پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در سال ۹۲ حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن سردخانه در بخش کشاورزی موجود بوده است، اظهار داشت: ظرف چهار سال و نیم اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به این ظرفیت اضافه شده است.

شعار سالوزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در سال ۹۲ حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن سردخانه در بخش کشاورزی موجود بوده است، اظهار داشت: ظرف چهار سال و نیم اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به این ظرفیت اضافه شده است.

مهندس محمود حجتی در آیین بهره برداری از پروژه های کشاورزی و عمرانی شهرستان شهریار، با بیان این که در سال ۹۲ حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن سردخانه در بخش کشاورزی موجود بوده است، اظهار داشت: ظرف چهار سال و نیم اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به این ظرفیت اضافه شده است.

حجتی با اشاره به ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان تهران گفت: با حمایت رییس جمهوری اقدامات خوبی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور انجام شده و امیدواریم در آینده محصولات بدون بسته بندی و فرآوری وارد بازار نشوند.

وی، ظرفیت سردخانه های استان تهران را ۳۴۰ هزار تن عنوان و تصریح کرد: ۱۰۰ هزار تن دیگر هم در دست ساخت است که ۵۰ هزار تن آن در ۶ ماهه اول و ۵۰ هزار تن دیگر در ۶ ماه دوم سال آماده بهره برداری می شود.

حجتی افزود: ادامه زنجیره تولید کشاورزی در حوزه بسته بندی، فرآوری و نگهداری تغییر کاربری محسوب نمی شود، با این حال در حاشیه شهرها با تغییر کاربری برای مصارف غیرکشاورزی روبرو هستیم که باید برای این تقاضای موثر راهکار پیدا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی خاک اراضی کشاورزی را همانند کیمیا و طلا توصیف کرد و گفت: همه باید از اراضی و خاک کشاورزی حفاظت کنیم، زیرا این اراضی متعلق به نسل های آینده است.

حجتی با انتقاد از گسترش حریم شهرها و اعمال برخی افراط و تفریط ها در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: حریم شهرها بدون هیچ ملاک و معیاری در بعضی مناطق فوق العاده زیاد شده و این امر مشکلاتی برای بعضی از دامداران و افرادی که در حوزه پرورش طیور در اطراف روستاها و شهرها سرمایه گذاری کرده اند، بوجود آورده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تلاش وزارت جهاد کشاورزی به منظور مصرف بهینه آب کشاورزی در اراضی از طریق اجرای سیستم آبیاری نوین اشاره کرد و اذعان داشت: ظرف چهار سال و نیم اخیر با حمایت دولت نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

وزیر جهادکشاورزی افزود: بخشی از این طرح در چارچوب سیستم آبیاری نوین، طرح مرزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام اجرا شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار در اراضی مرزی در سال ۹۶ به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

حجتی درباره وضعیت کشاورزی استان تهران گفت: در این استان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می شود و با توجه به این که ۲ درصد خاک کشاورزی کشور در این استان است، اما نزدیک به ۵ درصد از کل تولید در آن صورت می گیرد که حاکی از بهره وری و وجود کشاورزان فعال است.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم که در دستور کار وزارتخانه قرار دارد، توسعه زنجیره تولید است و امروز شاهدیم که یک تولید کننده نمونه در بخش محصولات باغی در کنار محصولات خود و سایر محصولات شهرستان شهریار، سردخانه احداث کرده که در راستای ارزش افزوده،تعادل بازار، اشتغالزایی و نگهداری است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: در این پروژه سردخانه، ۷۵ درصد ارزش زمین و تجهیزات بر عهده سرمایه گذار بوده که به رغم مشکلات موجود در راستای ارزش افزوده این سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بنابراین گزارش،دو پروژه آبیاری تحت فشار و سردخانه شهرستان شهریار با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی امروز افتتاح شد.

پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی مدیریت اوقاف و امور خیریه در روستای بادامک شهریار در سطح ۲۰۵ هکتار و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

از این میزان سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال سهم کشاورزان بوده است.

با اجرای این پروژه ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی و ۸۰ درصد هزینه تولید محصول کاهش می یابد.

فاز نخست سردخانه شرکت کشت و صنعت خرقانی به ظرفیت ۱۰ هزار تن از دیگر پروژه های کشاورزی بود که امروز بهره برداری از آن آغاز شد. این پروژه در مساحت هفت هزار متر مربع زیربنا و با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال احداث شده است. اجرای این پروژه برای ۶۵ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. کل ظرفیت این پروژه ۲۴ هزار تن می باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب: 87777 ، www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
خوبه که بالاخره یک خبر خوب از دولت تدبیر و امید در این رسانه های داخلی نوشته شد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین