پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۵۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
قاجار‌ها در سفرنامه‌های مختلف خود در وصف پاریس بسیار گفته‌اند و این شهر را زیباترین شهر مغرب زمین توصیف کرده اند. ناصرالدین شاه مشهورترین قاجاری بود که دوبار در سال‌های ۱۸۷۳ و ۱۸۷۸ به این شهر سفر کرد.

شعارسال:قاجار‌ها در سفرنامه‌های مختلف خود در وصف پاریس بسیار گفته‌اند و این شهر را زیباترین شهر مغرب زمین توصیف کرده اند. ناصرالدین شاه مشهورترین قاجاری بود که دوبار در سال‌های ۱۸۷۳ و ۱۸۷۸ به این شهر سفر کرد.

قاجار‌ها در سفرنامه‌های مختلف خود در وصف پاریس بسیار گفته‌اند و این شهر را زیباترین شهر مغرب زمین توصیف کرده اند. ناصرالدین شاه مشهورترین قاجاری بود که دوبار در سال‌های ۱۸۷۳ و ۱۸۷۸ به این شهر سفر کرد. مظفرالدین شاه نیز دیگر پادشاه قاجار بود که به این شهر سفر نمود. توصیفات قاجاری‌ها از پاریس چندان دور از واقع نبود، زیرا در تاریخ فرانسه از آن مقطع به عنوان دوران زیبا (فرانسوی: Belle Époque) یا عصر طلایی پاریس یاد می‌شود. این دوران از پایان جنگ فرانسه و پروس در سال ۱۸۷۱ اغاز و تا شروع جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ ادامه می‌یابد.

جمعیت پاریس در این سال‌ها، حدود یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار نفر بود. عصر طلایی دوره‌ای همراه با خوش‌بینی فلسفی، صلح منطقه‌ای، رفاه اقتصادی و نوآوری‌های تکنولوژیکی، علمی و فرهنگی بود. در فضای دراماتیک این دوره، هنر‌ها شکوفا شد. بسیاری از شاهکار‌های ادبیات، موسیقی، تئاتر و هنر‌های تجسمی به رسمیت شناخته شد.

همچنین سه صنعت مهم فرانسه یعنی صنایع اتومبیل سازی، هواپیما سازی و تصویر متحرک به مدد مهندسین و تکنسین‌های کارآزموده و سرمایه بانک‌های فرانسوی در همین سال‌ها شکل گرفتند. در ادامه تصاویری از شهر پاریس را در دورانی که ناصرالدین شاه از آن بازدید نمود می‌بینید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار 14فروردین 96،کدخبر: 797520 ، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
ناصرالدین شاه را میتوان از عوامل عقب افتادگی ایرانیان دانست ؛ ایشان با حکومت ضعیف خود باعث شدند ایران با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کند
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
یه زمانی همین پاریسی ها شیش صفر از ما عقب بودند الان باید فراورده های رونو مثل ال 90 ساندرو و تالیسمان رو بیشتر از ماشینایه وطنی تو خیابونامون ببینیم
پژو که پیشکش...بی لیاقتی بیش از حد و شکم
پرستی از همین شاه های قاجار شروع شد
ن.ف83
ناشناس
Norway
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
این همه سفر های خارجی ایشان فقط ضرر را برای ایران داشته است ؛ ایشان هیچ تجربه ای را از این سفر کسب ننمود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین