پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه بهسازی معابر روستایی در ۱۰۰ روستای استان اجرایی می شود، گفت: ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص یافته است.

شعار سال: علیرضا فلاحی ضمن بیان اینکه طی سال جاری از محل اعتبارات سال های گذشته در ۸۵ روستا با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال کار بهسازی معابر روستایی به انجام رسیده است، ابراز داشت: بهسازی قریب به ۱۰۰ روستای استان در برنامه کاری سال ۹۷ قرارداد که تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به این امر تخصیص‌یافته و امیدواریم بتوانیم طرح های بیشتری را نیز اجرا کنیم.

وی بابیان اینکه براساس ماده ۹۹ قانون برنامه ششم توسعه تهیه و اجرای بهسازی بافت با ارزش حداقل ۳۰۰روستا در سطح کشور در برنامه کاری قرار دارد، افزود: در استان سمنان نه روستا برای تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش و همچنین طرح روستای هدف گردشگری در برنامه قرار دارد.

پیش بینی پرداخت۲۰۰۰ تسهیلات

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه این نهاد می‌کوشد تا با ایجاد بستر مناسب زمینه حضور گردشگران را در روستاها فراهم کند، ابراز داشت: در این طرح بنیاد مسکن با استفاده از مصالح بومی با نگاه حفظ میراث گذشتگان در سیما و منظر روستاها اقدام به بهسازی و مرمت معابر و جداره‌های آن با حفظ معماری سنتی آن‌ها می‌کند که یکی از نمونه‌های بسیار موفق را می توان به روستای قلعه بالا در بخش بیارجمند اشاره کرد.

فلاحی درباره برنامه هایی که بنیاد مسکن استان سمنان تا پایان سال ۹۶ اجرایی کرد، بیان داشت: این نهاد با نگاه ایجاد محور گردشگری در این بخش این اقدام را علاوه بر روستای قلعه بالا در روستاهای مجاور آن یعنی دزیان، گیور و قلعه احمد نیز به انجام رساند که این امر جذب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد تحول در اقتصادی را در این روستاها به دنبال دارد.

وی بابیان اینکه تا پایان سال ۹۶ یک هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی در راستای مقاوم‌سازی مساکن روستایی در سطح روستاهای استان پرداخت‌شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به دو هزار تسهیلات پرداختی برسد.

تخصیص پنج میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی بخش بیارجمند

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد سه روستای این بخش به بالای ۲۰ خانوار ارتقا پیداکرده و نیازمند تهیه طرح هادی هستند، ابراز داشت: از محل اعتبارات سال ۹۶ تنها برای بخش بیارجمند ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به تصویب رسید و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم اعتبارات خوبی را دریافت کنیم.

فلاحی بابیان اینکه برای اجرای طرح هادی در بخش بیارجمند تا پایان سال۹۶ قریب به پنج میلیارد ریال تخصیص پیداکرده و کار اجرایی آن‌ها به‌زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تعدادی از طرح‌های هادی به پایان افق ۱۰ ساله خود رسیده اند بنابراین بازنگری طرح‌های مذکور نیز در سال ۹۷ در برنامه کاری بنیاد قرار دارد.

وی بابیان اینکه پیگیری سنددار کردن واحدهای روستایی در صورت درخواست دهیاران و شوراها در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: دهیاران می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی نسبت به معرفی افراد به بنیاد برای اخذ تسهیلات به منظور ساخت مسکن روستایی اقدام کنند و همچنین در راستای ارائه خدمات بهتر شرایط تخصیص تسهیلات به بانک های شهر بیارجمند از طریق شعب بانک های استان پیگیری خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 فروردین 96، کد مطلب: 4256770، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
روستا های سمنان از لحاظ گردشگری نیز میتوانند اهمیت بسیار بالایی داشته باشند ؛ منتهی در چند سال اخیر مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین