پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۷۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه فوریه نسبت به یک سال قبل ۳۱.۲ درصد کاهش یافته و به ۱.۱۲ میلیون تن معادل ۲۹۴ هزار و ۲۷۴ بشکه در روز رسیده است.

شعار سال: آمارهای گمرکی نشان می دهد، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه فوریه نسبت به یک سال قبل 31.2 درصد کاهش یافته و به 1.12 میلیون تن معادل 294 هزار و 274 بشکه در روز رسیده است.

بروز مشکل فنی در میدان پارس جنوبی ایران در سال گذشته و غرق نفتکش سانچی در ماه ژانویه موجب شده تا میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران کاهش یابد. اما میزان واردات در ماه فوریه 18.3 درصد نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته است.

بر اساس این آمارها، میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در 2 ماهه نخست سال 2018، با 39.5 درصد کاهش به 2.07 میلیون تن رسیده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 3.43 میلیون تن بود.

کره جنوبی یکی از وارد کنندگان عمده نفت ایران است و عمدتا میعانات از این کشور وارد می کند.

از زمان لغو تحریم های غرب علیه ایران در ژانویه 2016، میزان صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی افزایش یافته است. در طی ماه های اخیر و با توجه به احتمال وضع مجدد تحریم های آمریکا، تهران تلاش ها برای حفظ سهم خود از بازار آسیا را بیشتر کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، انتظار می رود صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه مارس به پایین ترین رقم 2 سال گذشته برسد، زیرا تقاضای آسیا برای نفت ایران کاهش خواهد یافت.

میزان کل واردات نفت کره جنوبی در ماه فوریه با 6.2 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 12.55 میلیون تن معادل 3.29 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آمارهای نهایی واردات نفت کره جنوبی در ماه فوریه اواخر ماه جاری میلادی توسط شرکت ملی نفت کره منتشر می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 25 اسفند 96، کدمطلب: 1682230 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
کره تفت مارا تحویل میگیرد و محصولاتی به ما تحویل میدهد که خود از نفت ما ساخته میشود ؛ تا کی میخواهیم به همین منوال نفت خود را هدر دهیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
ما هم باید وابستگی خودمون رو به نفت هم از نظر مالی و هم مواد اولیه تولیدی مثل بقیه کشور ها کمتر کنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین