پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
رئیس سازمان دانش‌آموزی از تهیه و تنظیم نقشه راه سازمان دانش‌آموزی تا مهر سال 97 خبر داد و بر تدوین رویکردهای حاکم بر فعالیت‌های سازمان تاکید کرد.
شعارسال:رئیس سازمان دانش‌آموزی از تهیه و تنظیم نقشه راه سازمان دانش‌آموزی تا مهر سال 97 خبر داد و بر تدوین رویکردهای حاکم بر فعالیت‌های سازمان تاکید کرد.

علیرضا کاظمی در مراسم قدردانی از همکاران سازمان دانش‌آموزی و دیدار آخر سال با کارکنان این سازمان با اشاره به تداوم برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی در سازمان اظهار کرد: اگر در یک مجموعه سازمان اختلاف و تفرقه وجود داشته باشد تمام انرژی آن سازمان صرف تضادها می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: باید بتوان با نگاه دوستانه و برادرانه همدلی را تقویت کرد تا به رشد سازمانی کمک شود.

وی با بیان اینکه خداوند منان برای تکامل انسان مسیری تحت عنوان مسیر اسلام از ابتدای خلقت درنظر گرفته است، افزود: اولین مسیر ورود به تکامل انسان جاده‌ای به نام اسلام بالمعنی الاعم است. مسلمان بودن هم ویژگی‌هایی دارد که خداوند شاخصه‌های انسان مسلمان را در قرآن نام برده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: اسلام بالمعنی الاخص که از زمان بعثت پیامبر ختمی مرتبت آغاز شده است یعنی باورهای ذهنی درباره خدا و نبی مکرم، قرآن و معاد که اگر کسی آن‌ها را باور داشته باشد مسلمان است هرچه باورهای ذهنی او کامل‌تر باشد اسلامش نیز کامل‌تر است.

کاظمی گفت: خداوند از ما انتظار ماندن در اسلام و مسلمانی را ندارد از ما ایمان و مومن بودن را می‌خواهد. با مرور آیات قرآن درمی‌یابیم که از ویژگی‌های انسان مومن نیز به دقت نام برده شده است.

وی ادامه داد: مسلمانی و مومن بودن طیفی از صفر تا صد است. مرحله بعدی تکامل انسان مرحله احسان است اگر انسان ویژگی‌های ایمان را کسب کند می‌تواند به تراز انسان‌های محسن برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تمام نگاه انسان محسن معطوف به مسایل اجتماعی است. او از نفس خود عبور می‌کند و پس از آن به عبودیت که بالاترین درجه کمال یک انسان است، می‌رسد

وی با بیان اینکه عبد بودن مرتبه‌ای فراتر از احسان است، یادآور شدن که مسلمانان در نماز شهادت می‌دهند نبی مکرم اسلام به بالاترین درجه کمال رسیده است.

کاظمی تاکید کرد: هر مسلمانی مومن نیست، هر مومنی محسن نیست و هر محسنی عبد نیست. البته خدا از ما ایمان را انتظار دارد و به هر میزانی که به دانسته‌های خود از قرآن و اسلام عمل کنیم، مومن هستیم.

تدوین سیاست‌های سازمان دانش‌آموزی

رئیس سازمان دانش‌آموزی در بخش دیگری از سخنانش درباره چشم‌انداز فعالیت سازمان دانش‌آموزی گفت: باید تلاش کنیم که مجموعه سازمان دانش‌آموزی دانش‌بنیان، یادگیرنده، یاددهنده، روبه جلو و با برنامه باشد. بنده در این مدت سه ماهه که مسئولیت معاونت پرورشی و ریاست سازمان دانش‌آموزی را برعهده گرفتم چالش‌های سازمان را شناسایی کرد‌ه‌ام.

کاظمی با اشاره به اینکه باید یک نقشه راه دقیق برای سازمان دانش‌آموزی تدوین کنیم گفت: از مهر سال ۹۷ که آغاز تقویم اجرایی سازمان به شمار می‌رود، باید براساس این نقشه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پرورشی ۲۰ سیاست و راهبرد تدوین شده است، تصریح کرد: مشابه همین مسیر در سازمان دانش‌آموزی نیز باید طی شود و در این مسیر از تجربیات گذشتگان برای اصلاح سیاست‌ها استفاده می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت‌های راهبردی سازمان دانش‌آموزان نیز بر اساس سیاست‌ها مشخص خواهد شد،اضافه کرد: باید برنامه مورد تمرکز برای ما مشخص و رویکردهای حاکم بر آن برنامه تدوین شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی از لزوم تدوین راهکارهای عملی و اقدام‌های موثر میدانی در استان‌ها نیز سخن گفت.

سازمان باید چابک‌سازی شود

کاظمی با تاکید براینکه این سازمان دانش‌آموزی باید با برنامه باشد و چابک‌سازی شود، افزود: برنامه راهبردی و عملی تا قبل مهر به استان‌ها ابلاغ خواهد شد زیرا باید نقطه ثقل فعالیت‌ها را در رصدهای مدارس بگذاریم.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌‌آموزی نقش تکمیلی در فعالیت‌ها را دارد، گفت: باید از تشکل‌های دانش‌آموری به عنوان بهترین فعالیت‌ها در راستای نهادینه شدن تربیت استفاده کنیم.

یکی از استوانه‌های سازمان دانش‌آموزی است

وی خبرگزاری پانا را به عنوان یکی از استوانه‌های سازمان دانش‌آموزی و یکی از تشکل‌های موجود در داخل سازمان دانست که می‌تواند نقش تربیتی بسیار بالایی در تحقق سیاست‌ها و اهداف سند تحول بنیادین داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: رویکرد خبرگزاری پانا باید آموزشی - تربیتی از یک سو و حرفه‌ای و رسانه‌ای از سوی دیگر باشد و در ذیل فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی تعریف شود تا به تحقق اهداف و برنامه‌های پرورشی کمک کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد:‌ خبرگزاری پانا می‌تواند با ایجاد بزرگترین شبکه ارتباطی دانش‌آموزی نقش اول را در ارتباطات و نهادینه شدن رویکرد تربیتی و فرهنگی داشته باشد.

کاظمی همچنین اضافه کرد: مجلس دانش‌آموزی ظرفیت بزرگی است و باید مجلس‌های دانش‌آموزی استان‌ها را فعال کنیم.

تاکید قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بر موضوع اخلاق‌مداری

همچنین محمود علیگو، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در این مراسم بر موضوع اخلاق‌مداری تاکید کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی باید در سال جدید اخلاق‌مدارتر باشد تا فعالیت‌هایش به هدف برسد زیرا اخلاق رکن اساسی این سازمان است که وظیفه‌ای تربیتی بر عهده دارد.

علیگو همچنین از تلاش‌های یک ساله معاونان سازمان دانش‌آموزی، مدیرعامل خبرگزاری پانا و رئیس مجلس دانش‌آموزی و کارکنان سازمان تشکر و قدردانی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 26اسفند96، کدخبر: 807654، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین