پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
عضو هیات عملی دانشگاه الزهرا گفت: باید زیرساخت‌ها و شرایط برای برندسازی اجناس در کشور فراهم شود تا کالاهای داخلی را با کیفیت بالاتر به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم و بتوانیم با برندهای خارجی رقابت کنیم.

شعار سال: علی رحمانی اظهار کرد: ما در حال جنگ اقتصادی با دشمنانمان هستیم و آنها سعی دارند تا با این روش به کشور ما آسیب وارد کنند که در این راستا باید افسران جنگ اقتصادی با برنامه‌ریزی‌های مختلف در این حوزه با بن‌بست و رکود اقتصادی مقابله کنند.

وی گفت: حدود یک دهه است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را در محور اقتصادی انتخاب و نامگذاری می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت موضوعات اقتصادی و میزان تاثیرگذاری آن در وضعیت کنونی کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: در سال 96 ناآرامی‌هایی در برخی از نقاط کشور اتفاق افتاد که اکثر آنها ار نارضایتی‌های اقتصادی منشا می‌گرفت و دشمنان برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند که اگر مصرف‌کنندگان از تولید داخلی حمایت کنند بی‌شک مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد.

رحمانی همچنین به صادرات کالاهای ایران به کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود: در کنار حمایت از کالاهای ایرانی باید به بخش صادرات کالاهای داخلی نیز توجه شود که در این زمینه هم می‌توانیم به پیشرفت اقتصادی کمک شایانی بکنیم.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم را فراهم سازیم تا با کمک تکنولوژی‌های روز دنیا کالاهای با کیفیت تولید کنیم و این مساله باید به گونه‌ای باشد که بیشتر سود در این بخش برای تولیدکنندگان ملی باشند و کشورهای خارجی پرداخت عوارض و مالیات را برای اجناس ایرانی دور نزنند.

مدیر عامل سابق بورس اوراق بهادار تهران اضافه کرد: باید تولیدکنندگان در حد ظرفیت و نیاز جامعه کالا وارد بازار کنند و به گونه‌ای نباشد که بیشتر از نیاز جامعه کالا تولید کنیم که اگر اینگونه باشد تولید داخلی زیان‌ده خواهد بود.

عضو هیات عملی دانشگاه الزهرا بیان کرد: باید زیرساخت‌ها و شرایط برای برندسازی اجناس در کشور فراهم شود تا کالاهای داخلی را با کیفیت بالاتر به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم و بتوانیم با برندهای خارجی رقابت کنیم که در این بخش باید نظارت دقیق صورت گیرد.

رحمانی با اشاره به حمایت دولت از شرکت‌های داخلی بیان کرد: دولت باید شرایط مناسب فراهم سازد تا با تولید اجناس با کیفیت در سطح بالا مصرف کنندگان جذب تولید ملی کرد.

وی افزود: با ایجاد برندهای بزرگ در داخل کشور می‌توان از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کرد ولی باید به این نکته توجه شود که این کار مستلزم سرمایه‌گذاری گسترده در این بخش است که می‌توان با برنامه‌ریزی بلند مدت گام‌های اساسی در این راستا برداشت.

رسانه‌ها در چهارچوب قانونی کالاهای داخلی با کیفیت را به مردم معرفی کنند

عضو هیات عملی دانشگاه الزهرا عنوان کرد: رسانه‌های داخلی باید در چهارچوب قانونی خود کالاهای داخلی با کیفیت را به مصرف‌کنندگان معرفی کنند ولی نباید با تبلیغات دروغ مردم را گول بزنند زیرا این باعث بی‌اعتمادی در بین مصرف‌کنندگان نسبت به کالاهای داخلی می‌شود.

رحمانی افزود: نقش رسانه پوشش کم و کاستی‌های تولید داخلی است که با چشم و گوش بینا در رفع مشکلات اجناس ایرانی باید تلاش کنند تا این کمبودها رفع شود و بتوانیم کالاهای با کیفیت بالا به مصرف کنندگان ارائه دهیم.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالاهای ایرانی افزود: در صورتی که اجناس تولید شده در داخل کشور برتر از تولید خارجی باشد بی‌شک مصرف‌کنندگان از اجناس داخلی حمایت خواهند کرد پس باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود تا کالاهای با کیفیت بالا در داخل تولید شود و اینگونه از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیر عامل سابق بورس اوراق بهادار تهران گفت: باید برای تحقق شعار سال 97 تلاش شود تا مصرف‌کنندگان را برای تولید داخلی ترغیب کنیم و این نیازمند نظارت دقیق و سازمان‌های کنترل کیفیت است تا حمایت از کالاهای ایرانی در مسیر درست خود قرار گیرد و اقتصاد کشور را از بن‌بست خارج کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 13970109000480: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
یک بحث بحث تئوریک شعار امساله! یک بحث بحث عملیشه! ای کاش اولی اونقدررر غالب نشه که دومی یادمون بره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین