پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
اگر قصد سفر به مشهد مقدس را درید در مسیر رفت بد نیست سری هم به چشمه هفت رنگ مجن در شهرستان شاهرود بزنید.

شعار سال: منطقه گردشگری و تفریحی در هر شهرستان و استان،یکی از عوامل جذب گردشگر در تعطیلات نوروزی است.زیبایی و دلنشینی هر یک از این مناطق گردشگری در احساس و روحیه آدمی تاثیر بسزایی دارد.

چشمه ها هم چنین خواص معدنی درمانی دارند و برای درمان انواع گوناگون بیماری ها نیز به کار می روند.آب روانی که در چشمه ها جاری است،حال آدم را دگرگون می کند و حس لطافت و آرامش بخش به انسان دست می دهد.

آب هایی که از درون چشمه ها می جوشد روزی به صورت باران بوده اند. قطرات بارانی که در این مناطق می بارد،همه در یک جا جمع می شوند و در نهایت به هم می پیوندند که گذر آن ها از چشمه ها و صدای آرام و لطیف آن ها آدمی را درگیر آرامشی می کند که هرگز آن را تجربه نکرده است.

به شما پیشنهاد می کنم اگر قصد سفر به استان سمنان را دارید حتما سریهم به چشمه هفت رنگ مجن در شهرستان شاهرود بزنید.

این چشمه هم به نوبه خود بسیار جذاب و دیدنی است.


چشمه هفت رنگ مُجن از توابع شهرستان شاهرود که در نوع خود كم نظیر است از نوع چشمه های گوگردی است که در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود در میان شکاف دره های دامنه قله چهار هزار متری شاهوار واقع شده که این دره در ادامه به دو دره کوچکتر تقسیم می شود.

حمیدرضا حسنی رئیس میراث فرهنگی شاهرود گفت : چشمه های هفت رنگ در سال 1386، به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده است و سالانه بالغ بر 5 هزار نفر از این جاذبه بازدید می کنند، ولی در صورت اصلاح راه دسترسی، این میزان گردشگر، چندین برابر خواهد شد .


وی افزود : در حال حاضر بیشتر تیم های کوهنوردی و طبیعت گردان از آن بازدید می کنند. چشمه هفت رنگ، از نظر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، حائز ارزش و اهمیت شناخته شده و در صورت آمادگی سرمایه گذار، نسبت به تأمین زیرساخت های گردشگری مورد نیاز ، مساعدت خواهد شد.

مهدی قاسمی کارشناس میراث فرهنگی شاهرود تصریح کرد : این چشمه، به خاطر واقع شدن در مسیر ارتباطی گرگان و شاهرود و همچنین داشتن آب و هوای خنک ، از دیرباز مورد توجه گردشگران و مردم اطراف بوده و دارای آب و هوای نیمه خشک سرداست و به دلیل چنین ویژگی های اقلیمی از تنوع گیاهی بسیاری برخوردار است.

وی گفت : در اطراف، چشمه‌هایی در حال جوشش‌ هستند که دارای مواد معدنی جیوه‌دار بوده و از آن‌ها بخار جیوه متصاعد می‌شود که به آسانی قابل تشخیص است.


در مسیر آب این چشمه‌ها،رنگ‌های گوناگون با هم ترکیب شده و تقریباً آب صابون مانندی، را تشکیل می‌دهند و در نهایت با آب سفید چشمه، تلاقی یافته و هر قدر از محل دورتر می‌شوند، رنگ آن‌ها به سفیدی متمایل شده تا جایی که جهت استفاده کشاورزی در منطقه گرآب (گرو) اثری از رنگ و بوی آن‌ها یافت نمی‌شود. آب گوگردی اين چشمه‌ها خاصيت درمانی داشته و از قدیم اهالی منطقه جهت بهبود بیماری‌های پوستی و استخوانی از آب این چشمه‌ها استفاده می‌نمودند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 6 فروردین 97، کد مطلب: 6463861: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین