پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
شهردار قم با بیان این‌که تکمیل مونوریل از بعد اجرایی امکان‌پذیر است، افزود: مهم این است که بحث‌های حقوقی این پروژه حل شود که در این صورت خیلی سریع عملیات اجرایی انجام خواهد شد، اما انجام این پروژه در مباحث ترافیکی دردی از شهر دوا نمی‌کند.
شعارسال: مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه عنوان کرد: سال 96 اولین سال برنامه قم 1400 بود که پشت سرگذاشتیم؛ این سال خصوصا از نظر اقتصادی سال آسانی نبود البته تقریبا همه شهرداری ها و کشور در تنگنا بودند.

بیش از 85 درصد از بودجه 96 تحقق یافته است

شهردار قم ادامه داد: برای امسال، 2200 میلیارد بودجه به تصویب رسیده بود که بالای 85 درصد به آن رسیده‌ایم؛ بودجه سال 97 نیز بر مبنای عملکرد بودجه 96 تدوین شده و در مجموع 2500 میلیارد تومان است.

وی به اهم برنامه‌های سال 97 اشاره کرد و گفت: محور اصلی که برای سال پیش رو مدیریت شهری قم اعم از شورا و شهرداری در نظر دارد برنامه‌ریزی برای نظام پاسخگویی است؛ اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

سقائیان‌نژاد افزود: یکی از مصوبات تاثیرگذار مجلس بر شهرداری‌ها بحث درآمدهای پایدار است که در نهایتا به عنوان یک طرح در مجلس ارائه شده است و هم‌چنین لایحه مدیریت یکپارچه شهری امیدواریم زودتر به تصویب برسند.

شهردار قم لایحه دیگر را مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: آن هم از درآمدهای پایدار شهرداری است که سال 87 به تصویب رسید و سال گذشته پایان یافت که مجلس تصویب کرد یک سال دیگر ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: شورای عالی استان‌ها و کمیسیون ماده 8 دولت هم برنامه‌هایی برای شهرداری‌ها دارند که همه در سرنوشت مدیریت شهری مهم و تاثیرگذار است.

تکمیل خط A متروی قم در سال 97

وی با بیان این‌که اتمام کار پروژه‌های 96 در دستور کار است به بخشی از پروژه‌های 97 اشاره و عنوان کرد: تکمیل خطA  مترو قم که 600 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد تا 5.2 دهم کیلومتر به انجام برسد، از فعالیت‌های مهم سال 97 است؛ در این سال عملیات اجرایی خط B نیز آغاز خواهد شد.

سقائیان‌نژاد افزود: پارک بزرگ زائر در 1000هکتار، دریاچه بوستان غدیر، نیروگاه زباله سوز، تملک پروژه‌های مختلف از جمله بلوار فردوسی، عمار یاسر و ... از دیگر برنامه‌های سال 97 است که مجموعا 1400 میلیارد تومان طرح عمرانی را شامل می‌شود.

محوریت کار فرهنگی در شهرداری ارتباط با مساجد است

شهردار قم در بخش دیگر به برنامه‌های فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال آینده اشاره کرد و گفت: نمایش‌های خیابانی شهر خوب شهروند خوب که تجربه‌ای موفق در سال 96 بود، ادامه خواهد داشت، محوریت کار فرهنگی در شهرداری ارتباط با مراکز فرهنگی و مساجد و فعالیت در هیئات و مساجد و کانون های فرهنگی است.

وی گفت: در سال آینده 8 سالن و مجموعه فرهنگی، ورزشی افتتاح خواهد شد؛ اولین افتتاح را در 15 فروردین خواهیم داشت.

شهردار قم از بلوار آیت الله بروجردی و زیرگذر کریمی به عنوان دو پروژه بزرگ قم یاد کرد و گفت: اگر تعاملات میان سازمان‌ها و ادارات در شهر بهتر شود، پروژه‌ها سریع‌تر به نتیجه می‌رسند؛ مثلا در زیرگذر به لوله گاز برخوردیم که جابجایی این لوله چندماه زمان را از ما گرفت.

وی هم‌چنین در خصوص پروژه فرودگاه قم ادامه داد: شهرداری در صورتی که اختیار کامل داشته باشد به این پروژه ورود می‌کند، اگر اختیار کامل نباشد ترجیح این است وارد نشویم.

سقائیان‌نژاد در خصوص وضعیت آسفالت خیابان‌ها در قم اظهار داشت: در سال  جاری 300 هزار تن آسفالت انجام شده است که در طول تاریخ قم بی‌سابقه است اما برای دستیابی به شرایط خوب لازم است این کار 3 یا 4 سال ادامه داشته باشد؛ برای سال آتی، 350 هزار تن در نظر گرفته شده است.

مونوریل؛ جنازه‌ای وسط شهر قم/اجرای مونوریل در گرو حل مباحث حقوقی

شهردار قم در ارتباط با مونوریل قم گفت: در این پروژه که در سال‌های پیش آغاز شده تخلفاتی صورت گرفته که تا حل نشدن بحث‌های حقوقی آن، با قبول کردن پروژه گریبان‌گیر ما می‌شود؛ نمایندگان قم، استانداری، شورا و شهرداری موافق هستند که 4.7 کیلومتر انجام شود اما تا زمانی که بحث‌های حقوقی حل نشود، ضرر و زیان اجرای آن بیشتر است.

وی با بیان این‌که تکمیل مونوریل از بعد اجرایی امکان پذیر است، افزود: 4.7کیلومتر 170 تا 200 میلیارد هزینه دارد، اما مهم این است که بحث‌های حقوقی این پروژه حل شود که در این صورت خیلی سریع عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با مونوریل را جنازه‌ای در وسط شهر تعبیر کرد و گفت: انجام این پروژه در مباحث ترافیکی دردی از شهر دوا نمی‌کند.

اسنپ در آینده به یکی از معضلات کشور تبدیل خواهد شد

شهردار قم در خصوص فعالیت اسنپ نیز عنوان کرد: این مسئله‌ای مهم است که اگر دقت نشود در آینده به یکی از معضلات در کشور تبدیل خواهد شد؛ مسئولیت حمل و نقل با شهرداری است هرکس می‌خواهد می‌تواند در چارچوب قانون مجوز بگیرد؛ قطعا آن‌که می‌خواهد خانواده‌ها را جابجا کند باید چارچوب و ضابطه داشته باشد تا ایمنی و امنیت داشته باشیم؛ اسنپ ارزان هست اما زمانی که مشکلات امنیتی و اجتماعی ایجاد شد باید هزینه‌ها را سنجید؛ ما نگران این هستیم و می‌گوییم برود در جایی تصویب شود و چارچوب پیدا کند.

در مدیریت‌های شهرداری قم اصل بر شایسته سالاری است

وی در بخش دیگر با بیان این‌که تیم مدیریتی شهرداری قم در کل کلان شهرهای کشور، قوی‌ترین تیم است، گفت: قم شهر جهانی و ملی است باید از بحث‌های قومیتی پرهیز کرد، در سه سال مدیریت بنده نشان داده شد که کارایی مطرح است؛ باید از همه ظرفیت‌ها فارغ از بحث اصفهانی و قمی برای اعتلای قم استفاده شود؛ یک سری در قم هستند که می‌خواهند کار قم پیش نرود، چون یک عده از اصفهان آمده‌اند که کار کنند؛ این شایسته نظام اسلامی نیست.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  ایسنا ، تاریخ انتشار: 4فروردین 1397، کدخبر:   96122313361،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
به نظر من که نسبت به طرح های پیشین خیلی هم پر بازده تره
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
بایدمترو تمامی شهر های ایران رو پوشش بده تا بتونیم مقدار عظمی از حمل و نقل رو پاک و سالم و کم هزینه تر کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین