پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
با آمدن عید نوروز روزانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه و امامزادگان بازدید میکنند و از طبیعت ناب در کنار این امام زادگان بهره میبرند که این امر می طلبد مسئولان امر به حوزه گردشگری بیشتر از گذشته توجه کنند.

شعار سالواضح است که امامزادگان، نماد ترویج مذهب تشیع جعفری و زمینه ساز زنده نگهداری باورهای عامه مردم اند که در گذر زمان کمتر دستخوش تغییر و تحول آفرینی می شوند.

از این رو اعتقاد به خاندان امامت و نبوت، حقیقتی گسست ناپذیر بوده که از دیرباز در سرشت و هویت ایرانیان پاک آئین و نیک زاد ریشه دوانده و موجب گرایشات آنان به فضایل ایمانی و انسانی گردیده که خود بازتابی از اعتقادات مذهبی و توسل آنان به امامزادگان آرامیده در بقاع متبرکه این سرزمین دارد.

با این حال، آنچه که تمایلات فطری ایرانیان را با حقیقت و هویت امامزادگان عالی در اعصار تاریخ پیوند داده و می دهد، ترویج رسالت تاریخی و دینی شجره طیبه امامان معصوم است که همواره بعنوان مبلغان دینی بر دوش داشته اند و با هجرت از موطن و کانون نشر اسلام، همواره برغم تمام محنات و مشقات پرصعوبت خلفای عباسی و اموی به بازگویی حقایق و ناگفته های تاریخ مسلمانان در جهت اشاعه مذهب تشیع پرداخته تا اینکه در خاک ایران بیآرامند.

مسلم است که قبور متبرکه امامزادگان، مکان برگزاری اعیاد، فعالیت های مذهبی، بیتوته و نشستگاه مسافران در سفرهای سیاحتی - زیارتی، نذر و نیاز حاجت داران، منبع فیض و رحمت الهی، پشتوانه اعتقادات دینی و اعتبار بخشی به هویت مذهب تشیع جعفری است.

بقعه متبرکه امامزاده زین‌الدین علی(ع) مشهور به زاداحمد واقع در یک کیلومتری جنوب روستای عنا از توابع شهرستان باشت، در میان طبیعتی سرسبز آمیخته با درختان بلوط قرار دارد.

بنای اولیه امامزاده «زاد احمد» عمارت متروکه‌ای که تنها در وسط آن صورت قبری با گچ قدیم و در مجاور آن درخت سالخورده بلوطی قرار گرفته بوده که به قول افراد محلی (درخت) نظر کرده امامزاده بوده است.

همه ساله زائران زیادی در فصل بهار از سراسر کهگیلویه و بویراحمد،اصفهان،اهواز،شیراز واستان های همجوار به این امامزاده سفر می‌کنند تا در کنار استفاده از فضای معنوی و نورانی این امامزاده از طبیعت زیبا و باصفای آن لذت ببرند.

اما متاسفانه این امامزاده فاقد هرگونه محوطه سازی مناسب و فضای سبز است و همچنین حداقل ترین امکانات نیز ندارد.

مطابق با جلسات شورای اداری شهرستان طی 6 سال گذشته در مورد نبود آب مورد نیاز این دو امام زاده صحبت هایی شد ولی با گذشت 6 سال تاکنون مشکل آب آشامیدنی روستای عنا و امام زادگان در این منطقه برطرف نشده است.

طبق گفتگو با مردم این روستا همگی از نبود آب اشامیدنی ،برق کشی و روشنایی مناسب و حداقل امکانات در این روستا رنج می برند و خواستار پیگیری مسئولان مربوطه شدند.

اکنون با آمدن عید نوروز روزانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه و امامزادگان بازدید میکنند و از طبیعت ناب در کنار این امام زادگان بهره میبرند که این امر می طلبد مسئولان امر به حوزه گردشگری بیشتر از گذشته توجه کنند.

مسئولان ما می توانند با فراهم کردن کمترین امکانات برای مکان هایی که روزانه گردشگران و مسافران نوروزی را به خود جذب میکنند،فراهم سازند.

گفتنی است چندسالی می باشد که آب آشامیدنی این مناطق با تانکر توسط اداره اوقاف و میراث فرهنگی شهرستان انتقال داده می شود که این امر نیازمند توجه ویژه ای است.

همچنین طی روزهای گذشته تماس های مکرری با رئیس میراث فرهنگی شهرستان باشت برقرار شد که پاسخگو نبوده اند.

تصاویر تکمیلی:

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:106688، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
واقعا نمیشه یکمی هم به فکر رفاه مردم باشید؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین