پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: کشاورزان با اجرای الگوی کشت برحسب نیاز بازار داخل و میزان صادرات به امر تولید می‌پردازند.

شعار سال: عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از شرایط نگه داری محصولات کشاورزی در انبارها اظهار کرد: اگرچه اقداماتی در زمینه نگه داری محصولات در انبار، سردخانه و سیلوها صورت گرفته، اما روش نگه داری مبتنی بر روش‌های روز دنیا نیست که در نهایت این امر، افت کیفیت و کمیت محصول را به همراه داشته است.

وی افزود: وجود برخی کاستی‌ها و مشکلات در بسته‌بندی، درجه‌بندی، سورتینگ و آماده‌سازی توزیع محصول منجر به آمار بالای ضایعات محصولات در بخش کشاورزی شده است.

پاپی‌زاده اجرای الگوی کشت را حلقه مفقوده بخش کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان با اجرای الگوی کشت برحسب نیاز بازار داخل و میزان صادرات به امر تولید می‌پردازند در حالیکه در شرایط کنونی در برخی مواقع سطح زیر کشت محصول به قدری افزایش می‌یابد که در زمان برداشت با مازاد عرضه و درنهایت کاهش شدید قیمت در بازار روبرو می‌شویم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی مواقع هنگام برداشت محصول، ازدیاد عرضه به دلیل کافی نبودن انبار و سردخانه مشکلات متعددی نظیر نوسان قیمت، عدم صرفه اقتصادی تولید برای کشاورز و از بین رفتن محصول به سبب نبود تقاضا در بازار را به همراه داشته است.

وی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات محصولات کشاورزی را عاملی مهم در جلوگیری از افت کیفیت و افزایش ضایعات در بخش دانست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار 7 فروردین 97، کد مطلب: - ، www.tejaratnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین