پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان به تشریح نکات ایمنی که شهروندان باید در روز طبیعت رعایت کنند، پرداخت.

شعار سال: مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان به تشریح نکات ایمنی که شهروندان باید در روز طبیعت رعایت کنند، پرداخت.

"علی عسکری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: همه ساله با فرارسیدن سیزدهم فروردین (روز طبیعت) هموطنان بر اساس یک سنت دیرینه سعی می‌کنند که به دامان طبیعت پناه برده و ساعاتی را به دور از هیاهوی شهر در کنار خانواده و در دل طبیعت استراحت کنند و خود را مهیای تلاش و کوشش در سال جدید می کنند.

وی به نکات ایمنی که شهروندان باید در این روز رعایت کنند، اشاره کرد و افزود: محل اطراق خود را از قبل انتخاب کنید، همچنین محل نشستن خود را درنقاط تایید شده و کمپ‌هایی که به همین منظور تعیین شده مثل پارک‌ها و بوستان‌ها انتخاب کنید.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با تاکید براینکه از نشستن در لبه دره‌ها، پرتگاه‌ها و کنار رودها خودداری کنید، بیان کرد: از حضور در زمین‌هایی که پوشش گیاهی انبوهی دارند و شناخت کافی نسبت به آن ندارید خودداری کنید، زیرا احتمال وجود حیوانات وحشی، چاه، گودال و سقوط در آن وجود دارد.

وی مراقبت بیشتر از فرزندان و افراد سال‌خورده در این روز از دیگر نکاتی که خانواده‌ها باید رعایت کنند دانست و ادامه داد: از بازی کردن کودکان در کنار بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها جلوگیری کنید.

عسکری با بیان این مطلب که زباله‌های تولید شده را جمع آوری کرده و در سطل های مخصوص بریزید، اظهار کرد: شهروندان در حفظ فضاهای طبیعی همچون جنگلها و درختان کوشا باشند و و به همراه داشتن کیت کمک‌های اولیه بویژه پماد سوختگی، مایع ضدعفونی و چسب زخم ضروری است، همچنین پیش از تاریک شدن هوا نسبت به جمع آوری وسایل و ترک محل اقدام کنید و در صورت روشن کردن آتش در محل حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل نمایند

وی تصریح کرد: به هنگام رانندگی کاملاً احتیاط کرده و در مواقع بروز ترافیک صبر و تحمل پیشه کنید، ضمن آنکه نیروهای امدادی و آتش‌نشانی با استقرار در نقاط مختلف شهر در این روز قصد تامین ایمنی شما هموطنان گرامی را دارند، لطفا در این روز با آنان بیشتر همکاری کنید.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی یا حادثه اگر قادر به خاموش کردن آن نیستید به سرعت خود و اطرافیان را از محل دور کنید و در صورت بروز حادثه مراتب را سریعاً به سامانه 125 یا اکیپ‌های استقراری آتش نشانان اطلاع دهید.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرارسیدن سال جدید، خاطر نشان کرد: آرزو می کنم این روز، با رعایت اصول ایمنی روزی بی حادثه و به یاد ماندنی برای تمام هموطنان باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کدمطلب:97011302581، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
ای کاش به جای خیلی از چیزهای غیر ضروری کهاز صدا و سیما پخش میشه اینا رو مکرر اعلام کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین