پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
معاون وزیر بهداشت: ساخت مراکز درمانی بیماران سرطانی و توسعه اورژانس از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت است.

شعار سال: قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت:یکی از برنامه های اجرای طرح تحول سلامت، راه اندازی 250 کیلینک ویژه در کشور بود که بیشتر آن امسال راه اندازی شد و باقیمانده آن نیز سال آینده راه اندازی می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سالانه به طور مستقیم 30 هزار میلیارد ریال صرف درمان بیماران سرطانی در کشور می‌شود.

وی گفت: 145 مرکز درمانی سرطان نوع یک و بالغ بر 30 مرکز سرطان نوع دو داریم که خدمات جامعی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی تومور و تشخیص زودرس سرطان ارایه می کنند و 15 مرکز پیشرفته تر دارای امکانات تشخیص هستند.

جان بابایی با بیان اینکه حدود 100 هزار بیمار جدید سرطانی در سال داریم پیش بینی کرد: در سال 2030 این تعداد به بیش از 150 هزار مورد در سال برسد.

معاون وزیر بهداشتچالش اساسی در حوزه بهداشت و درمان را خدمات دندان پزشکی عنوان و اضافه کرد: متاسفانه 80 تا 90 درصد هزینه های آن را مردم پرداخت می کند ولی در طرح تحول سلامت، خدمات دندان پزشکی برای افراد کمتر از 14 سال و زنان باردار رایگان بود.
وی اعتبارت سال آینده وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت را چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات امسال این طرح دو هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.
معاون وزیر بهداشت میزان بدهی بیمه ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی را 14 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اگر این میزان پرداخت شود مشکلات مطالبات کارکنان بیمارستان ها رفع می شود.

وی افزود: 40 هزار تخت در حال ساخت است که نیاز کشور 80 هزار تخت است.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی در سفری یکروزه به استان، یک طرح در سمنان شامل پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کوثر سمنان با 72 میلیارد ریال هزینه و سه طرح در دامغان شامل بخش تخصصی 24 تختخوابی بیمارستان ولایت، خانه بهداشت روستای وامرزان و آزمایشگاه کلینیک تخصصی بیمارستان رضایی را افتتاح و از چند طرح در دست ساخت استان سمنان بازدید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 26 اسفند 96، کد مطلب: 2071768: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
به نظرم دولت و وزارت بهداشت باید به صورت ویژه ای روی بحث بیمه سلامت کار بکنن که این طرح اجرا بشه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
ای کاش به بیماری های خاص در سال 96 بیشتر از اینها توجه میشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین