پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران از فعالیت ۲۷ هزار نفر در حوزه رباتیک خبر داد.

شعار سال: دکتر مرتضی موسی خانی در افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، از حمایت‌های دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و گفت: این مسابقات برای اولین بار در سال 1996 با هدف ساخت ربات‌های پایه متحرک برای فعالیت در عملیات‌های پرخطر و زیانبار برای انسان، توسط ژاپن برگزار شد و در سال 1997 بین‌المللی شد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در سال 1383 اولین بار پروپوزال برگزاری این مسابقات به میزبانی ایران، به فدراسیون جهانی ارائه شد و از آن سال تاکنون 12 دوره از این مسابقات را برگزار کرده ایم و دسامبر 2018 نیز این مسابقات را در جزیره‌ کیش برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: امیدوارم با برگزاری این مسابقات، در توسعه‌ دانش هوش مصنوعی و رباتیک که موردنیاز کشور است، بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

موسی خانی به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تولید علم، جنبش نرم افزاری و ساخت محصولات موردنیاز کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های موجود این حوزه در کشور، برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با فناوری و تکنولوژی روز دنیا تلاش خواهیم کرد تا انشاالله در آینده به جای صادرات نفت و محصولات خام، صادرات تکنولوژی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه گفت: این مسابقات در دوره اول با 80 تیم برگزار شد ولی امروز 800 تیم شرکت کننده داریم، اکنون 27 هزار نفر به صورت مستقیم در این حوزه فعالیت دارند. مراکز تحقیقاتی متعددی در قالب شرکت های کوچک و شرکت های دانش بنیان در کشور راه اندازی شده که برای مشتریان داخلی و خارجی فعالیت می کنند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دکتر فرهاد رهبر و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های منسجمی که صورت گرفته، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار امسال، گام های موثر و جدی برداریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: 378519، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
واقعا جای تبریک داره و باید هرچه بیشتر قدر این جوون هارو دونست و اونارو تو همین کشور نگهشون داشت
ا.ف75
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
جدیدا خبری مبنی بر ساخت ربات اتش نشان خوندم واقعا با حمایت از این طرح ها اتفاقات خوبی در کشور برای سوانح میتونه بیفته
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین