پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۹۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۴
سازمان بهزیستی کشور بنا دارد در سال ۹۷ پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبود یافته را در دستور کاری خود قرار دهد و در این زمینه به گفته مسؤلان بهزیستی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

شعارسال: فعالیت کمپ‌های مجاز و توسعه آن یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی در این سال‌ها بوده و این سازمان تلاش کرده تا با استفاده از روش‌های علمی و به روز کردن پروتکل‌های درمانی مشکلات گذشته را بر طرف کند.

در این زمینه نیز پروتکل درمانی در کمپ‌های سازمان طی سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در این باره اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کمپهای غیرمجاز نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است، نمی توانیم بگوییم این کمپها بطور کلی از بین رفته است اما با توجه به اقداماتی که انجام شده فعالیت کمپهای غیر مجاز را به حداقل رسانده ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز خبر داد و گفت: عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد بهبود یافته است.

محسنی بندپی در مورد فعالیت کمپ‌های غیرمجاز افزود: با همکاری قوه قضاییه، دادستانی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی توانستیم کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به پروتکل جدید فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره و تاکید کرد: براساس اقدامات کارشناسی و نظرات متخصصین حوزه اعتیاد، پروتکل جدیدی در مورد فعالیت و نظارت بر عمکرد این مراکز تدوین و ابلاغ شده است.

به گفته وی، در این پروتکل نحوه سم زدایی، درمان، داروها، توانمندسازی و ... معتادان مورد بررسی و تاکید قرار گرفته است.

محسنی بندپی گفت: ابلاغ این پروتکل تا حدود زیادی می‌تواند بر بهبود فعالیت و عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد موثر باشد.

وی همچنین به پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبود یافته اشاره کرد و افزود: در این زمینه آیین‌نامه‌های لازم تدوین شده است و در سال 97 پرداخت وام در دستور کار قرار دارد و بنا داریم بر اساس الویت بندی در این زمینه اقدام کنیم.

علی دولابی یکی از بهبود یافتگان که از سال 1366 مصرف کننده مواد مخدر ( هشیش تریاک ،هروئین و کراک) بوده و هم اینک دارای یک کمپ درمانی در شهرستان پاکدشت است، در خصوص درمان اعتیادش اظهار کرد: در سال 1386 در کمپی در پاکداشت بستری شدم و برای همیشه مواد مخدر را ترک کردم.

وی علت پاکی خود از مواد مخدر را خانواده خود اعلام کرد و گفت: انگیره اصلیم برای پاک شدن از مواد مخدر اول خانواده‌ام بود و سال 86 با این نیت بستری شدم.

دولابی با اشاره به راه‌اندازی کمپ درمانی برای معتادان گفت: پس از پاکی تصمیم گرفتم کمپی را در پاکدشت راه‌اندازی کنم چرا که در این جا خلاف می‌کردم و تصمیم گرفتم برای درمان جوانان و پاک شدن آنها کمک کردم.

وی ادامه داد: بالغ بر 4 هزار نفر از معتادان در این کمپ بستری شده‌اند و بالغ بر 2 هزار نفر آنها پاک هستند.

دولابی با اشاره به سن اعتیاد گفت: سن اعتیاد در بین جوانان به زیر 20 به سال رسیده است و این در حالی است که در این زمینه باید اقدامات اساسی برای جلوگیری و گسترش اعتیاد از سوی مسئولان انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی قدم بزرگی برای درمان این افراد برداشته است و در این زمینه یارانه درمان آنها را به کمپ‌های مجاز پرداخت می‌کند ضمن اینکه در بخش اشتغال معتادان بهبود یافته نیز اقداماتی از سوی سازمان انجام گرفته است.

دولابی با اشاره به میزان وام در نظر گرفته شده برای اشتغال معتادان درمان شده، بیان کرد: رقم این وام حدود 15 میلیون تومان است که پس از فرایندی به معتادان درمان شده پرداخت می‌شود.

به گفته وی برای درمان معتادان رقم 670 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در صورت عدم پرداخت توسط فرد معتاد این رقم توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

فرید براتی سده - مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح توانمندسازی بهبود یافتگان مواد مخدر و خانواده‌هایشان در زمینه اشتغال و مسکن خبر داد و گفت: در این زمینه سازمان بهزیستی به معتادان بهبود یافته وام اشتغال پرداخت می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13فروردین1397، کدخبر: 1691283: www.tn.ai


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
حوبه که برای زندگی پس از ترک این بیماران اهمیت داده میشه تا دوباره سراغ این بلای خانمان سوز نرند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین