پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
ساحل گردشگری روستای «دَرَک»، کوه های مینیاتوری، باغ های موز و چشمه های آب گرم تنها تعدادی از ظرفیت های گردشگری بخش «زرآباد» یا همان «هندوستان کوچک» ایران است.

شعار سال: بخش «زرآباد» شهرستان کنارک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان از معدود نقاط کشور ایران است که چند قابلیت مهم و تاثیرگذار به ویژه در حوزه گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و صیادی را همزمان با هم داراست.


بخش «زرآباد» شهرستان کنارک به مرکزیت شهر زرآباد در منتهی الیه جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان با جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر و وسعت سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع و دارابودن ۷۵ کیلومتر مرز آبی با دریای عمان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان کنارک قرار دارد.

بخش زرآباد را به دلیل شرایط آب و هوایی و تنوع محصولات کشاورزی «هندوستان کوچک» ایران نیز می نامند زیرا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است اما در اوج گرمای تابستان به علت وزش باد های موسمی دارای هوایی معتدل و همچنین در فصل سرد زمستان جز گرم ترین نقاط کشور است.


ساحل گردشگری روستای «دَرَک»، کوه های مینیاتوری، باغ های موز و چشمه های آب گرم تنها تعدادی از مزیت های منحصر به فرد گردشگری بخش زرآباد است که در کنار آب و هوای مناسب و معتدل و قرار گرفتن در مسیر ورودی استان سیستان و بلوچستان از سمت استان هرمزگان باعث شده که هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب کند.

همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه از کشور، بخش زرآباد به قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و محصولات فراوانی همچون موز، انبه، بادام، هندوانه، طالبی، نارگیل و محصولات منحصر به فردی همچون «چیکو» و «پاپایا» نیز در آن کشت می شود.

علاوه بر کشاورزی صیادی از دیگر مشاغل موجود در بخش زرآباد است که با توجه به همجواری با سواحل مکران به طول ۷۵ کیلومتر بسیاری از اهالی این منطقه به کار صید و صیادی مشغول هستند.


تمامی امکانات برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در زرآباد مهیا است

بخشدار بخش زرآباد اظهار داشت: ساحل گردشگری روستای «درک»، کوه‌های مینیاتوری، سواحل حرگی، اسکله کلات، چشمه های آب گرم و باغ های موز و هندوانه از مزیت های گردشگری بخش زرآباد است.

عبدالمجید احلال زهی با اشاره به پتانسیل بالای بخش زرآباد در جذب گردشگر افزود: بخش زرآباد از معدود نقاط ایران اسلامی است که چند قابلیت مهم و تاثیر گذار را از جمله کشاورزی، اقتصادی، حمل و نقل، صیادی و گردشگری را با هم دارا است.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و میهمانان نوروزی با دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کنارک هماهنگی های لازم انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای اسکان مسافران نوروزی در بخش زرآباد مکان هایی خاص شامل مدارس و دبیرستان های شبانه روزی پیش بینی شده است.

بخشدار زرآباد گفت: ساحل زیبا و دنج «درک«زرآباد یکی از نقاط منحصر به فرد استان سیستان و بلوچستان و ایران است که با توجه به شرایط خاص آن به عنوان پاک ترین ساحل کشور آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

کمپ گردشگری سنتی شهر «زرآباد» در چهارمین سال متوالی به استقبال مسافران نوروزی می رود

شهردار و دبیرستاد تسهیلات نوروزی شهر زرآباد اظهار داشت: کمپ گردشگری سنتی شهر زرآباد در چهارمین سال متوالی به استقبال مسافران نوروز می رود.

وی افزود: این کمپ گردشگری سنتی سبب شناساندن استان سیستان و بلوچستان و روستاهای این بخش به مسافران و گردشگران نوروزی می‌شود.

عبدالله برکی خاطرنشان کرد: برپایی این کمپ‌ها برای شناساندن جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان و بخش زرآباد تأثیر بسزایی دارد.


«درک» پاک ترین ساحل کشور در انتظار مسافران نوروزی

دهیار روستای هدف گردشگری «درک» زرآباد اظهار داشت: این روستا با داشتن ساحلی زیبا و دنج، علاوه بر جذب گردشگر قادر به جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی نیز می باشد.

مراد بخش تاسه ادامه داد: نخلستان های کنار ساحل و رمل های شنی دست نخورده، روستای درک را از مناطق ساحلی دیگر کشور متمایز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی برای جذب گردشگر در ای روستا مدنظر است که با همراهی مسئولین استانی و شهرستانی این امر بهتر میسر می شود.

البته این همه زیبایی و تمایز تنها بخشی از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان بود که قطعا باید از نزدیک آن ها را مشاهده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 6 فروردین 97، کد مطلب: 4258510: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
این همه جاذبه های بسیار زیبا در این کشور و استان وجود دارد چرا باید پول ما صرف سفر به خارج از کشور بشود؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین