پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۸۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هفتمین کشتی گندم ترانزیتی با نام ‘ آرزو ‘ حامل ۶۰۰ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت از هندوستان به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شد.

شعار سال: حسین شهدادی اظهار کرد: چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه کانتینر از محموله گندم ترانزیتی اهدایی هندوستان به افغانستان از سال گذشته تاکنون وارد بندر چابهار شده است.

وی افزود: نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی هندوستان به افغانستان شامل ۶۴۰ دستگاه کانتینر به میزان ۱۵ هزار تن، هفتم آبان ۹۶ از بندر ‘کاندلای’ هندوستان به مقصد چابهار بارگیری و وارد این بندر شد.

وی گفت: ۱۱۰ هزار تن گندم اهدایی هندوستان در مجموع از راه بندر شهید بهشتی چابهار انتقال پیدا می کند که قرار است با بیش از پنج هزار دستگاه کامیون به افغانستان حمل شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تردد این کامیون ها علاوه بر ایجاد اشتغال سبب رونق مجتمع های خدمات رفاهی طول مسیر چابهار- ایرانشهر- خاش- زاهدان- میلک هیرمند نیز می شود.

چابهار یکی از بهترین، به صرفه ترین و کم هزینه ترین مسیرها برای انتقال و ترانزیت کالاهای افغانستان به کشورهای مختلف دنیا است.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اگروفود نیوز، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کد مطلب: -، www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
من میدانم که این کشور پتانسیل تولید گندم را داشت ؛ این واردات گندم معنایی ندارد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
با اینکه ما بی ابی داریم ولی ای کاش که گندم هارو خودمون تامین میکردیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین