پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۳۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: درمراسم معنوی اعتکاف امسال ۴ هزار و ۸۷۰ نفر در بیش از۷۰ مسجد استان معتکف شده اند.

شعار سال: حجت‌الاسلام عباس نظری اظهارداشت: گفت: با قرار گرفتن ایام البیض در ماه رجب روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم، در این ایام برای اعتکاف و روزه ‌داری توصیه شده است و همه ساله شاهد حضور مومنان در این ایام برای دعا و نیایش هستیم.

وی افزود: انسان دارای نیازهای مختلف مادی و معنوی است وخداوند متعال برای تامین نیازهای معنوی بشر، عبادات را به صورت واجب و مستحب تشریع کرده لذا تنوع در عبادت به دلیل نیازهای گوناگون است ولی اعتکاف فقط یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از بهترین عبادتهاست.

نظری بیان کرد: اعتکاف فرصتی برای پاک کردن زنگارهای دل و کسب زاد و توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

وی یادآورشد:برای ماندگاری آثار معنوی اعتکاف باید مراقبت کنیم و معتکف پس از به جای آوردن اعمال شرعی در مدت سه روز، باید همواره خداوند را در همه حال ناظر اعمال خود بداند تا موجب دوری معتکف از گناه شده و بهترین راه برای خودداری از ارتکاب به معصیت توجه به پروردگار است.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: فرصت اعتکاف در ماه رجب از نعمت های الهی است ارزشمندی است که اگر نصیب بندگان شود باید قدردان آن باشند و بدانند اعتکاف نوعی انقلاب درونی و تظاهر بندگی در مقابل خداوند است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ماه رجب از ماه‌های عبادی سال، ماه استغفار، دعا و فصل عبادت خاص بوده و زمینه‌سازی برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان محسوب می‌شود که باید بخوبی از آن بهره مند شویم.

وی افزود: باید در ماه رجب بدنبال توبه از گناهان خود باشیم و اولین شرط توبه، پشیمانی قلبی از انجام گناهان گذشته و عزم جدی در دوری از گناه و ترک آن است تا خداوند توفیق عبادت را نصیب کند.

شرکت ۴۸۷۰ نفر در اعتکاف امسال

جانشین ستاد اعتکاف استان قزوین تصریح کرد: درمراسم معنوی اعتکاف امسال ۴ هزار و ۸۷۰ نفر در ۷۰ مسجد استان معتکف شده اند و این مراسم تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

به گفته حجت الاسلام نظری، سه هزار و ۴۵۵ نفر از معتکفان در شهر قزوین هستند.

وی اضافه کرد: در این مراسم معنوی برنامه‌های متنوعی از جمله مشاوره، حلقه‌های معرفت، برنامه‌های قرآنی و گفتمان‌های دینی برای معتکفین پیش بینی شده که اجرا می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 12 فروردین 97، کدمطلب:4261160، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
خوشا به سعادت این ها که به جای اینکه در ایام عید به خوش گذرانی مشغول باشند وقت خود را صرف راز و نیاز با معبود خویش کردند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
واقعا برگزرای این دست از مراسم ها در افزایش روحیه معرفت دینی در کل جامعه موثره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین