پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال جدید به نام "خرید کالای ایرانی" توسط رهبر انقلاب یک اقدام کاملاً حکیمانه بود گفت: نظارت مدعی‌العموم بر خرید کالای ایرانی توسط نهادهای دولتی در سال ۹۷ تشدید می‌شود.

شعار سال: دادخدا سالاری با اشاره به اهمیت حمایت از تولید‌کنندگان داخلی اظهار‌داشت: مقام معظم رهبری همیشه با دید کاملا وسیع و بسته به شرایط روز سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند که بر مبنای حکمت است.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور، مشکلات اقتصادی است تاکید کرد: نام‌گذاری سال جدید به نام "خرید کالای ایرانی" توسط رهبر معظم انقلاب یک اقدام کاملا حکیمانه بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: اگر بخواهیم یک اقتصاد خوب و پویا در کشور داشته باشیم باید بر منابع داخلی کشور تکیه کنیم و ما با توجه به دشمنی‌های زیادی که علیه نظام اسلامی می‌شود، چاره‌ای جز این نداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان در حدود چهل سال از انقلاب اسلامی دشمنی‌هایشان با ما کم نشده و روزبه‌روز تهدیدات و دشمنی‌های خود را بیشتر می‌کنند گفت: اینکه چشم ما به خارج از کشور باشد و امید داشته باشیم که بیگانگان مشکلات داخلی ما را حل کنند کاملا اشتباه است و سال‌ها حضرت آقا تاکید می‌کنند که نگاه به خارج نمی‌تواند کشور را به نقطه مطلوب برساند.

سالاری با اشاره به اینکه متاسفانه منویات مقام معظم رهبری کمتر مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: واقعا جای تاسف دارد که به‌عنوان مثال در سطوح دولتی از تولیداتی که در داخل کشور تولید می‌شود خریداری نکنند و عمده سخن آقا هم همان دستگاه‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه نتیجه عدم خرید تولیدات داخلی این شده است که بسیاری از صنایع و کارگاه‌های تولیدی تعطیل شده و روزبه‌روز عرضه کالاهای خارجی در کشور پر رونق‌تر شده است گفت: چاره کار کشور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است و سال‌ها ایشان بر بحث اقتصادی در شعارهای سال تاکید دارند.

این مقام قضائی با تاکید بر اینکه امروز علاج مشکلات اقتصادی کشور عمل به نسخه رهبر معظم انقلاب است افزود: اگر می‌خواهیم فقر را از کشور بیرون و نابسامانی‌های اقتصادی را ساماندهی کنیم باید حمایت از تولیدات داخلی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون جهت‌گیری‌ها آنچنان که باید باشد در جهت تقویت تولید‌کنندگان داخلی نبوده و باید از این به بعد اصلاح شود خاطر‌نشان کرد: در دستگاه قضا نیز تلاش ما بر حمایت از خرید کالای ایرانی است و تا جایی که مربوط به ما می‌شود دریغ نخواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه اطاعت امر ولی ربطی به در شرح وظایف بودن دستگاه‌ها نیست و همه باید برای تحقق امر ولی تلاش کنند گفت: قطعا هر کس که دیدگاه ولایی دارد برای این موضوع تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر خرید کالای ایرانی توسط نهادهای دولتی در سال 97 بیشتر می‌شود افزود: قاچاق کالا آفت تولید و اقتصاد کشور است و مبارزه با قاچاق کالا که در توسعه اقتصادی کشور بسیار اثرگذار است در سال جدید تشدید می‌شود.

سالاری با انتقاد از واردات بی‌رویه در کشور اظهار‌داشت: واردات بی‌رویه یک آسیب بزرگ است و نباید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد با ارز دولتی و با پول کشور وارد کشور شود و متاسفانه نظارت دولت بر گمرک کم است و قطعا دستگاه قضایی در این حوزه ورود خواهد کرد.

وی با آرزوی سالی خوب و سرشار از موفقیت برای اصحاب رسانه استان کرمان گفت: رسانه‌ها نیز در این زمینه بسیار اثرگذار هستند و می‌توانند به‌راحتی خرید کالای ایرانی را به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه جا بیاندازند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: متاسفانه امروز فرهنگ غالب بر کشور خرید کالای خارجی است و مردم ترجیح می‌دهند جنس بی‌کیفیت خارجی بخرند اما ایرانی نخرند در حالی که بسیاری از اجناس تولید داخل از نمونه چینی آن با‌کیفیت‌تر است.

وی افزود: رسانه رسالت بزرگی برای فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و مردم رسانه را از خود دانسته و به‌عنوان یکی نیروی حاکمیتی نمی‌دانند و برای همین است که وقتی موضوعی را مطرح می‌کنند به دل مردم می‌نشیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 فروردین 97، کد مطلب: 1688227: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
ای کاش که از سال ها پیش که این فاجعه اقتصادی رخ نداده بود این کارهارو شروع میکردیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین