پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای تحقق شعار سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» برنامه های مهمی در نظر گرفته ایم.

شعار سال: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی، سال 97 را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
علی اصغر مونسان درباره برنامه های سازمان میراث فرهنگی در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» افزود: طرح تجاری سازی صنایع دستی را که در سال 96 شروع کردیم در سال 97 ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: در این طرح کمک می کنیم که در بخش صنایع دستی بازاریابی ایجاد شود تا فروش و صادرات افزایش یابد.
مونسان تصریح کرد: در طرح تجاری سازی تلاش می شود گروه های طراح به استادکاران اضافه شوند و طرح ها مطابق سلیقه روز مشتریان باشد، به علاوه برندسازی و کاهش قیمت تمام شده نیز دو بخش مهم تجاری سازی در این حوزه هستند.
معاون رئیس جمهوری گفت: چین با تکنیک های مختلف قیمت تمام شده را پایین نگهداشته و ما نباید برای حفظ بازار تولید و قیمت یک بخش ویژه بازار را به باقی بخش ها تعمیم دهیم.
وی ادامه داد: بهتر است که این کارهای فاخر صنایع دستی را که به طور کامل کار دست است، برای مشتریان ویژه تولید کنیم اما یک حجم از بازار افراد عادی هستند که باید برای آنها محصول متناسب را با تیراژ خوب تولید کنیم.
مونسان اضافه کرد: چین در این بخش برای پایین نگهداشتن قیمت، قسمت های زیادی از تولید یک محصول را با ماشین انجام می دهد و در پایان کمی کار دست روی آن صورت می گیرد که بگوید کار دست است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: باید محصولاتی را با قیمت های متفاوت برای بخش های مختلف بازار داشته باشیم؛ اینها نکاتی است که باید در بحث تجاری سازی صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در طرح اشتغال فراگیر و طرح اشتغال روستایی به صنایع دستی توجه ویژه شده و امیدوارم که سال 97 سال خوبی برای این حوزه باشد.
مونسان گفت: توسعه بازارچه های دائمی موضوعی است که باید اعتبارگذاری مشترک با استانداری ها آن را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: در حوزه گردشگری نیز یک طرح 80 هزار شغله داریم که از پروژه های عمرانی تا نرم افزاری را شامل می شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: امید داریم در سال 97 حدود 500 تا 600 پروژه از 1700 پروژه مصوب را به نتیجه برسانیم چون هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره برداری اشتغال ایجاد می کنند.
وی یادآور شد: منابع مالی ما کم است و در این شرایط بی پولی باید با یک جهش اعتبارات آن را جبران کنیم، هرچند خوشبختانه برای طرح های اشتغال روستایی دوهزار و 400 میلیارد تومان پول نقد گرفتیم.
مونسان ادامه داد: هر قدر بتوانیم نقش خود را در حوزه اقتصاد، درآمد و شغل بیشتر کنیم، جایگاه این سازمان نیز ارتقا پیدا می کند.
وی تصریح کرد: باید بتوانیم سرمایه گذاری غیردولتی را به سازمان بیاوریم و معتقدم همه سایت ها و کاخ موزه های ما بستری برای ایجاد پول است در صورتی که خوش فکر باشیم تا این درآمدها را پشتیبان میراث فرهنگی کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ظرفیت ایجاد پول و درآمد را داریم و امیدواریم در سال 97 بتوانیم از این منظر هم پیشرفت هایی داشته باشیم تا موضوع ایجاد درآمد در سازمان برای همیشه نهادینه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 82873558: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
امیدواریم امسال بتوانیم در تحقق این شعار زیبا که مقام معظم رهبری با دراین خود آن را تعیین کرده است دست پیدا کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین