پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با تاکید براینکه با خوشبینی مفرط و ساده‌ انگاری نمی‌توان کشورداری کرد، گفت: مدیران حق ندارند بدون بررسی‌هاى لازم و استعلام، افراد را به دلخواه در سمت‌هاى مهم به کار گیرند و باید در صداقت و سلامت مدیرانى که در اینباره اهمال می‌کنند شک کرد.
شعارسال: سید محمد حسینی درباره اهمیت بحث نفوذ اظهارداشت: در دهه هفتاد زمانى که رهبر معظم انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگى غرب هشدار دادند، عده‌‌ای به انکار این پدیده مسلم پرداختند و از توهم توطئه سخن گفتند و بعضى دولتمردان به جاى مراقبت و حفاظت بیشتر و چینش حساب شده نیروها براى مواجهه با این هجمه همه جانبه شعار فریبنده تساهل و تسامح را مطرح کردند و فرش قرمز زیر پاى عوامل داخلى این تهاجم که بعضا سالها خارج از کشور براى بیگانگان خوش رقصى کرده بودند، پهن کردند و کسانى را مورد الطاف سخاوتمندانه قرار دادند که با مبانی اعتقادى و فکرى اسلام و انقلاب فرسنگ‌ها فاصله داشتند و حالا در قضیه نفوذ هم که رهبر معظم انقلاب بارها انذار داده‌اند، بعضى کارگزاران با لطایف‌الحیل و توجیهات صد من یک غاز و ناروا درصدد انکار برآمده‌اند؛ در حالیکه عقل سلیم حکم می‌کند در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعى، اقتصادی، سیاسی و ... مراقبت جدى شود و این باور غالب باشد که دشمن زخم خورده و تحقیر شده، دست از سر ملت ایران بر نمی‌دارد و همواره از عناصر نفوذى براى ضربه زدن از درون تلاش مى‌کند و کتمان و یا نفى این واقعیت، یا به خاطر خوش‌بینى بی‌جا و ساده لوحى است، یا از خیانت نشأت مى‌گیرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى اضافه کرد: یکی از روش‌هاى معمول در جهان و از موثرترین راه‌‌های دستیابى دشمن به اهداف خود، این است که در میان مدیران نفوذ کند و در مقاطع حساس ضربه مهلک بزند؛ نمونه بارز عوامل نفوذى در اوایل انقلاب «ناخدا افضلى» فرمانده نیروى دریایی وقت و امثال «کلاهى» و «کشمیرى» در ماجراى انفجار حزب جمهورى اسلامى و نخست وزیرى هستند که موجب آن همه خسارت معنوى و سرمایه انسانى شدند و مخلص‌ترین یاران امام و انقلاب را به شهادت رساندند.

حسینى یادآورشد: در بحث مذاکرات هسته‌ای با وجود جاسوسانى مانند «دری اصفهانی» مشخص شد طرف غربى با اشراف اطلاعاتى کامل پشت میز مذاکره می‌نشیند و از قبل بدل برگ‌هاى برنده ما را آماده کرده و امر طبقه بندى شده و محرمانه‌ای برای او وجود ندارد و مکالمات به گویش سرخه‌ای و امثال آن تنها دل خوش کنک براى خودمان دارد و رفیق قافله شریک دزد است و به همه اطلاعات سرى وفوق محرمانه پیشاپیش چوب حراج زده است.

این استاد دانشگاه تهران مصداق و نمونه دیگر نفوذ را «کاووس سید امامى» ذکر کرد و گفت: تحت پوشش فعالیت‌های محیط زیستی و صیانت از حیات وحش از جمله یوز ایرانى و بابهره گیرى از امکانات سازمان محیط زیست و باچهره‌اى به ظاهر موجه، مؤدب و علمى، آخرین اطلاعات هسته‌ای و موشکى و اسرار امنیتی و دفاعی را به ثمن بخس در اختیار دشمن قرار دادند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با خوشبینی مفرط و ساده‌ انگاری نمی‌توان کشورداری کرد، بیان داشت: معمولا سیماى ظاهرى نفوذی‌ها به گونه‌ای است که ارتباط آنها با سرویس‌هاى اطلاعاتى بیگانه، باور پذیر نیست و از چنان آموزش‌ها و مهارتهایى برخوردارند که کمتر کسى به آنها شک مى‌کند، بنابراین باید مراقب بود تا اطلاعات و سرمایه کشور به راحتی در اختیار دشمنان قرار نگیرد.

سیدمحمد حسینی باتصریح اینکه برخی افراد ظاهرالصلاح تبحر ویژه دارند تا به تدریج و آرامی در موقعیت‌هاى مهم نفوذ کنند، گفت: بعضا این افراد با شیوه‌ها و شگردهاى خاص از مسامحه مدیران بهره مى‌گیرند و در مراکز حیاتی و حساس به فعالیت کارشناسى و پژوهشى مشغول مى‌شوند و باقیافه حق به جانب و دلسوزانه در تصمیم گیری‌ها و اقدامات اثرگذار مورد نظر را انجام مى‌دهند و این طور هم نیست که همه آنها به سرعت لو بروند، بلکه سالیان متمادى به وطن فروشى مى‌پردازند و احیانا قبل از دستگیرى به آغوش اربابان پناه مى‌برند!

دبیرکل کانون دانشگاهیان با تاکید براینکه صلاحیت افراد باید با حساسیت بیشتری بررسی شود، اظهارداشت: مدیران حق ندارند بدون بررسی‌هاى لازم و استعلام، افراد را به دلخواه در سمت‌هاى مهم به کار گیرند، مخصوصا افراد دو تابعیتی و کسانى که خانواده آنها خارج از کشور زندگى می‌کنند که هر لحظه ممکن است آسیبى به کشور بزنند و همچون «خاورى» فرار را برقرار ترجیح دهند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نفوذ همواره به عنوان مهم‌ترین مسأله در حکومت‌ها مطرح بوده است؛ عوامل سازمان‌های جاسوسی در پیچیده‌ترین سیستم‌های کشورهای غربی و شرقی نفوذ کرده‌ و اطلاعات گران‌بهاى آنان را به سرقت برده‌اند چه رسد به کشور ما که در مواردى دقت لازم هم صورت نمی‌گیرد و افراد با سوابق نامعلوم و یا حتى مشکوک با غفلت و یا خیانت بعضى، در جایگاه‌هاى راهبردى و کلیدى به کار گرفته می‌شوند و با صبر و حوصله مى‌توانند ماموریت‌هاى خود را انجام دهند و با چراغ خاموش در روند امور اختلال ایجادکنند و در نتیجه سیستم حکومتى را ناکارآمد جلوه دهند.

حسینی گفت: مسئولان باید باور کنند که چه بسا مارهاى خوش خط وخالى در جوارشان و در دفترکار و در نهانخانه تشکیلاتشان قرار گیرند که اطلاعات ارزشمند کشور را در اختیار بیگانگان قرار دهند و در تصمیماتشان باظرافت تأثیرگذارى کنند و یا با دادن اطلاعات و تحلیل‌هاى ناصواب آنان را دچار اشتباهات محاسباتی کنند و یا در مواردى با ترفندهاى گوناگون نیروهای توانمند و متعهد را کنار بزنند و نگذارند پروژه‌هاى ارزنده به نتیجه مطلوب برسد؛ بنابراین ضرورت دارد این توصیه و فرمان رهبرى در پیشگیری از رخنه عوامل نفوذی، همواره مدنظر باشد و در صداقت و سلامت مدیرانى که در این مسئله مهم کوتاهى و اهمال می‌کنند و علیرغم اطلاع رسانى نهادهاى ذى‌ربط، مهره هاى مسئله‌دار را بکار مى‌گیرند و امین خود قرار می‌دهند، تردید کرد و به آنان مشکوک شد.

به گزارش آنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها خطاب به مسئولان ذی‌ربط خط نفوذ در کشور را گوشزد کرده‌اند. ایشان در آذر سال 95 در دیدار با مسئولان بار دیگر این مسأله را گوشزد کردند و فرمودند: نفوذ از برنامه‌ریزی‌های دشمن است و بنده الان شاید حدود یک سال یا بیشتر است که راجع به نفوذ دارم صحبت می‌کنم. از نفوذ باید ترسید، باید مراقب بود. دشمنان عامل دارند؛ این قابل انکار نیست. ملّت، ملّت بزرگی است، امّا در درون ملّت -مثل همه‌ ملّت‌های دیگر- آدم‌های غریب‌پرست، سست‌عنصر، مادّی و فریب‌بخور هستند.

رهبر معظم انقلاب اسفند 94 در دیدار با مردم نجف‌آباد هم خطر نفوذ را گوشزد کرده و تاکید کرده بودند: از چندی پیش گفتم مراقب نفوذی‌ها باشید؛ بعضی‌ها بیخود، برآشفته شدند. آمریکایی‌ها برای بعد از دوران مذاکرات هسته‌ای، یک نقشه برای داخل ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه. این برای ما روشن بود و روشن شد. نقشه برای ایران داشتند، هنوز هم دارند؛ تلاش هم می‌کنند؛ می‌دانند در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه چه کسی محکم ایستاده‌اند.

ایشان تاکید می‌کنند: وقتی‌ دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار می‌کند؟ از نفوذی استفاده می‌کند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد می‌کند؛ نه، گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمی‌داند! امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی اضافه می‌کنند: دشمن یک چیزی می‌گوید و چیزی می‌خواهد، این را با وسایل گوناگونی، با چند واسطه کاری می‌کند از زبان فلان آدم موجّه که نه پولی از دشمن گرفته، نه تعهّدی به دشمن داده، بیرون بیاید. در همین مجلس شورای اسلامی مگر ندیدیم که نماینده‌ای آمد نظام را متّهم کرد به دروغ‌گویی! گفت ما ده سال است، سیزده سال است داریم به دنیا دروغ می‌گوییم، در تریبون مجلس شورای اسلامی! در این منبر عمومی! خب، او حرف دشمن را دارد میزند؛ دشمن به ما میگفت شما دروغ میگویید! حالا یکی از خود ما پیدا میشود میگوید نظام دارد دروغ می‌گوید! این نفوذی نیست؟

ایشان همچنین در اسفند سال 94 در جمع اعضای مجلس خبرگان می‌فرمایند: برنامه‌ نفوذ در کشور یک برنامه‌ جدّی استکبار است، می‌دانند در ایران با ساختی که جمهوری اسلامی دارد کودتا معنی ندارد. یک جاهایی یک‌وقت داخل فلان نیروی مسلّح نفوذ می‌کنند برای اینکه بیایند کودتا کنند، یکی را ببرند، یکی را بیاورند؛ نه، این نفوذ برای کودتا نیست، این نفوذ برای دو منظور دیگر است. یکی از آماجهای این نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند. مسئولان آماج این نفوذند؛ برای چه؟ هدف چیست؟ هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر دهند؛ محاسبات در ذهن مسئولین عوض بشود. آن‌وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسئولین و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند؛ نه، مسئول کشور همان تصمیمی را میگیرد که او میخواهد. آماج دوّم مردمند. باورهای مردم باید عوض بشود؛ باور به اسلام، باور به انقلاب، باور به اسلام سیاسی، باور به اینکه اسلام غیر از کارهای شخصی وظایف عمومی هم دارد، حکومت هم دارد، جامعه‌سازی هم دارد، تمدّن‌سازی هم دارد؛ باور به نفی اینها [جایگزین شود]. اینها باید از ذهن مردم زدوده بشود، عکسش در ذهن مردم جا بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1397 ، کدخبر: 350566 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
شاید یکی از بزرگترین مشکلات ایران عدم توجه به رشته های دانشگاهی در زمینه علوم انسانیست و تربیت مدیرانی که با علم و دانش مدیریت یک مجموعه را بر عهده بگیرند
س.د۷۶
ناشناس
United States
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
شاید یکی از بزرگترین مشکلات ایران عدم توجه به رشته های دانشگاهی در زمینه علوم انسانیست و تربیت مدیرانی که با علم و دانش مدیریت یک مجموعه را بر عهده بگیرند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین