سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۲۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: میوه‌های طرح تنظیم بازار دارای کیفیت متوسط و گاهی ضعیف است.

شعار سال: حیدر برجی ساکن اظهار کرد: نگاه کشاورزان و عمده فروشان به بازار شب عید است که گاهی نگاه بعضی از مردم و مسوولان از جهت گرانی است، درحالی که منظور گران‌فروشی نیست، بلکه عرضه بیشتر محصولات و کالاهای تولید شده در ایام عید است.

وی ضمن اشاره به اینکه صنف بار فروشان تامین‌کننده نیاز مردم در عید شادمانه نوروز است ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: فروش حداکثری در ایام عید کمکی است به تولیدکننده و رونق کسب و کار و فروش بیشتر به معنی کسب سود بیشتر است، نه فروش با قیمت بالاتر و حتی انواع میوه در سطح میدان بار حتی از تقاضا هم بیشتر است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد ضمن تاکید به اینکه میوه‌های طرح تنظیم بازار دارای کیفیت متوسط و گاها ضعیف است، افزود: ما معتقدیم، بازار خودش با شرایط همراه است و واقعا پرتقال یک هزار و 500 تومان تا دو هزار تومان با توجه به هزینه‌های داشت، نگهداری، حمل و نقل، ارسال و فروش در میادین بار نشان از از وجود حجم بالایی از میوه در انبارها و سردخانه‌ها است.

ساکن برجی تاکید کرد: جهاد کشاورزی در طول چهار تا پنج ماهه انتهای سال میوه را خریداری می‌کند که این اقدام درست نبوده و درواقع به ضرر مصرف کننده است، چون مصرف کننده در واقع در طول این ایام باید گران تر خریداری کند و بعضا برای چند روز پایانی سال میوه ذخیره می‌شود.

وی متذکر شد: شاید در سال‌هایی که کمبود میوه به دلیل سرمازدگی یا مسائل تولید باشد قیمت ناچیری به مصرف کننده از نظر خرید توسط جهاد کشاورزی کمک شود، اما در کل چون در دو ماه و سه ماهی که به علت خرید انبوه جنس توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود، در نهایت به ضرر مصرف‌کننده است، چراکه مصرف‌کننده در طول شب عید میوه مصرف نمی‌کند، بلکه در طول این سه ماه هم میوه مصرف می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد یادآور شد: در هنگام توزیع میوه در مدت پنج تا 10 روز میوه عرضه شده کیفیت خوبی ندارد و به همان علت هم همه مردم از میوه طرح تنظیم بازار خریداری نمی‌کنند.

ساکن برجی ضمن اشاره به اینکه اگر توزیع میوه شب عید به دست بدنه بازار سپرده شود نه به جهاد کشاورزی سودمندتر می‌شود، یادآور شد: پرتقالی که با رایانه با قیمت یک هزار و 800 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد در میدان هم از این قیمت کمتر موجود است.

وی با اشاره به اینکه میوه‌هایی که در ایام نوروز و شب عید بیشتر مصرف می‌شود، کیوی، موز، خیار، پرتقال و سیب است، گفت: اوج بازار خرید میوه 28، 29 و 30 اسفند ماه است که افزایش قیمت در این روزها گاها بیشتر می‌شود که البته الان با توجه به فراوانی عرضه، افزایش قیمت نداشتیم.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در خصوص تفاوت قیمت میوه طرح تنظیم بازار و میوه موجود در بازار میدان اضافه کرد: پرتقال و سیب باکیفیت‌تر در میادین بار با همان قیمت به فروش می‌رسد و تفاوت چشمگیری نیست، چه خوب است که به جای یارانه دادن و سوبسید دادن برای پرتقال و سیب بی‌کیفیت هزینه آن را صرف باغدار کرده تا بتواند میوه با کیفیت‌تر، با ضایعات کمتر و قیمت تعادلی‌تر را به دست مصرف‌کننده برساند و تولید بیشتر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 28 اسفند 96، کد مطلب: 13961228000922: www.razavi.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
این میوه ها قرار است در میهمانی ها و مراسمات عید حصور داشته باشند و با ناتوانی خود در نگهداری این میوه ها با ابروی مردم نباید بازی کرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین