پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۵۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷
رئیس شورای اسلامی استان زنجان بر زدودن برخی نگاه های نادرست نسبت به کالای ایرانی از ذهن ها ، گفت: خودباوری و حمایت راسخ از کالاهای ایرانی محور کلیدی تحقق شعار امسال است.

شعار سال: رضا ملایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کار نیازمند حمایت و برنامه ریزی مدون برای افزایش کیفیت کالاهای داخلی و همچنین نگاه ویژه به قاچاق کالای خارجی است که یکی از مزیت های آن جلوگیری از خروج ارز و رونق چرخه اقتصاد داخلی است.

وی اظهار کرد: از این رو دولت و مجلس به عنوان ارکان اصلی مدیریت ترازوی کالای مصرفی باید تدبیری بیاندیشند تا کفه واردات کالای خارجی پایین و کفه کیفیت کالای داخلی بالاتر رود.

به گفته این مسئول، سه ضلع مثلث حمایت از تولید داخلی یعنی دولت، مردم و تولیدکنندگان باید با شناخت دقیق از نقش و وظایف خود، با بهترین شکل ممکن بستر را برای رونق تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی هموار کنند.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان ادامه داد: دستگاهها، شرکت های دولتی و مردم می توانند نقشی مهمی در تحقق شعار سال دارند که مهمترین آن خرید کالاهای تولید داخلی است.

وی اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب بارها بر ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی' تاکید کرده اند.

ملایی افزود: بی شک برای ارتقای اقتصاد ملی و رسیدن به پیشرفت همه جانبه، گریزی از مصرف کالای داخلی نیست و از این رو باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی تلاش کرد چرخه اقتصاد کشور بر مدار پیشرفت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در همین راستا حمایت از خرید کالای ایرانی، فرهنگ سازی و آموزش با تکیه بر جوانان برومند و توجه به خودباوری امری بایسته است و خرید کالای ایرانی می تواند به مثابه پادزهری در برابر آسیب ها و آفت های مختلف باشد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان ادامه داد: در این استان نیز باید توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی در حوزه معادن و کشاورزی داشت چرا که خام فروشی در حوزه اکتشافات و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی؛ حلقه مفقوده هستند و پتانسیل بالایی در حوزه اشتغال و مدیریت منابع دارند.

وی بیان کرد: از طرفی دیگر صنایع دستی و تولیدات محلی در حوزه گردشگری نیازمند توجه ویژه ای است که با توجه به داشته های فراوان استان می تواند اهرم محرک اقتصادی و اشتغالزایی باشد .

به گفته رئیس شورای اسلامی استان زنجان، این مهم در صورتی محقق می شود که ازحوزه شعار و مانور رسانه ای خارج شویم و عملگرا باشیم.

ملایی، با بیان اینکه 'رونق تولیدات داخلی به پارامترها و متغیرهای متعددی بوده که نیازمند مدلسازی علمی و منطقی وابسته است، تاکید کرد: در این میان جای خالی دانشگاهیان به وضوح مشاهده می شود و اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت تولید یک امری غیرقابل انکار است.

ملایی یادآور شد: در جوامعی که اقتصاد ضعیف و بیمار دارند با توجه به افزایش نرخ بیکاری میزان آسیب پذیری نیز افزایش یافته و درصد آسیب های اجتماعی روندی صعودی پیدا می کنند.

 هر سال در نخستین لحظات سال نو، رهبر معظم انقلاب مسیر حرکت یکساله‌ کشور را مشخص می‌کنند.

امسال رهبر انقلاب، سال 1397 را سال 'حمایت از کالای ایرانی' نام‌گذاری کردند، عنوانی که نشان دهنده اهمیت توجه به کار و کارگر ایرانی و تولید داخل و حمایت از آن است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب: 82872362 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
کالا های ایرانی از بسیاری از جهات توانایی مبارزه با نمونه های خارجی را دارا هستند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین