مدیر انتشارات «فانوسی» از آلبانی و مدیر نشر «راجپال» از هندوستان ضمن اظهار علاقه‌مندی به ترجمه و انتشار آثار ایرانی خواستار همکاری بلندمدت با دبیرخانه طرح «گرنت» از طریق انعقاد قرارداد با ناشران و نویسندگان ایرانی شدند‌.
در نتیجه مذاکرات صورت گرفته توافق اولیه برای ترجمه و انتشار رمان «بی‌کتابی» تألیف محمدرضا شرفی خبوشان «نشر شهرستان ادب» به زبان‌های آلبانیایی، هندی و عربی صورت گرفت.
بر اساس این توافق مقرر شد قرارداد نهایی فروش رایت ترجمه کتاب در ایام سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به امضای طرف خارجی و صاحب رایت ایرانی برسد.
«
بی‌کتابی» نگاهی به یک واقعه تاریخی دارد و رمان سعی کرده ارزش‌گذاری به کتاب توسط ایرانیان را زیر ذره‌بین قرار دهد. اینکه چقدر در طول تاریخ ما ایرانیان کتاب را موردتوجه قرار داده‌ایم.
غرفه کشورمان در این دوره از نمایشگاه 60 مترمربع است. نمایش 700 عنوان کتاب ایرانی، معرفی صنعت نشر کشورمان و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی«گرنت» ازجمله اهداف حضور ایران است.
نویسندگان منتخب کتاب سال، محمدرضا شرفی خبوشان و مریم جهانی، همراه با رضا دالوند، تصویرگر مطرح کشورمان جهت برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف در غرفه کشورمان حضور دارند.
نمایشگاه کتاب پاریس ازجمله نمایشگاه‌هایی است که در آن بلیط فروشی انجام می‌شود؛ به صورتی که هزینه بلیط برای بازدیدکنندگان عمومی 12 یورو، کارمندان 8 یورو، دانشجویان 6 یورو و برای افراد زیر 18 سال رایگان اعلام‌ شده است. ورود اهالی نشر و فعالان مرتبط با حوزه کتاب با اعلام قبلی، ثبت‌نام در سایت و دریافت کارت رایگان است.
شایان‌ذکر است محورهای اصلی نمایشگاه کتاب پاریس به لحاظ اجرایی موسسه «Reed Expositions» مجری نمایشگاه و برگزارکننده آن در بخش بین‌الملل، ازنظر محتوایی و در حوزه ناشران داخلی دو مرکز مهم اتحادیه ملی نشر «Syndicat National d'Edition» و دفتر بین‌المللی نشر فرانسوی «Le BIEF» هستند.
دفتر بین‌المللی نشر فرانسه وظیفه برنامه‌ریزی جهت برگزاری کنفرانس‌هایی در خصوص نشر فرانسوی در بازارهای خارجی، ملاقات‌های حرفه‌ای و همچنین برنامه بورسیه‌های ناشران بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه را بر عهده دارد.
سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس با حضور 50 کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 28 اسفند ماه در محل نمایشگاه‌های «پورت دو ورسای» برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 82864728، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین