پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزایش مصرف ماده مخدر گل در تهران خبر داد.

شعارسال: سرهنگ محمد بخشنده درباره افزایش مصرف ماده مخدر گل گفت: بذر ماده مخدر گل به صورت چمدانی و مسافری در بسته‌های کوچک از کشور هلند وارد کشور می‌شود، هر بذر دانه‌ای ۲۰۰ هزار تومان است و در آپارتمان و داخل گلدان کاشته می‌شود. در سال جاری رصد گلخانه‌های اطراف تهران توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شده و در سال‌ آینده نیز آن را دنبال می‌کنیم. ماده گل در برخی از مزارع شهرهای اطراف مانند ورامین، لواسان، شهر‌ری، کرج و ... کاشته می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با بیان اینکه پلیس در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و مصرف مواد مخدر تنهاست، تاکید کرد: متاسفانه مصرف گل در تهران نیز در حال افزایش است، این ماده ۵ الی ۶ بار از ماده مخدر شیشه مخرب‌تر است و لازم است؛ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و هشدارهای لازم را درخصوص مصرف این ماده مخدر بدهند تا با آگاه‌سازی لازم از مصرف این ماده مخدر پیشگیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه مصرف کراک در سطح شهر تهران به صفر رسیده‌است، گفت: با تبلیغات منفی که در زمینه مصرف کراک در سال‌های گذشته شد، مصرف این ماده مخدر به صفر رسیده و ما در کشفیات‌مان در سال‌های اخیر نیز ماده مخدر کراک را کشف و ضبط نکرده‌ایم.

سرهنگ بخشنده در پاسخ به این سوال که مصرف کدام ماده مخدر بیشتر از سایر مواد است، گفت: در حال حاضر تریاک در میان مواد مخدر بالاترین مصرف را در سطح شهر تهران دارد، پس از آن هروئین، شیشه و گل در رتبه‌های بعدی هستند.

وی با اثرگذاری تبلیغات منفی درباره سوءمصرف مواد مخدر تاکید کرد: تبلیغات منفی در زمینه کراک بسیار اثرگذار بود و وقتی اعلام ‌شد؛ بدن مصرف کنندگان این ماده مخدر کرم می‌زند، کمتر کسی به سراغ این ماده مخدر رفت و امروز می‌بینیم که مصرف آن به صفر رسیده است، درحالی‌که واقعیت این بود که مصرف این مواد باعث کرم زدن در بدن مصرف‌کننده نمی‌شد، بلکه نوع زندگی معتادان کارتن‌خواب باعث بروز این اتفاق بود. امیدواریم این تبلیغات منفی در خصوص مصرف دیگر مواد نیز انجام شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره مصرف ال‌اس‌دی‌ها نیز گفت: در بین عموم معتادانی که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر می‌شوند، کمتر از یک درصد ال‌اس‌دی مصرف می‌کنند مصرف این ماده مخدر در مقطعی رواج داشت و در حال حاضر تب مصرف آن فروکش کرده است و در سال جاری نیز در سطح شهر تهران کمتر از ده مورد ال‌اس‌دی کشف شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار: 26اسفند 1396، کدخبر:   604912،www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
صدا و سیما هم بهتره فرهنگ سازی های لازم رو در حوزه مبارزه با این مواد مخدر انجام بده تا رغبت کمتری برای استفاده از این ها به وجود بیاد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین