پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۹۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر "حمایت از کالای ایرانی"، گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند این مطالبه را به صورت مرتب از مسئولین بخواهند.

شعار سال: رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر "حمایت از کالای ایرانی"، گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند این مطالبه را به صورت مرتب از مسئولین بخواهند.

 دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم آغاز سال 97 که امروز، 14 فروردین ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با حضور جهادگران این نهاد برگزار شد، با بیان اینکه تدوین برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی در سال 96 به پایان رسیده است، سال 97 را زمان آغاز اجرایی شدن این برنامه دانست و گفت: به همت معاونت پشتیبانی و معاونت هماهنگی امور مجلس، بودجه جهاد دانشگاهی در دولت و مجلس تا 35 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه برنامه ششم توسعه را سنگین توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه این بودجه تنها بین 20 تا 25 درصد منابع ما را تامین می‌کند، نیازمند آن هستیم که این هزینه را به کارهای جدی اختصاص دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی برخی بحث‌های مهم مطرح شده در هیات امنای این سازمان را اصلاح ساختار نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری در جهاد دانشگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است که تمامی واحدها به شکل مناسبی برای تحقق این امور تلاش کنند.

طیبی در ادامه ضمن اشاره به مصوبه نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی در برنامه ششم توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کشور از اختصاص سه ماده به اجرا شدن این مصوبه خبر داد و اضافه کرد: در بند اول این مصوبه نیز بر لزوم اجرای دو ماموریت مهم تاکید شده است.

وی با بیان اینکه این موضوعات باید با پیگیری سازمان برنامه و بودجه اجرا شود، این دو ماموریت مهم را "مدیریت انتقال فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی" توسط جهاد دانشگاهی و نیز "مدیریت طراحی و ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها" نام برد و تاکید کرد: با توجه به مشکل آب در کشور موضوع اخیر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رییس جهاد دانشگاهی سپس به تشریح عملکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم.

طیبی در همین زمینه به برگزیده شدن "ایکنا" به عنوان برترین رسانه تخصصی سال 96 و انتخاب "ایسنا" به عنوان رسانه برتر در سال 95 اشاره کرد و افزود: "ایسنا" در میان رسانه‌های برتر سال 96 رتبه دوم را داراست.

وی تجدید ساختار در حوزه فرهنگ در کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون مناظره‌های دانشجویی باید در سطح کشور به برند تبدیل شود.

رییس جهاد دانشگاهی عملکرد این سازمان در حوزه آموزش به ویژه آموزش کوتاه مدت را خوب توصیف کرد و گفت: راه‌اندازی کانون تفکر در جهاد دانشگاهی نیز از جمله اقدامات مثبت این سازمان در سال 96 به شمار می‌آید.

طیبی در ادامه بر لزوم آینده‌پژوهی برای تعیین مسیر جهاد دانشگاهی تاکید کرد و ادامه داد: این برنامه‌ریزی باید با تمرکز بر واقعیات کشور و با توجه به سرعت تحولات ملی و بین‌المللی صورت گیرد.

وی همچنین به عقد قرارداد این نهاد جهت توسعه مشاغل خانگی روستاییان با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال 96 اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن این قرارداد هشت استان به صورت پایلوت به جهاد دانشگاهی واگذار شده که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، استان‌های بیشتری نیز به این جهاد دانشگاهی واگذار خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی از طرحی برای نمایش 10 برنامه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف به صورت ویدئو کنفرانس برای ریاست‌جمهوری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع مقدمه‌ای برای ورود جهاد دانشگاهی به هیات دولت و مجلس باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 14 فروردین 97، کدمطلب:97011403203، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
رسانه ها بهتر است بجای بازی های جناحی مسائلی که دارای اهمیت های مهمی برای کشور هستند مانند همین را در اولویت قرار دهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین