پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
چاره‌ای برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اتخاذ نشود تا 10 سال آینده باید بیش از60 درصد بودجه عمومی به آنها تزریق شود
شعارسال: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اکثر صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته‌اند، گفت اگر تا 10 سال آینده چاره‌ای برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اتخاذ نشود باید بیش از60 درصد بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی تزریق شود.

رسول خضری  با بیان اینکه روال حاکم بر صندوق‌های بازنشستگی در کشور برخلاف سایر کشورهای دیگر است، گفت: اکنون تعداد 20 صندوق بازنشستگی در کشور فعالیت می‌کنند درحالی است که در کشورهای دیگر حداکثر 4 صندوق بازنشستگی وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی باید تجمیع شوند، گفت: ظرفیت این صندق‌ها باید یکی شود و نگاه دولت نیز به صندوق بازنشستگی باید تغییر یابد و مثل گذشته حیاط خلوت دولت نباشد.

وی با انتقاد از فعالیت بنگاه‌‌داری در صندوق‌های بازنشستگی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی ضعف مدیریت در این صندوق‌ها و فعالیت بنگاه‌داری در آن‌ها بوده است که موجب شده است این صندوق‌ها با زیان‌دهی مواجه شوند. همچنین در طول سال‌های گذشته به حیاط خلوتی برای دولت‌ها تبدیل شده‌اند که در مواقع کمبود نقدینگی از منابع صندوق‌های بازنشستگی برداشت می‌شده است.

خضری تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی در دنیا در قالب صنعت بیمه فعالیت دارند اما به دلیل مدیریت ضعیف صندوق‌های بازنشستگی در کشور، آنها به چالشی برای دولت تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه به غیر از سازمان تأمین اجتماعی، حقوق دیگر بازنشستگان صندوق‌ها را دولت می‌دهد، گفت: در همه دنیا صندوق‌های بازنشستگی خصوصی است و دولت نقشی در آن ندارد اما در کشور ما دولت مسئولیت این صندوق‌ها را برعهده دارد که این روال باید تغییر کند و صندوق‌های بازنشستگی خصوصی شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حل مشکلات صندوق های بازنشستگی در سال 97 خاطرنشان کرد: اگر چاره‌ای برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اتخاذ نشود تا 10 سال آینده باید بیش از60 درصد بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی تزریق شود که البته امیدواریم امسال راهکارهای جدی برای برون رفت از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اعمال شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  پانا، تاریخ انتشار: 17فروردین 1397، کدخبر:   810986،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
خصوصی سازی همه بخش های کشور یکی ار راه های برون رفت از اقتصاد دولتی است ، اکثر کشور های بزرگ اقتصادی نیز نظام های سرمایه داری را در خود ساخته اند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
این اقتصاد دولتی داره مارو به سمت نابودی میکشونه هرچی زودتر باید در بخش های خصوصی به پیشرفت خوبی برسیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
خصوصی بشن که دزدی هاشون هم بیشتر بشه؟
ن.ف83
ناشناس
United States
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
مردم اعتمادی به اقتصاد ایران ندارن و پول به جای صنعت و خدمات در بازار سکه و ارز داره مبادله میشه متاسفانه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین