پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۷۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
رئیس بسیج جامعه زنان گفت: تساوی جنسیتی نقطه مقابل عدالت جنسیتی است که متاسفانه کانون خانواده و نقش مادری را نشانه گرفته است بنابراین باید انسان‌ها براساس تکوین و تشریع الهی به وظایف خود عمل کنند تا مکمل یکدیگر باشند، نه اینکه مطابق تساوی جنسیتی زن و مرد به عنوان رقیب هم به شمار آیند.

شعارسال: مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان در تشریح دو واژه عدالت جنسیتی و تساوی جنسیتی که بسیاری از مردم آن را یکی می‌دانند، اظهار کرد: این دو واژه مفاهیم وسیع و گسترده‌ای دارند و تبین ابعاد مختلف آن برای جامعه امروز بسیار ضروری است، عدالت جنسیتی واژه‌ایست که برداشت‌های مختلفی از آن صورت می‌گیرد اما معنا و مفهوم این واژه توجه به تفاوت‌های تکوینی و تشریعی است که در نهاد انسان قرار داده شده است و مسئولیت‌های اجتماعی متفاوتی رقم می‌خورد.

وی افزود: به طور مثل وقتی از عدالت جنسیتی و تفاوت‌های زن و مرد صحبت می‌کنیم این که توانمندی‌ها و شرایط ویژه‌ای برای ایفای وظایف مورد انتظار جامعه در او نهادینه شده است و همچنین براساس فطرت الهی الزاماتی نیز در وجود زن قرار داده شده که براساس آن مسئولیت‌هایی از زن در قبال ایفای نقش‌های اجتماعی از او انتظار می‌رود بنابراین توجه به تفاوت‌ها بر مبنای تکوین و تشریع الهی است.

این مقام مسئول در بسیج جامعه زنان ادامه داد: اما تساوی جنسیتی درست مخالف عدالت جنسیتی است به طوری که یک مقابله جدی با فطرت انسان است زیرا تفاوت‌های دو جنس زن و مرد را نادیده می‌انگارد در حالی که زن و مرد با تفاوت ‌هایشان مکمل یکدیگر می‌شوند اما تساوی جنسیتی در مسائل مختلف دو جنس زن و مرد را رقیب یکدیگر می‌کند و به جای اینکه در کنار هم بتوانند یک زندگی به سمت کمال را بسازند، وارد یک رقابت در زندگی‌ می‌شوند که در نهایت زندگی آنها را نابود می‌کند.

اصلانی بیان کرد: در جوامع غربی شاهدیم که تساوی جنسیتی منجر به فروپاشی زندگی و نهاد خانواده و عدم مسئولیت پذیری زنان و مردان شده است و حتی فرزندان نیز در این خانواده‌ها معنا و مفهوم مادر و پدر را به درستی درک نمی‌کنند و مامن عاطفه و احساس را از کانون خانواده دریافت نمی‌کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان یادآور شد: متاسفانه نقش‌های مادری و پدری به شدت در این زندگی‌ این جوامع گم می‌شود و براساس تساوی جنسیتی پدیده نامبارکی در روابط و فرهنگ انسان‌ها شکل می‌گیرد که بیشترین آسیب آن متوجه نهاد خانواده است و مادر بودن را هدف اصلی خود قرار می دهد، به طوری که در کشورهای غربی مادر بودن را مساوی با جنس دوم قرار دادن و جریان فکری بسیار منحطی در این جوامع مادر بودن را تضعیف و حقیر کرد.

وی با اشاره به این که در کشورهای غربی شان مادری وجود ندارد، افزود: متاسفانه در این جوامع مادری به عنوان یک ارزش محسوب نمی‌شود و حتی سیمون دوبوار در کتاب خود معتقد است که مادر بودن یک نقش اجتماعی برای زنان است و فطرت زن برای مادر شدن نیست .

اصلانی تاکید کرد: اگر انسان به فطرت پاک و الهی خود مراجعه کند متوجه می‌شود که در مردان ویژگی حمایتگری نهادینه شده است و توانایی و انگیزه حمایت از زن و خانواده را دارد و حتی جان خود را برای حمایت از خانواده به خطر می‌اندازد و در نهاد زن نیز نثار عاطفه و مهر و محبت نهادینه شده که وجود هر دو این ویژگی‌ها نهاد خانواده را شکل می‌دهد اما تساوی جنسیتی همه این مسایل را نادیده می‌گیرد و نقش مادری را به عنوان حقارت زن و نقش پدری را سرکوب می‌کند و فرزندان در جامعه غربی از کانون گرم خانواده بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای که تساوی جنسیتی را ملاک و معیار کار خود قرار دهد فرزندان بسیار بی پشتوانه و بی پناه هستند زیرا نقش پدر و مادر این جوامع سرکوب شده است.

اصلانی گفت: عدالت جنسیتی در تقابل با تساوی جنسیتی است و در اسناد بین المللی سازمان ملل نیز برای فریب جوامع از واژه عدالت جنسیتی استفاده می‌کنند اما پس از بررسی این اسناد متوجه می‌شویم که موضوع تساوی جنسیتی را با الفاظ فریبنده‌ای به نام عدالت جنسیتی عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز زن در سال 95 گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که« نکند کسانی به اسم عدالت جنسیتی تساوی جنسیتی را دنبال کنند»، در واقع حرکت‌های جنسیتی در کشور ما نیز بیانگر این موضوع است که به نام عدالت جنسیتی موضوع تساوی جنسیتی پیگیری و دنبال می‌شود در حالی که باید به سمت مسیر درست الهی هدایت شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1397، کدخبر: 378161، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
وقتی مردم کشورمون سواد کافی رو نداشته باشن به راحتی هر چه تمام تر میه ازشون سو استفاده کرد..تسوای با عدالت خیلی فرق داره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
نبود حجاب اجباری به معنایه تساوی جنسیتی نیست
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
این از نااگاهی ملت ماست که به راحتی هر چه تمام تر اعتماد می کنن
ا.ف75
ناشناس
Germany
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
جایگاه زن در اسلام و فرهنگ ما جایگاهی فراتر از یک فرد معمولیست تا جایی که ما میگوییم بهشت زیر پای مادران است و جایگاهی بسیار والا برای مادران و زنان قائل هستیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین