پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵
در روزهای اخیر فاکتور 14 میلیونی سفره هفت سین در شورای شهر تهران منتشر شده که با توجه به اقدامات گذشته اعضای شورا عجیب به نظر نمی‌رسد.

شعارسال: شورای شهر پنجم در حالی شکل گرفت که اعضای جدید بر کاهش هزینه های جاری شهردرای و شورای شهر و جلوگیری از ریخت و پاش ها اصرار داشتند. اما دیری نپاید که اعضای شورا به همان موضوعی گرفتار شدند که نمایش انتقاد از آن را در اجرا می کردند.

شورایی که با شعار «شورای شیشه ای» پا در خیابان بهشت گذاشت تا سیاست ورزی و مدیریت جدید را به شهروندان و کسانی که به آنها اعتماد کرده بودند، عرضه کنند بسیار زود دچار محرمانگی و تصمیمات پشت درهای بسته شد. حتی تلاش هایی صورت گرفت تا جلسات غیرعلنی نیز بدون حضور خبرنگاران برگزار شود.

یا تمامی شعارها و وعده ها، حاشیه بسیار زود سراغ شورای پنجم آمد و آن حاشیه ای گرانقیمت بود که با پول مالیات و عوارض شهروندان تهرانی صورت گرفته بود. خرید 21 عدد تبلت‌ 4 میلیون و 570 هزار تومانی و 21 دستگاه پژوپارس‌ 42 میلیون و 300 هزار تومانی برای اعضای شورای شهر تهران موج انتقادات شدیدی را برای اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران داشت.

این در حالی بود که خودروها و تبلت ها از شورای چهارم باقی مانده بودند که اعضای شورای پنجم به بهانه مستهلک شدن آنها تصمیم به نوسازی! آنها با هزینه میلیاردی گرفتند. استهلاکی که توسط برخی از اعضای شورای چهارم تکذیب شد و اعلام کردند که هم خودروها و تبلت ها سالم بوده اند.




از سفره هفت سین لاکچری تا تبلت و پرشیا صفر کیلومتر+سند

ولخرجی میلیاردی اعضای شورای پنجم با واکنش تند فعالین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از طیف های مختلف نیز روبه رو شد که اعضا را به بی توجهی به امور شهر متهم کردند.

در همین حال پیش از این نیز رفتار اعضای شورای شهر در قالب «متروسواری لاکچری» هم در 3 شهریورماه 96 خبرساز شده بود. مترو خالی! بدون مسافر! میزبان اعضای شورای شهر پنجم بود تا آنها را به مرقد امام خمینی(ره) هدایت کند. قرق یک قطار کامل توسط اعضای شورا در حالیکه هزاران مسافر با مشکلات و ازدحام سوار مترو می شوند، جای تعجب داشت.

اما در آستانه عید نوروز سال 1397، یک ولخرجی دیگر از سوی شورای شهر باعث انتقادات بسیاری از شورایی شد که هر روزه از نبود اعتبار و بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام و خدمت رسانی مناسب به شهروندان می نالند. چیدمان سفره هفت سین در ورودی شورای شهر با هزینه 14 میلیون تومانی باعث تعجب بسیاری از شهروندان و مخاطبان شد. خبری که نشان از نبود نظارت و دقت در هزینه کرد بودجه ها و مالیات شهروندان تهرانی در مدیریت جدید شهری دارد.


از سفره هفت سین لاکچری تا تبلت و پرشیا صفر کیلومتر+سند


بر اساس فاکتوری که به سازمان میادین ارسال شده هزینه چیدمان سفره هفت سین در شورای شهر تهران و سازمان میادین بیش از 14 میلیون تومان بوده است. در این فاکتور هزینه اجرا و سفره آرایی با مبلغ حدود 6 میلیون تومان درج شده است. فارق از اعداد و ارقامی که در ریز جزئیات فاکتور درج شده، هزینه غیرضرور و بی فایده است که شورای پنجم بار دیگر برای چیدن سفره هفت سین لاکچری از جیب شهروندان هزینه کرده است.

در حالیکه در آستانه نوروز به دلیل عدم پرداخت حقوق و عیدی برخی از کارکنان و کارگران سفره های بسیاری خالی و بی رونق بود و زمانیکه در همین شهر تهران هزاران خانواده مستحق و محتاج به کمک شهرداری تهران در قالب مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند هستند، مشخص نیست چرا اعضای شورای پنجم که خود را نماینده مردم می دانند، اینگونه تن به ریخت و پاش های غیر ضرور می‌دهند.

این در حالیست که محمدعلیخانی، عضو شورای پنجم در توجیه این ریخت و پاش‌ها زمین بازی را عوض کرده و حتی منکر این فاکتور و اصالتش شده است!: « اختلاس های چندهزار میلیاردی تبدیل به فاکتور 14 میلیونی شده که هنوز اصالتش مشخص نیست. مانور رسانه های اصولگرا و حساسیت آنها نسبت به رقم های اینچنینی قابل درک است!» اما نکته اساسی اینجاست که با وجود ماهها حضور مدیریت شهری جدید در شهرداری تهران آنها حتی نتوانستند یک سند درباره اختلاس یا فساد چند هزار میلیاردی و حتی چند میلیاردی رو کنند و اتهامات آنها در حد ادعا و شعار باقی مانده است. این توجیه و فرافکنی باعث حل مشکل هزینه‌های غیر ضرور شورای پنجم نمی شود و در حالیکه هزینه سفره هفت سین 14 میلیون تومان است، باید دید دیگر هزینه‌ها و ریخت و پاش‌های به چه میزان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری دانا، تاریخ انتشار: 11 فروردین 1397، کدخبر: 1336226 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین