پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۷۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
استاد دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی یکی از مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی است، گفت: نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی بسیاری دقیق و هوشمندانه بود.

شعار سال: علی عباسپور تهرانی فرد در خصوص نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با نام «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: قطعاً یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی است.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سال 97 به نام «حمایت از کالای ایرانی» دقیق و هوشمندانه بود، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی برای تمام آحاد مردم قابل فهم است و پیچیده نیست پس باید اذعان کرد این شعار یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به خوبی آن را برای سال 97 انتخاب کردند.

عباسپور با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی دارای جنبه‌های مختلفی است و تنها بُعد اقتصادی ندارد، افزود: بُعد فرهنگی در شعار سال 97 (حمایت از کالای ایرانی) به خوبی نهفته است چرا که یکی از اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بحث ریشه‌کن کردن بیکاری است که قطعاً با حمایت از کالای ایرانی محقق خواهد شد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه کشوری مثل ژاپن در طول دهه‌های گذشته به خوبی بر روی حمایت از کالای داخلی برنامه‌ریزی کرد، گفت: این کشور با برنامه‌ریزی مناسب از کالای تولید داخل حمایت و در حال حاضر کیفیت کالاهای تولیدی این کشور زبانزد خاص و عام است.

عباسپور ادامه داد: پس اگر به خوبی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی اجرا شود کشور و تولید در مسیر بسیار صحیحی قرار خواهد گرفت و این مسئله منجر به این خواهد شد که کیفیت کالاها نیز ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خرید کالاهای بی‌کیفیت وارداتی تنها به اقتصاد کشورهای واردکننده کمک می‌کند، گفت: این شعار برنامه‌ریزان کشور را موظف می‌کند که در برنامه‌ریزی‌های خود به سمتی حرکت کنند که از تولیدکنندگان حمایت و امکانات لازم را برای آنها ایجاد کنند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: مجلس باید به خوبی در تصویب قانون مناسب برای حمایت از تولید داخل قدم بردارد تا علاوه بر افزایش تولید کالاهای داخلی کیفیت کالاها نیز ارتقاء یابد.

وی اضافه کرد: تمام افراد جامعه در قبال شعار سال 97 مسئول هستند و باید در پیاده شدن نه در سال جاری بلکه در طول سال‌های آتی به آن کمک کنند.

عباسپور افزود: بُعد فرهنگی این موضوع نیز بسیار مهم و حیاتی است و مردم نباید منتظر دولتمردان برای تصمیم‌گیری در این خصوص بمانند و هر فردی در حیطه وظایف خود به شعار حمایت از کالای ایرانی کمک کند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد: قطعاً با حمایت از این شعار کارخانه‌های تولید داخل رونق گرفته و کیفیت آنها ارتقاء خواهد یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 فروردین 97، کد مطلب: 13970101000065: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
با حمایت های خودمون از خرید کالای ایرانی میتونیم ایران را دوباره به روز های اوج اقتصادی اش برگردانیم و همچنین برون رفت از اقتصاد نفتی نیز عملی میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین