پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعتکاف را فرصت مغتنم تحرک‌آفرینی و تحول‌آفرینی انسان‌ها معرفی کرد.

شعار سالحجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی اظهار کرد: ماه رجب فرصتی برای آمادگی برای ماه‌های آینده یعنی شعبان و رمضان است. ماه رجب ماه عبودیت و بندگی پروردگار متعال نیز می‌باشد.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه همنشینی با پروردگار است، گفت: چه توفیقی بزرگ‌تر از این که انسان عبادتش را همراه با سکوت و سکون سپری کند و در خانه خدا بیتوته کند و با ۳ روز عبادت مستقل به خداوند تقرب بیابد و به این فکر کند که چه بودیم، چه هستیم و چه خواهیم شد؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بهترین عبادت، تفکر در درگاه پروردگار متعال است، اضافه کرد: یک ساعت تفکر بهترین از هفتاد سال عبادت است؛ اما کدام تفکر؟ تفکری که انسان را از حجاب ظلمانی بیرون بیاورد و علاقه‌های انسانی را جدا کند و انسان ر به لقا پروردگار رهنمود سازد.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه بیان کرد: خروجی اعتکاف باید این باشد که انسان بداند که در گذشته چه بوده، اکنون در کجا قرار دارد و قرار است در آینده به کجا برود. اینها عمده‌ترین سوالات برای یک معتکف می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه خلوت مراسم اعتکاف می‌تواند برای انسان تحرک‌آفرین و تحول‌آفرین باشد، اعلام کرد: اعتکاف سعی دارد یک انسان را وارسته سازد. نمونه بارز انسان وارسته، امام خمینی (ره) بود که شخصیت ایشان و نظام جمهوری اسلامی برگرفته از اعتکاف و عرفان حضرت امام است.

وی با یادآوری اینکه اگر اعتکاف ما را استکبارستیز نکرد، یعنی به خروجی اعتکاف نرسیده‌ایم، تصریح کرد: همین خلوت‌نشینی‌ها باید خروجی‌شان اجتناب از طاغوت باشد.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه تشریح کرد: اعتکاف فرصتی است برای اینکه انسان به حقیقت نهفته وجود خود برسد. انسان بالاتر از ملائک است اما زمانی بالاتر است که اندیشه کند و اعتکاف فرصت مغتنمی برای اندیشه‌های متعالی است.

وی با بیان اینکه پی بردن به لذت عبودیت، دستاورد ۳شبانه روز خلوت با پروردگار متعال است، گفت: بالاترین مدال افتخار انسان عبودیت است و تمام پیامبرانی که پا به عرصه وجود گذاشته‌اند خودشان را با عبودیت معرفی کرده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: گوشه‌گیری اعتکاف برای حضور بهتر در جامعه است. انسان در اعتکاف خودش را بیمه می‌کند تا هرکس در جایگاه خود بتواند در جامعه به ایفای نقش بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۱۰سال است که شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کنند، تاکید کرد: انتخاب یک شعار مهم از سوی رهبر دینی جامعه، موضوعی است که باید مورد تفکر افراد جامعه قرار بگیرد.

وی با اشاره بر اصل اجتناب از طاغوت، خاطرنشان کرد: اینکه انسان کشورش را از وابستگی نجات دهد و دلداده غرب نباشد، زمینه اجتناب از طاغوت را فراهم می‌سازد.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه عنوان کرد: انسان باید حجاب عقاید و افکار باطل را از بین ببرد و حجاب تعلق‌های دنیوی را کنار بزند. اعتکاف زمینه‌ای است انسان از خیال‌های جدا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بیش از ۹۸درصد مردم ایران به نظامی آری گفتند که انسان را در مسیر تعالی قرار می‌دهد. امروز در اعتکاف باید سعی کنیم معرفت‌ها و معنویت‌های امام خمینی (ره) را بیش‌تر بشناسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کدمطلب:4261550، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
ای کاش که این تکلیف دینی ما نسل به نسل ادامه پیدا کنه و جوون های ما در این مراسم ایمانشون قوی تر بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
البته اگه نیت کاملا الهی باشه و ادم با نیت خودش بره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین