پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱
براساس بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مراجعین به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سال گذشته، حدود ۴۹ درصد مراجعین به این مراکز در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشته و ۶۲ درصد از آنها زنان بوده‌اند. همچنین ۵۰ درصد از مراجعین به این مراکز تحصیلات لیسانس به بالا داشته‌اند.

شعارسال: برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط در قانون بودجه سال ۹۶ و همچنین لایحه بودجه سال ۹۷ دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان شامل حمایت از ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در امر ازدواج، حمایت از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان و حمایت از برنامه مشاوره و تحکیم خانواده بوده است.

همچنین از دیگر اقدامات مرتبط با مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، توسعه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و تسهیل صدور مجوز آن و ترویج فرهنگ استفاده از مشاوره بوده است که از این میان می‌توان به ۱۸۰ مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور اشاره کرد.

فراخوان طراحی لوگو مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به منظور ترویج امر مشاوره و هویت بخشی به مراکز و برگزاری دوره تربیت مربی برای کارگاه‌های مرتبط جهت آموزش به جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان در سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان در سال گذشته بوده است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج

کارگاه‌های آموزشی ازدواج شامل کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج (اهداف ازدواج و معیارهای انتخاب همسر و...)، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی حین ازدواج (مهارت‌های ارتباطی ویژه دوران عقد و...) و کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی بعد از ازدواج (مهارت‌های حل مساله، حل اختلاف، فرزندپروری و ...) هستند که در ۹ ماهه اول سال ۹۶ تاکنون تعداد ۲۵۳۹ کارگاه در سراسرکشور توسط اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سمن‌های فعال در حوزه ازدواج برگزار شده است.

بر اساس گزارش عمکلرد معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته، ۶۴ مجوز به مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تا پایان بهمن ماه ۹۶ اعطا شده است.

همچنین بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مراجعین به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سال گذشته نشان دهنده ضرورت توجه بیشتر و تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است. براساس همین گزارش‌ها حدود ۴۹ درصد مراجعین به این مراکز در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشته‌اند و حدود ۶۲ درصد از مراجعین به این مراکز زنان بوده‌اند. همچنین حدود ۵۳ درصد مراجعین به این مراکز مجرد بوده و حدود ۵۰ درصد مراجعین به این مراکز تحصیلات لیسانس به بالا دارند.

این گزارش‌ها نشان می‌دهند حدود ۳۷ درصد از آنها شاغل، ۱۶درصد خانه‌دار و ۱۵ درصد بیکار هستند. حدود ۳۶ درصد این افراد برای مشکلات خانوادگی ۳۶ درصد برای مشکلات روانی- رفتاری، حدود ۱۰ درصد برای مشکلات زوجین و حدود ۱۹ درصد مشاوره پیش از ازدواج به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

اقدامات حمایتی از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده

ازاقدامات دیگر دفتر برنامه‌ریزی معاونت ساماندهی حمایت مالی از ۳۴ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده منتخب در کشور و معرفی تعدادی از مراکز منتخب به معاونت توسعه منابع و پشتیبانی جهت استفاده همکاران از خدمات مشاوره به صورت رایگان بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397، کدخبر: 97010701248، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
زنان خب صبر بیشتری نسبت به مردان برای مشاوره دارند ؛ آن ها تمایل بیشتری برای سازش نسبت به مردان دارند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
این نشون میده که در زمینه های رواشناسی هنوز در کشور ما مرد ها این رو به عنوان یک درمان کننده و التیام بخش نپدیرفتن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
نشون میده زنا بیشتر از مردایه جامعه مون نگران نپاشیدن خانوادن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین