پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در واکنش به سفر و دیدار سفیر انگلیس با شهردار مشهد بیانیه‌ای را خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند.

شعار سال: بسیج دانشجویی دانشگاه های مشهد در واکنش به سفر و دیدار سفیر انگلیس با شهردار مشهد بیانیه ای را خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضر هستید، سفر قابل تأمل سفیر کشور انگلستان به پایتخت معنوی ایران اسلامی - مشهد - فضای شبهه و سئوال انگیزی را در ذهن امت انقلابی و روح آرمانخواهِ جوانانِ دانشجویِ فرهیخته و غیورمان رقم زده است.

آنچه که بدیهی به نظر می رسد، در قرن معاصر، بالاخص طی یکصد و پنجاه سال اخیر، ایران عزیز در تعامل با بیگانه، زخم های عمیقی را بر پیکر مقتدر خود دیده است، که بی شک جهل یا خیانت برخی عناصر منفعل در بدنه ی حاکمیتهای وقت در این حوادث تاریخی بسیار نافذ بوده است.

مصداق عینی آن، بروز و ظهور جاسوسانی است که با نفوذ در دل جریان های سیاسی و تقلیل گرایِ داخلی و دلبسته به بنیانهای فکری استراتژیست های مغرب زمین، به انجام مأموریت محوله و اخلال در نظم هویت ایرانی - اسلامی مان نموده اند.

طنز تلخ روزگار آنجاست که با دارا بودن تجربه ی تاریخی و گرانسنگی که جهان قدیم از رسم ناجوانمردیِ بریتانیایِ دیروز در مستعمرات تحت حاکمیت خود و ناسپاسی انگلیس امروز در مواجهه با دیگر ملت ها دارد، خویشتن را در حصار کلیشه ی واژگان «رسمی» یا «غیر رسمی» بودنِ سفرِ سفیرِ روباهِ پیر، متوقف نموده و از اصل و فلسفه ی حضور وی - فارغ از مسیر مشخص دیپلماتیک - غفلت بورزیم.

ما جوانان موئمن و دانشگاهی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، بوی نامأنوسی را که از حضور سفیرِ برکنار شده ی انگلیس بر شامه ی مان می‌رسد را هوشمندانه دنبال می کنیم، و آن را زنگ خطری برای ایجاد آلایندگی در حال و هوای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در دستگاه معنادهی خود تفسیر می نماییم.

مگر تسخیر کدام مرزهای فرهنگی را در اندیشه دارند؟

آیا دسیسه ای در محرمانه های این سفر، نهفته است؟

فرآیند ارتباط بین دعوت کنندگان و این فرد چگونه بوده است؟

این دعوت چه سنخیتی با وظایف ذاتی شهردار مشهد داشته است ؟

مشهد شهر جریان ساز و پیشرو انقلاب در عرصه انقلابی گری است که دیده بانان آن در دانشگاه ها بنا به رسالتی که دارند با چشمان تیزبین قدم های نامحرمان را رصد می کنند.

نمایندگان محترم مجلس، نیک می دانید که رأی مردم به شما، امانتی است که برای ادای آن در نزد خدای تبارک و تعالی، حضرت بقیة الله الأعظم (عج)، محکمه ی عدل شهدا و روح امام (رضوان الله تعالی علیه) و امت اسلامی، باید پاسخگو باشید.

امروز مطالبه ما این است که شما گزارشی از چرایی این سفر ارائه دهید ، چراکه قطعا نماینده کشورِ قیّم رژیم صهیونیستی برای عکس یادگاری با مجسمه حکیم فردوسی به مشهد نمی آید!

لذا درخواست می گردد هرچه سریعتر گزارشی از جزئیات سفر این فرد، دیدارها و جلسات وی در اختیار عموم مردم و نمایندگان تشکل های دانشجویی قرار گیرد .

تا در صورت مشاهده تهدید و مغایر با اصول انقلاب اسلامی، اقدامات لازم صورت گیرد و افرادی که برای این سفر بسترساز بوده اند شناخته و به مردم معرفی گردند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 29 اسفند 96، کد مطلب: 674423 ، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین