پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۹۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
لیست نشریات نامعتبر و جعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شعار سال: آخرین لیست نشریات نامعتبر(Black list Journals) و جعلی (Fake & hijacked journals) ، همواره از طریق وبسایتدفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشیِ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس http://rppc.msrt.ir منتشر می شود. و در دسترس دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور قرار می گیرد ( لیست پیش رو براساس آخرین تغییرات می باشد آذر ماه 1395). در خصوص این سیاهه ها ( Black List )، توجه به نکته های زیرضروری است:

1. با توجه به ماهیت متفاوت نشریات نامعتبر و جعلی، این دو گروه نشریات از یکدیگر تفکیک شده و در جدول های جداگانه ای قرار داده می شوند.

2. نکتۀ قابل توجه دیگر، ضرورت توجه به آخرین سیاهۀ ( Black List ) منتشر شدۀ این دفتر و لزوم ملاک قرار دادن آن برای شناسایی نشریات نامعتبر است. بنابراین، با انتشار هر سیاهۀ جدید بر روی وب سایت این دفتر، سیاهه های قبلی از درجۀ اعتبار ساقط و سیاهۀ جدید به طور کامل جایگزین آن شده و ملاک قرار می گیرد. به این ترتیب،اعتبار نشریات باید با توجه به عناوین و تاریخ های درج شده در آخرین سیاهه، مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گیرند و از ملاک قرار دادن سیاهه های قدیمی خودداری شود.

3. با توجه به متفاوت بودن ماهیت نشریات جعلی، زمان ورود این نشریات به سیاهه مطرح نبوده و از این رو، در مقابل نشریات جعلی هیچ تاریخی که نشان دهندۀ زمان ورود این نشریات به سیاهه باشد درج نشده است. لذا ضروری است تمامی مقالات منتشر شده در این نوع نشریات، نامعتبر محسوب شوند. با وجود این، در خصوص سیاهۀ نشریات جعلی نیز باید تأکید شود که همواره آخرین سیاهۀ منتشر شده بر روی وب سایت ”دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی ” ملاک عمل خواهد بود و هر سیاهۀ جدید، جایگزینی برای سیاهه های قبلی محسوب می شود.


برای دانلود لیست کلیک نمایید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت آریا، تاریخ 14 فرودین 97، کد طلب: -: www.aryagroup.co


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
چرا این همه نشریه عملی جعلی باید وجود داشته باشد ؛ ایراد کار به نظر شما از کجاست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین