پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
تنی چند از سناتورهای آمریکایی با انتقاد از موضع گیری های جنگ طلبانه جان بولتون، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی ترامپ انتقاد کردند.

شعار سال: ساعتی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری برکناری «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و انتصاب جان بولتون را به این سمت اعلام کرد. در پی این انتصاب، برخی از سناتورهای آمریکایی با اشاره به موضع گیری های جنگ طلبانه و افراطی بولتون، از انتصاب او ابراز نارضایتی کردند.

«اِد مارکی» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به مواضع افراطی بولتون علیه ایران و کره شمالی نوشت: انتصاب او خطری بزرگ برای مردم آمریکا است. «کریس مورفی» دیگر عضو این کمیته در توئیتی با بیان اینکه بولتون طرفدار پرشور حمله پیشگیرانه به ایران و کره شمالی است، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید ابراز شگفتی کرد.

«برنی سندر» سناتور مستقل از ایالت ورمونت، با اشاره به نقش بولتون در حمله آمریکا به عراق در سال 2003، نوشت: در سال 2005 او افراطی تر از آن بود که به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب شود و اکنون نیز بی تردید فرد نامناسبی برای سمت مشاور امنیت ملی است. «کریستوفر کونز» دیگر سناتور آمریکایی با ابراز تاسف از اخراج مک مستر، مواضع بولتون در قبال ایران و کره شمالی را در بهترین حالت 'تهاجمی' و در بدترین حالت 'خطرناک' توصیف کرد.

«جف مرکلی» سناتور ایالت اورگان با اشاره به اشتباهات بولتون درباره کوبا، عراق و دین اسلام تاکید کرد کسی که همیشه در مورد امنیت اشتباه می کند، فرد مناسبی برای مشاور امنیت ملی نیست. «تیم کین» به مقاله جنگ طلبانه بولتون در روزنامه وال استریت ژورنال اشاره کرد و افزود که استقبال از او به عنوان مشاور امنیت ملی 'بسیار خطرناک' است. همچنین سناتور «مارتین هینریش» از ایالت نیومکزیکو سپردن سکان امنیت ملی آمریکا به بولتون را 'به خطر انداختن کشور' توصیف کرد.

سناتور «تام کارپر» نوشت: تصور فردی خطرناکتر از بولتون برای مشاور امنیت ملی ترامپ سخت است. «باب منندز» سناتور ایالت نیوجرزی از تاثیر خطرناک سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل بر امنیت ملی آمریکا ابراز نگرانی شدید کرد.

سناتور «جو دانلی» نیز در بیانیه ای با اشاره به دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی، گزینه او برای ریاست شورای امنیت ملی آمریکا را باعث بی ثباتی در شرایط خطرناک حاضر در موضوع شبه جزیره کره دانست. سناتور «کریس ون هولن» با بیان اینکه ترامپ فردی جنگ طلب را به حساسترین سمت امنیت ملی منصوب کرده، نوشت: آمریکا جنگ دیگری را نمی خواهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب: 3970103024 ، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
ایشان با توجه به این سیاست های جنگ طلبانه اش میتواند برای امنیت جهانی بسیار خطرناک باشد ، جنگ با ایران همانند جنگ با عراق نخواهد بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین