پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱
دبیر انجمن خرما گفت: روش کنونی سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی خرما در طولانی مدت منجر به نابودی تولید این محصول خواهد شد.
شعارسال: علی اصغر موسوی دبیر انجمن خرما با اشاره به اینکه خرید توافقی خرما به قیمت نابودی تولید تمام می شود، اظهار کرد: روش کنونی سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی خرما در طولانی مدت منجر به نابودی تولید این محصول خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آنکه سازمان تعاون روستایی کار تجارت را بلد نیست، بنابراین خرید توافقی مشکلاتی از لحاظ قیمت در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد.

موسوی با اشاره به اینکه انجمن نسبت به خرید توافقی خرما توسط سازمان تعاون روستایی به شدت مخالف است، بیان کرد: دردهه 70 و اوایل دهه 80، خرید توافقی خرما توسط سازمان تعاون روستایی منجر به سقوط 90 درصدی قیمت و افزایش نیافتن این نرخ طی این سال ها در بازارهای جهانی شد.

به گفته وی؛ خرید توافقی خرما در دهه 70 موجب شد که قیمت هر کیلو محصول از 2.5 دلار به 20 سنت در بازارهای هدف تقلیل یابد .

موسوی خرید توافقی خرما توسط کارخانه‌ها و حمایت دولت در تامین منابع مالی حاصل از خرید را امری مهم در جهت حمایت از باغداران برشمرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397 ، کدخبر: 6472240 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین