پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: مشارکت و نقش مردم در پایداری تولید داخل و اقتصاد صنعتی و تولیدی تاثیر به‌سزایی دارد.

شعارسال: رضا استجلو اظهارکرد: نباید از این نکته غافل شد که تولید کنندگان هم باید از تسهیلات و امکاناتی که برای آنها ایجاد می‌شود و نیز حمایت مردم، در راه افزایش کیفیت تولیداتشان بهره کامل ببرند، نه آنکه به اسم تولید و اشتغال‌زایی از این منابع برای سود شخصی استفاده کنند.

وی تصریح‌کرد: حمایت از تولید داخل نباید این باور را در بین تولیدکنندگان جا بیندازد که هر کالای تولیدی با هر کیفیتی را مردم خواهند خرید و با استفاده از انحصار طلبی و سوء استفاده، تضییع حقوق مصرف کننده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کالای تولیدی داخل با هر کیفیتی چنانچه قیمت‌گذاری منطقی و معقول داشته باشد، مصرف کننده آن را خریداری خواهد کرد، افزود: یکی از دلایل فروش کالای چینی همین مورد است، اگر تولید کنندگان داخلی قانع باشند و نخواهند ره صد ساله را یک شب بروند، مطمئن باشند چرخ تولید صد ساله بیشتر خواهد چرخید و مردم نیز گرایش به خرید تولید داخل داشته و راضی خواهند بود.

این فعال اجتماعی ادامه داد: پیشرفت اقتصادی ایران در آینده بیش از هر چیزی بستگی به این دارد که صنایع تولیدی و خدماتی کشور ما بتوانند به استانداردهای جهانی برسند و بتوانند قدرتمندانه در صحنه رقابت حضور پیدا کنند که این امر حاصل نمی‌شود مگر اینکه، ما مردم ایران کالاهای داخلی را باور داشته و آنها را در سبد خرید خود قرار دهیم و فقط در این زمان است که مردم دنیا کالاهای ما را پذیرفته و نسبت به خرید آنها اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: متاسفانه چیزی که شاهد آن هستیم این است که در قسمت پوشاک که تولید داخل با کیفیت خوب است، چنانچه با آرم ایرانی فروخته شود مشتری تمایلی برای خرید پیدا نمی‌کند. ولی اگر همان کالا را باآرم ترکیه به مشتری معرفی کنیم و قیمت را دو برابر اعلام کنیم با اشتیاق آن کالا را خریداری می‌شود و این یعنی که ما به تولید داخل باور و شناخت کافی نداریم و تحت تاثیر تبلیغات کاذب کشورهای بیگانه قرار گرفته‌ایم.

استجلو تصریح‌کرد: مسئولان اجرایی کشور باید به این نکته توجه کنند که افزایش درآمد سرانه ملی و رفاه بیشتر، در گرو رشد اقتصادی کشور است و رشد اقتصادی پایدار حاصل نمی شود مگر اینکه تولید ناخالص داخلی افزایش یابد که این امر نیز در گرو داشتن صنعتی پویا و دارای توان رقابت در بازار جهانی است .

نائب رییس اتاق بازرگانی استان زنجان مبارزه با قاچاق را اولین گام اساسی در جهت تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" دانست و گفت: با وجود اینکه مبارزه با کالای قاچاق سرلوحه بیشتر برنامه‌های اقتصادی کشور قرار گرفته ولی همچنان شاهد ورود کالای قاچاق به کشور هستیم.

علی کلانتری تجدید نظر در قوانین گمرکی را خواستار شد و افزود: در برخی موارد وارد کردن کالایی به داخل کشور و قراردادن آن در بسته‌بندی تولید داخلی بسیار با صرفه‌تر از تولید آن کالا در داخل کشور است کما اینکه تولیدکنندگان بسیاری با دور زدن قوانین گمرکی، دست به چنین کاری می‌زنند.

وی با بیان اینکه دولت باید نظر بخش خصوصی را هم بخواهد، اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولان ما هنوز هنر تولیدکننده داخلی را باور ندارند.

کلانتری با اشاره به شعار "حمایت از کالای ایرانی"،‌ گفت: تحقق واقعی این شعار تلاش بسیار زیادی را از جانب مسئولان، مردم و البته تولیدکنندگان می‌طلبد.

نائب رییس و عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه سوق دادن مصرف کنندگان داخلی به سوی کالای ایرانی، کار ساده‌ای نیست، ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که کالای بی‌کیفیتی در رسانه ملی تبلیغ می‌شود و مردم هم از خرید آن متضرر می‌شوند در حالی‌که با نظارت قطعا چنین اتفاقی به حداقل کاهش یافته و در نتیجه اعتماد مردم افزایش می‌یابد.

کلانتری گفت: ممانعت از تبلیغات کالای خارجی در رسانه ملی گام دیگری در جهت تحقق شعار سال است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8فروردین1397 ، کدخبر: 97010801593: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
بسیاری از کالا های ایرانی کیفیت لازم را در مقایسه با کالا های خارجی ندارند ، برای همین است که مردم نسبت به آن ها اقبال نشان نمیدهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین