پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
دبير کميسيون برنامه‌ ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداري خراسان رضوي گفت: مهمترين اثر حمايت از کالاي ايراني، کاهش قاچاق کالاست.

شعار سال: محمد ابراهيم افشاري روز يکشنبه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب افزود: خطاب رهبر معظم انقلاب در نامگذاري امسال هم مردم و هم مسئولان هستند.

وي اظهار کرد: بهترين اقدام براي حمايت از کالاي ايراني توسط مردم، نخريدن کالاهاي خارجي و قاچاق است.

وي گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزي، براي رفع موانع بخش توليد، به مسئولان تاکيد داشتند زيرا وقتي موانع از سر راه برداشته شود و حمايت هاي لازم صورت گيرد، کالاي ايراني با قيمت مناسب توليد شده و قدرت رقابت با کالاي مشابه خارجي پيدا مي کند که اين امر به کاهش مصرف کالاي قاچاق و مبارزه با ورود آن به کشور بسيار کمک مي کند.

افشاري افزود: مبارزه با قاچاق کالا با مسائل سياسي آميخته شده و قاچاق کالا را به اين دولت و آن دولت، اين جناح و آن جناج ربط دادند که اين مهم باعث مخدوش شدن آمار و دادن اطلاعات غلط به مردم شد.

وي با بيان اينکه قاچاق يک مساله اقتصادي است، اظهار کرد: توفيقات مبارزه با قاچاق کالا در کشور طي چهار سال گذشته در طول تاريخ بي سابقه بوده است.

وي گفت: از سال 1382 تا 1392 که کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور شکل گرفت، قاچاق روند افزايشي داشت و ارزش کالاي قاچاق در کشور از دو ميليارد دلار در سال 1382 به 25 ميليارد دلار در سال 1392 رسيد.

افشاري افزود: اما از سال 1393 و رويکرد پيشگيرانه دولت در قاچاق و تنظيم برنامه جامع پنج ساله در اين زمينه، روند قاچاق کالا در کشور رو به کاهش نهاد و سال به سال از حجم کالاي قاچاق در کشور کاسته شد به طوري که ميزان کشف کالاي قاچاق در کشور طي سال گذشته به 12.5 ميليارد دلار رسيد.

وي اظهار کرد: از سال 92 تا 95 و طبق برنامه ششم توسعه، کاهش 10 درصدي قاچاق کالا در کشور برنامه ريزي شد و طي چهار سال گذشته روند قاچاق کالا در کشور، 50 درصد کاهش يافت و در استان خراسان رضوي نيز روند کاهش قاچاق کالا به همين منوال بود.

وي با اشاره به 6.5 ميليون جمعيت ساکن و 25 ميليون جمعيت سيار سالانه در خراسان رضوي گفت: اين شرايط خريد زياد و نقل و انتقال بسيار کالا را بوجود مي آورد که اجراي برنامه ها و سياست هاي کلان مبارزه با قاچاق کالا در کشور باعث شد خراسان رضوي رتبه نخست کشور را در کنترل و نظارت بر عرضه کالا به دست آورد.

افشاري با بيان اينکه امسال نيز طبق برنامه جامع پنج ساله در زمينه پيشگيري از قاچاق کالا در استان عمل خواهد شد، افزود: مبارزه موثر با قاچاق و حمايت از کالاي ايراني نيازمند رفع موانع توليد، واردات مواد اوليه و ماشين آلات است.

وي اظهار کرد: امروزه توليدکنندگاني موفق هستند که بتوانند محصولات داراي کيفيت مطلوب، مناسب با ذائقه روز جامعه و با قيمت مناسب عرضه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 6 فروردین 97، کد مطلب: 120180325184247424، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
همه چیز رو نباید به گردن مردم انداخت این دولته که موظفه از ورود جنس قاچاق به کشور جلوگیری کنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین