پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که مردم کالای ایرانی مصرف کنند به‌طور مستقیم تولید تقویت‌شده و روحیه خودباوری نزد تولیدکننده و کارآفرین تقویت می‌شود.

شعار سال: حمیدرضا فولادگر ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رجب، با اشاره با نام‌گذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی را باید از دو منظر نگاه کرد.

وی در ادامه افزود: یک منظر آن، آثار حمایت از تولید ایرانی برای اقتصاد کشور است و منظر دیگر، وظایف ما در قبال این نام‌گذاری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید ایرانی، آثار مثبت متعددی برای اقتصاد کشور به همراه دارد؛ اقتصاد را رونق می‌بخشد، بنیان‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت می‌کند، باعث افزایش بهره‌وری شده و کیفیت محصولات تولیدی را برای افزایش رقابت‌پذیری افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 خاطرنشان کرد: وقتی مردم کالای ایرانی مصرف کنند به‌طور مستقیم تولید تقویت‌شده و روحیه خودباوری نزد تولیدکننده و کارآفرین تقویت می‌شود.

فولادگر در تشریح وظایف آحاد مردم در تحقق این شعار بیان داشت: مقام معظم رهبری این بار همه مردم را مخاطب خود قرار دادند و تأکید فرمودند که روحیه و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید نزد مردم ارتقا پیدا کند.

وی یادآور شد: علاوه بر لزوم افزایش انگیزه خرید کالای ایرانی توسط مردم، تولیدکننده نیز وظایفی بر عهده دارد که افزایش کیفیت تولیدات، افزایش رقابت‌پذیری و مناسب‌سازی قیمت کالای ایران در قیاس با کالای خارجی ازجمله این وظایف است.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری در سال 91 نیز نام‌گذاری مشابهی در حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی داشتند و حال پس از گذشت شش سال اقدامات زیادی در این زمینه انجام‌شده اما کافی نیست.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 گفت: علاوه بر این تأکید هرساله رهبری بر مواضع اقتصاد مقاومتی خود نشان‌دهنده حساسیت و جایگاه اقتصاد در اوضاع فعلی کشور است.

فولادگر متذکر شد: نواقصی در این زمینه وجود دارد که تأکیدات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد هرچه سریع‌تر باید رفع شوند.

وی در ادامه به تشریح حمایت‌های ممکن از کالای ایرانی پرداخت و اظهار داشت: از یک‌سو می‌توان با حمایت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و تشویق‌های صادراتی از تولید ایرانی حمایت کرد و از دیگر سو، مقررات زدایی، بهبود فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های تسهیل‌کننده تولید در این زمینه راهگشاست که دسته دوم، راهکار مناسب‌تری است و اثرات مثبت بیشتری به همراه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون ویژه تولید ملی نیز تلاش خواهیم کرد به سراغ دسته دوم حمایت‌ها رفته و نظارت‌های خود بر نحوه اجرای قوانین حامی تولید ملی را ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 افزود: در طی سال‌های اخیر قوانین متعددی ازجمله استفاده حداکثری از توان داخلی، بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید مورد تصویب قرارگرفته که باید بر نحوه اجرای آن نظارت کرد.

فولادگر یادآور شد: گزارش نظارت بر اجرای قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار آماده قرائت در صحن علنی مجلس است و بررسی‌های کمیسیون در قانون حداکثر استفاده از توان داخلی نیز ادامه دارد و هفته‌های آغازین سال جدید، در صحن علنی قرائت خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان بیان داشت: همه نهادها در تحقق این شعار نقش دارند اما نقش دولت به‌عنوان مجری قوانین، بیشتر است و باید حمایت‌های لازم از تولید در سال جدید صورت پذیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 فروردین 97، کد مطلب: 13970101000136: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
فرهنگ مصرف درستی باید در میان مردم به وجود بیاید ؛ اغلب مردم به خاطر نبود دانش و اطلاعات کافی از این کالا ها نمونه های خارجی آن را تهیه میکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین