پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
ارومیه شهر آب و آیینه با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر روزهای باقی‌مانده از تعطیلات نوروزی بهترین مقصد برای سفرهای نوروزی است.

شعار سال: گردشگری در نوروز آن‌هم در شهر سرسبز ارومیه حال و هوای دیگری دارد، اگر مابقی تعطیلات نوروزی خود را نمی‌دانید چطور و در کدام شهر سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به ارومیه سرزده و از دریاچه نیلگون ارومیه، دریاچه مارمیشو، سه گنبد، بازار تاریخی، روستاهای گردشگری و هزاران هزار اماکن زیبا و تاریخی این شهر بازدید کنید.

وقتی وارد ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی می‌شوید ابتدا به خیابان خیام ارومیه رفته و از اولین کلیسای مشرق زمین و دومین کلیسای قدیمی جهان که تاریخ ساخت آن به سال ۳۲ میلادی برمی‌گردد بازدید کنید، اسم این کلیسا «ننه مریم» است؛ اما با ورود به این کلیسا حواستان به جلو پایتان باشد چراکه شاید گنبدها، طاق‌ها و پایه‌های آن شما را محو خود کند.





پیشنهاد می‌کنیم از همان مسیر خیابان خیام به خیابان امام ارومیه رفته و علاوه بر دیدن هسته مرکزی شهر، سری به بازار تاریخی این شهر بزنید، بازاری که در آن «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» پیدا می‌شود؛ فقط هنگام خرید مراقب باشید در این بازار سرپوشیده که متعلق به دوران صفویه است، در داخل راسته‌های پیچ‌درپیچ گم نشوید، اگر هم فکر کردید نمی‌توانید از داخل بازار راهی به بیرون پیدا کنید نگران نباشید چراکه مردم ارومیه مردم خونگرمی هستند و اگر بدانند مسافر و مهمانشان هستید علاوه بر راهنمایی، از شما پذیرایی نیز خواهند کرد.

اگر پس از بازدید و خرید به فکر استراحت در دل طبیعت هستید پیشنهاد ما برای شما، رفتن به دل کوه و طبیعت بکر روستای گردشگری بند ارومیه است، در این روستای گردشگری علاوه بر اینکه می‌توانید از رودخانه و طبیعت زیبای این روستا برای آرامش روحی خود بهره ببرید، می‌توانید در رستوران‌های مختلف این منطقه گردشگری غذای خوشمزه و باب میل خود را صرف کنید چراکه در رستوران‌های این منطقه انواع غذاهای سنتی، مدرن و حتی غذاهای کشورهای هم‌جوار نیز پیدا می‌شود اگر هم خواهان ترشیجات، لواشک و ترشک هستید، مزه ترشک‌های ارومیه را امتحان کنید.


در این میان بد نیست در یکی از هتل های ارومیه لختی استراحت کرده و خستگی در کنید، نگران هزینه های هتل نباشید چرا که در این شهر تاریخی، در ایام نوروز هتل ها با تخفیف ویژه ای در اختیار مسافران قرار می گیرد و علاوه بر این خدمات خوبی می توانید در هتل های این شهر بگیرید.

پس از استراحت، سر زدن به امامزاده های ارومیه نیز خالی از لطف نیست، آدرس امامزاده های این شهر را از هر کسی بپرسید خوب راهنماییتان می کند ولی یکی از امامزاده ها در روستای امامزاده ارومیه واقع شده که با بازدید این امامزاده علاوه بر تقویت روحیه معنویتان، می توانید از فضای خوش آب و هوای روستا و باغات آن که درهایشان همیشه به روی مهمانان باز است، استفاده کنید و چای گلاب و یا چای کاکوتی ارومیه که مزه خاصی دارد، بنوشید.

برای دیدن همه زیبایی های ارومیه، یک روز حضور در این شهر کفایت نمی کند و اگر بدون دیدن دریاچه مارمیشو و خوردن آش دوغ از ارومیه بروید شک نکنید دلتان برای همیشه در ارومیه می ماند.

در دومین روز حضورتان در ارومیه اگر به ماهیگیری علاقه دارید، قلاب خود را برداشته و به سمت دریاچه مارمیشو بروید چرا که این دریاچه با عمق پنج تا شش متر، پر است از ماهی های قزل آلا.


در مارمیشو از آبشار، دریاچه و طبیعت این منطقه مرزی نیز بهره مند شوید؛ شاید دوری راه و طی مسافت ۴۵ کیلومتری برای رسیدن به دریاچه مارمیشو کمی شما را آزرده خاطر کند ولی اگر با دقت به دره زیبای کنار جاده و مناظر اطراف جاده که پر از گلهای خودرو است، نگاه کنید شک نداریم علاوه بر کوتاه شدن مسیر، از طی این مسیر نیز لذت خواهید برد، به دریاچه مارمیشو که رسیدید از دیدن اینهمه زیبایی تعجب نکنید چرا که خداوند گوشه ای از بهشت را در این منطقه برای ما به نمایش گذاشته است.

اگر خوش شانس باشید در طول مسیر شاید گذرتان به زنبورداران این منطقه بیافتد که اگر اینطور بود حتما مزه عسل طبیعی که از دل گل های خودرو و وحشی منطقه به عمل آمده را امتحان کنید که مزه آن را تا عمر دارید فراموش نخواهید کرد.

روزهای باقی مانده تعطیلات نوروزی با سفر و گردش در ارومیه ضمن لذت بردن از سفر خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید و حتما از سوغات این شهر که نقل و حلوای گردو و نیز حلوای هویج نیز به همراه خود بخرید و ببرید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 11 فروردین 97، کد مطلب: 4260814: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
واقعا چقدر خوبه که شعار سال این جاذبه هارو بیان میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین