پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۰۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
تعدادی از دانشگاه‌های کشور برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از طریق برگزاری آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کنند.

شعار سال: دانشگاه مفید از طریق برگزاری آزمون اختصاصی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از بین طلاب واجد شرایط، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

دانشگاه مفید بر اساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از طریق آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های زیر از میان «طلاب حوزه‌های علمیه» برای سال‌تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ با شراط زیر دانشجو می‌پذیرد:

ردیفمجموعهرشته هاظرفیت برای هر رشته
۱حقوقحقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بشر، حقوق عمومی۵ نفر
۲علوم سیاسیاندیشه سیاسی در اسلام، روابط بین الملل، مطالعات منطقه ای، علوم سیاسی۵ نفر
۳اقتصادرشته علوم اقتصادی در گرایش های: اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی۵ نفر
۴فلسفهفلسفه و کلام اسلامی، فلسفه، فلسفه دین، فلسفه علم۵ نفر
۵الهیاتعلوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی۵ نفر

تذکر ۱:سهمیه های رزمندگان و ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت و ایثارگران ۵ درصد ظرفیت در آزمون مذکور مطابق قوانین و مقررات مصوب اعمال می شود. لذا شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره یک راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۷ ملاک عمل خواهد بود.

تذکر ۲:هر داوطلب تنها در یک رشته می تواند ثبت نام نماید. من تذکر ۳: داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران و خانواده شهدا قبول شده اند، در زمان ثبت نام می بایست مدارک مربوط به سهمیه خود را ارایه نمایند. از قبول شدگان در آزمون، در نیمسال اول یا دوم سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ ثبت نام بعمل خواهد آمد. به فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می شود.

شرایط پذیرش در دانشگاه:

داوطلبانی که دارای شرایط زیر باشند، در دانشگاه پذیرفته می شوند:

۱- دارای یکی از مدارک زیر باشند:

  • مدرک سطح دو حوزه علمیه
  • گواهی پایه هشتم حوزوی بعلاوه مدرک کارشناسی

۲- امتیاز لازم در آزمون اختصاصی را کسب کنند. (۷۰ در صد امتیاز بر اساس نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد امتیاز بر اساس میانگین نمره ارزشیابی پایه های ۷، ۸ و ۹ حوزوی محاسبه می شود).

۳- برای ادامه تحصیل از نظر مقررات وظیفه عمومی منع قانونی نداشته باشند.

بورس تحصیلی:

از میان پذیرفته شدگان در آزمون اختصاصی، به تعدادی از افراد بورس تحصیلی حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (قدس سره) در دوره کارشناسی ارشد اعطاء می شود. تنها در هفت رشته حقوق عمومی، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی،حقوق خصوصی، علوم سیاسی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و فلسفه دانشجوی بورس پذیرفته می شود.

به کسانی بورس تحصیلی اعطا می شود که دارای شرایط زیر باشند:

  1. حد نصاب علمی آزمون ورودی اختصاصی را کسب کنند.
  2. دروس سطح حوزوی را به پایان رسانده و شاغل به تحصیل در دروس خارج حوزوی باشند.
  3. حداکثر بیست و هشت ساله باشند. به ازای هر سال درس خارج یا هر سال خدمت سربازی یک سال به حداکثر سن اضافه می شود، اما نهایت این افزایش تا سی و دو سالگی است.
  4. دارای مدرک کارشناسی دانشگاهی در رشته مربوط باشند یا اینکه گواهینامه غیررسمی کارشناسی مربوط را از دانشگاه مفید کسب کرده باشند.
  5. در مصاحبه بورس دانشگاه قبول شوند.
  6. تعهد بورس به دانشگاه بسپارند.

مزایای بورس:

  1. دانشجوری بورس از پرداخت شهریه معاف بوده و از تحصیل رایگان برخوردار است.
  2. به دانشجوی بورس در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی ماهانه تعلق می گیرد.

مدارک لازم و چگونگی ثبت نام:

۱- تاریخ و نحوه ثبت نام:

  1. مراجعه به آدرس اینترنتی: http://azmoon.mofidu.ac.ir.
  2. پرداخت مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و انجام ثبت نام از طریق سامانه الکترونیکی پذیرش تا تاریخ۹۷/۰۱/۲۲
  3. داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران، بایستی کد رهگیری ویژه سهمیه را از مراجع مربوط تهیه و اطلاعات آن را در زمان ثبت نام در سامانه الکترونیکی پذیرش درج کنند.
  4. در آخرین مرحله داوطلب باید ضمن دریافت کد رهگیری، از اطلاعات ثبت شده در سامانه پرینت بگیرد.

۲- تاریخ و نحوه انجام آزمون کتبی، مصاحبه و اعلام نتایج:

  1. آزمون کتبی رأسساعت 9 صبح جمعه ۱۳۹۷/۰۲/۱۴در دانشگاه مفید برگزار می شود.
  2. – داوطلبان از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ تا ۱۳۹۷/۰/۱۳ می توانند با مراجعه به وب سایت اداره پذیرش دانشگاه مفید کارت ورود به آزمون خود را پرینت کنند.
  3. ورود به جلسه امتحان منوط به ارائه پرینت کارت آزمون و همراه داشتن کارت ملی است.
  4. کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه الکترونیکی پذیرش دانشگاه قابل دسترسی خواهد بود.
  5. حتما شماره پرونده و رمز ورود خود را در سامانه الکترونیکی پذیرش جهت دریافت کارت ورود به امتحان و مشاهده کارنامه حفظ کنید.

    همچنینفرصت ارسال مدارک داوطلبان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشگاه بوعلی سینا همدان تا بیست و نهم فروردین ماه تمدید شد.

    دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا به عنوان مسئول و مجری پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد، بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان از بین دانشجویان کارشناسی پیوسته واجد شرایط دانشگاه‌های دولتی، تعداد محدودی را پذیرش می‌ کند.

    با توجه به اصلاحیه آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد، دانشجویانی که پس از شش نیمسال تحصیلی و با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی جزو پانزده درصد برتر هستند وواجد شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه می باشند، می توانندحداکثر تا تاریخبیست و نهم فروردین ماه ۱۳۹۷مدارک مورد نیاز رابرای دفتر هدایتاستعدادهای درخشان ارسال کنند.

    بر اساس این گزارش، دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر دارد از میان فارغ‌ التحصیلان واجد شرایط دانشگاه های دولتی، برای سال ۱۳۹۷ دانشجویکارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش نماید.

    دانشگاه شهید چمران در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دروه کارشناسی ارشد (موضوع آیین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۵/۵ و متمم شماره ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۹۳/۵/۲۴ وزارت علوم تحقیقات و فناوری) طبق فراخوان زیر درسال تحصیلی ۹۸-۹۷ برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

    ماده ۱: دانشگاه شهید چمران حداکثر ۱۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر پذیرش با آزمون و با رعایت شرط زیر اختصاص می دهد:

    ۱-۱: دانشجویان داوطلب ملزم به گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی دوره کارشناسی خود تا پایان نیمسال ششم می باشند. بدیهی است دانشجویانی که حداقل سه چهارم واحدهای درسی را تا پایان نیمسال ششم نگذرانده باشند مشمول استفاده از آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نخواهند بود.

    ۲-۱: تعیین 10 درصد برتر و رتبه دانشجویان هم رشته و هم ورودی بر اساس معدل واحدهای گذرانده درسی دوره کارشناسی تا پایان نیسمال ششم خواهد بود.

    ۳-۱: در صورت مساوی شدن معدل دو دانشجو تا حد صدم نمره (ذکر شده در بند ۱-۲)، معیار تعیین دانشجوی با رتبه برتر تعداد واحدهای گذرانده تا پایان نیمسال ششم خواهد بود. به طوری که دانشجوی با تعداد واحد بیشتر رتبه برتر را به خود اختصاص خواهد داد.

    ۴-۱: دانشجویان داوطلب باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

    ۵-۱: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.

    ۶-۱: پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

    تبصره ۱: چنانچه 10 درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده در دانشگاه شهید چمران، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوطه استفاده نکردند و ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نگردد، در این صورت دانشگاه مجاز به پذیرش دانشجو از دانشجویان واجد شرایط سایر دانشگاه های کشور مطابق با موارد عنوان شده در ماده ۴ این شیوه نامه می باشد. دانشگاه شهید چمران در پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان خارج از دانشگاه شهید چمران کاملا مختار می باشد.

    تبصره ۲: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلیلی خارج از اختیار خود (مانند: بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود را پس از کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

    ماده ۲: دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشتههای مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش باآزمون پذیرش کند.

    ماده ۳: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

    ماده ۴: دانشگاه شهید چمران دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد پذیرش نمی نماید.

    ماده ۵: دانشگاه شهید چمران با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه فقط یکبار تا اول شهریور ماه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام می نماید.

    اسامی پذیرفته شدگان جهت تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال می شود و پس از قطعی شدن ثبت نام منوط به تایید سازمان مذکور است.

    مدارک مورد نیاز:

    مدارک ارسالی عودت داده نخواهد شد.

    ۱- درخواست کتبی متقاضی

    ۲- تکمیل فرم اولویت بندی رشته -گرایش

    ۳-تکمیل فرم معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل

    ۴- فتوکپی از کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه

    ۵- اصل فیش بانکی بهمبلغ ۴۰۰/۰۰۰ هزار ریال (غیر قابل استرداد) به حساب شماره ۲۱۷۷۲۷۲۲۰۴۰۰۵ بانک ملیشعبه شهر دانشگاهی بنام رابط متمرکز وجوه برگزاری دوره های خاص دانشگاه شهید چمران به شناسه واریز ۲۲۳۹۴۳۲

    مراحل پذیرش:

    ۱- متقاضی باید مدارک خود را از۹۶/۱۲/۱۰ تا ۹۷/۱/۲۵به دفتر حفظ و هدایت استعدادهایدرخشان دانشگاه شهید چمران اهواز به نشانی: اهواز – دانشگاه شهید چمران-ساختمان مرکزی-دفتر حفظ و هدایت استعدادهایدرخشان ارسال نمایند.

    به تقاضاهای ناقص و مخدوش ترتیب اثر داده نخواهد شد.

    ۲- پذیرش دانشجویان به ترتیب نفرات اول در لیست ۱۰ درصد دانشجویان برتر هر رشته در مقطع کارشناسی انجام خواهد شد.

    ۳- اولویت بندی کد رشته ها به ترتیب نفرات برتر هر رشته انجام خواهد شد.

    ۴- زمان تقریبی اعلام نتایج اولیه توسط دانشگاه شهید چمران اهواز اواخر خرداد ماه ۱۳۹۷ از طریق سایت دانشگاه می باشد.

    ۵- دانشجویانی که اسامی آنها در نتایج اولیه اعلام می شود تا اواسط تیرماه ۱۳۹۷ فرصتدارند تا در صورت تمایل به انصراف از پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران، انصراف خود را کتباً به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام نمایند.

    همچنین دانشگاه اصفهان از میان واجدین شرایط پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان، برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشجو می پذیرد.

    دانشگاه اصفهان به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد از بین دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های اعلام شدهو با رعایت شرایط زیر اقدام میکند:

    رشته های مورد پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۹۶ دانشگاه اصفهان

    شرایط ثبت نام:

    1. دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته (ورودی های بهمن ۹۱ و مهر ۹۲) که پس از گذراندن هفت نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشتد و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیل دانش آموخته شوند.
    2. رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشتهبرگزیده یا رشته های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه اجرایی المپیاد دانشجویی کشور

    تبصره ۱:ظرفیت اول پذیرش بدون آزمون هر کد رشته محل رشته های کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان و دانش آموختگان واجد شرایط دانشگاه اصفهان خواهد بود که توسط گروه های آموزشی مربوطه به واجدین شرایط اطلاع رسانی خواهد شد، لذا دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه اصفهان لازم نیست در این فراخوان شرکت نمایند. (شماره تماس گروه های آموزشی در انتهای لیست رشته هایفراخوان ذکر شده است) دانشجویان رتبه دوم به بعد از دانشگاه اصفهان همراه با متقاضیان خارج از دانشگاه در مصاحبهشرکت خواهند نمود؛ اطلاع رسانی به این دسته از متقاضیان نیز به عهده گروه آموزشی خواهد بود.

    تبصره ۲:دانشجوبان و دانش آموختگان واحدهای پردیس دانشگاتهای دولتیں۔ دورههای مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، حوزه های علمیه، فرهنگیان و دانشگاه های وابسته به ددستگاه های اجرایی مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه اصفهان نمی باشند.

    تبصره ۳:پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است.

    تبصره ۴:این آیین نامه شامل دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی پیوسته (با رعایت شرط بند ۱ فراخوان) می شود و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی سالهای قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.

    تبصره ۵:چنانچه طول دوره تحصیل به دلایلی خارج از اختیار دانشجو (بیماری، مأموریت والدین یا همسر و یا بدلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت زمان مذکور در این آیین نامه شود، درخواست دانشجو پس از تأیید کمیسیون موارد خاصی دانشگاه محل تحصیلی، برای استفاده ازتسهیلات آیین نامه در دانشگاه اصفهان قابل بررسی خواهد بود.

    زمان ثبت نام:

    • زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در فراخوان بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهانتا ۱۳۹۶/۰۴/۱۲خواهد بود.

    نکات مهم جهت ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون:

    • برای ثبت نام حتماً از مرورگر Google Chrome استفاده نمایید.
    • توصیه می شود برای اطلاع از نحوه ساماندهی رشته های تحصیلی برحسب دانشکده و گروه آموزشی، فهرست رشته های مورد پذیرش این دانشگاه که در فراخوان ارائه شده مطالعه نمایید (برای انتخاب دانشکده و گروه آموزشی)
    • اطلاع رسانی به داوطلبان صرفاً از طریق ارسال پیامک و یا پست الکترونیکی خواهد بود لذا در ثبت شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی خود دقت نمایید. ضمناً در صورتی کهپیامک های تبلیغاتی تلفن خود را مسدود نموده اید نسبت به فعال نمودن آن اقدام فرمایید.
    • هزینه ثبت نام ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان بوده ، پرداخت به صورت اینترنتی و با اتصال به درگاه بانک ملت انجام خواهد شد؛ لذا متقاضیان لازم است به وسیله کارت هایعضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد اقدام فرمایند.
    • توجه داشته باشید به هیچ عنوان قبل از بارگذاری مدارک اقدام به پرداخت وجه ننمایید زیرا در این صورت سامانه از دسترس شما خارج خواهد شد لازم به ذکر است در صورت عدم پرداخت هزینه، ثبت نام دانشجو نهایی نخواهد شد.
    • دقت داشته باشید کد رهگیری که در پایان ثبت نام سیستم به شما نمایش می دهد را برای پیگیری های بعدی یادداشت نمایید.
    • پذیرش متقاضیان برمبنای امتیاز مصاحبه خواهد بود؛ داوطلبانی که به مصاحبه دعوت خواهند شد موظفند رأس ساعت مقرر در گروه آموزشی حضور داشته باشند. به همراه داشتن مدارک آموزشی و پژوهشی در روز مصاحبه الزامی است.
    • زمان مصاحبه از طریق گروه های آموزشی اعلام خواهد شد. (شماره تماس گروه هایآموزشی در انتهای رشته های مورد پذیرش ذکر شده است.)

    مدارک لازم برای ثبت نام:

    1. یک قطعه عکس پرسنلی ۳*۴
    2. تصویر صفحه اول شناسنامه
    3. تصویر روی کارت ملی
    4. تصویر گواهی معافیت تحصیلی / کارت پایان خدمت / کارت معافیت دائم
    5. موافقت نامه بی قید و شرط محل خدمت ویژه شاغلین رسمی و پیمانی دستگاههای دولتی
    6. گواهی رتبه اول تا سوم مورد تایید دانشگاه مبدا با مهر و امضای مدیر آموزش یا معاون آموزشیدانشگاه مطابق با بند اول فراخوان
    7. تصویر گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان نیمسال آخر و یا تصویر مدرک فراغت ازتحصیل مقطع کارشناسی ویژه دانش آموختگان
    8. تصویر کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی به صورت فایل pdfو با حجم حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت
    9. C.V / رزومه (مجموعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجو) به صورت فایلpdfو با حجم حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت

    تبصره:مدارک مربوط به ردیف های ۱ تا ۷ باید به فرمت JPG اسکن شده و حجم هر یک از فایل های اسکن شده نباید بیش از ۲۵۰ کیلوبایت باشد.

    سایر مدارک:

    متقاضیانی که دارای یکی از گواهی های زیر می باشند می توانند گواهی مربوطه را به صورت فایل آpd و با حجم حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت، آماده نموده و در جای مناسب بارگذاری نمایند:

    • گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
    • گواهی کسب عنوان دانشجوی نمونه با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم
    • گواهی کسب رتبه ۱ تا ۳ در جشنواره های معتبر علمی مورد تایید وزارت علوم
    • گواهی کسب رتبه ۱ تا ۱۵ مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی

    تذکر مهم:در پایان یادآور می شود فرایند گردش کار به صورت سیستمی انجام می گیرد؛ لذا از ارسال مدارک خود به صورت پستی آکیدا خودداری فرمایید. مدارکی که به صورت پستی به دفتر استعداد درخشان دانشگاه یا گروه های آموزشی ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

    بر همین اساس، اطلاعیه پذیرش دانشجوی بین‌ المللی در مقطع کارشناسی ارشد پردیس کیش دانشگاه تهران برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۸ منتشر شد.

    پردیس کیش دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد در دوره‌های بین‌المللی در ۱۵ رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. علاقمندان پذیرش دوره کارشناسی ارشد بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران تا ۳۰ اردیبهشت ماه مهلت دارند فرم ثبت نام و مدارک لازم را به آدرس ایمیل kish@ut.ac.ir ارسال کنند.

    دانشگاه آیت الله حائری میبد برای سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ از میان متقاضیان واجد شرایط در ۹ رشته دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون می پذیرد.

    دانشگاه میبد در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر طبق «آئین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۰۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و ابلاغیه شماره ۲۱/۹۶۴۷۴مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ برای نیمسال اول سال تحصیلی۹۸-۹۷ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز دانشگاه میبد کند.

    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد:

    دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم۹۲ و نیمسال اول و دوم ۹۳) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

    • برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط، با معرفی دبیرخانه المپیاد.
    • دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند. (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۶/۷/۱ تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱)
      تبصره:دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد. (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱)

    رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانشگاه میبد:

    ۱علوم قرآن و حدیث
    ۲تفسیر و علوم قرآن
    ۳نهج البالغه گرایش اصول الدین و معارف علوی
    ۴حقوق خصوصی
    ۵حقوق جزا و جرم شناسی
    ۶ایرانشناسی گرایش فرهنگ مردم،آداب و رسوم و میراث فرهنگی
    ۷تاریخ ایران اسلامی
    ۸فلسفه و حکمت اسلامی
    ۹شیعه شناسی گرایش کلام اسلامی

    اطلاعات ثبت نام:

    متقاضیان بایدتا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۵فرم شماره یک را به آموزش دانشگاه تحویل دهند و به تقاضاهای دریافت شده بعد از این تاریخ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

    توضیحات مهم:

    • پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می پذیرد.
    • اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعالم پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
    • اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی می باشد. همچنین متقاضیان می توانند در یکی از گرایشهای متناسب درخواست دهند.(تشخیص این تناسب با گروه مربوط خواهد بود.)
    • پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آئین نامه در دوره کارشناسی ارشد بصورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود.
    • دانشجویانی که از طریق این تسهیالت در دانشگاه میبد پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نامی خواهند بود.
    • انتقالی، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.
    • ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است، بنابراین دانشگاه میبد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است .
    • زمان تقریبی اعلام نتایج اواخرتیرماه سال ۹۷ می باشد.
    • داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در وقت اداری با شماره ۰۳۵۳۲۳۵۷۵۰۵ داخلی ۱۳۳ تماس حاصل کنند.

    اصلاحیه فراخوان پذیرش دانشجوی بدون آزمون سهمیه استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

    بر اساس اصلاحیه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: داوطلبان استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد باید جزو پانزده درصد برتر دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند. همچنین در صورتی که ظرفیت رشته ای تکمیل نشد، 10 درصد بعدی دانشجویان همان دانشگاه میتوانند در آن رشته پذیرش شوند.

    بنا بر ابلاغیه فوق، داوطلبان پذیرش در سهمیه استعدادهای درخشان دوره ی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ باید به فراخور شرایطی که در زیر شمرده شده است، اقدامات مقتضی راحداکثر تا پایان مهلت ثبت نام این فراخوان یعنی ۱۳۹۷/۰۲/۱۰به عمل آورند:

    ۱-۱- داوطلبانی که جزء ده درصد اول بوده و قبال در سامانه گلستان ثبت نام کردهاند، نیاز به انجام هیچ اقدام خاصی ندارند. فقط با توجه به باز بودن سامانه برای همه دانشجویان، در صورتی که تغییری در تصمیم خود در مورد اولویت رشته های انتخابی داشته اند، میتوانند آن را ِاعمال نمایند.

    ۲-۱- داوطلبانی که جزء ده درصد دوم بوده و قبال در سامانه گلستان ثبت نام کرده اند، باید با مراجعه به مدیر کل آموزش دانشگاه نسبت به قرار گرفتن در پانزده درصد برتر کسب اطلاع کنند.

    در صورتی که جزو پانزده درصد برتر قرار داشتند، لازم است تا ”کاربرگ قرار گرفتن جزء رتبه های برتر” را دوباره تکمیل کرده و به تایید مدیر کل آموزش دانشگاه برسانند. سپس مدرک جدید را در حساب کاربری قبلی خود در سامانه گلستان به جای مدرک قبلی بارگذاری نمایند.

    این داوطلبان علیرغم این که حساب کاربری قبلی خود را برای ده درصد دوم باز کرده بودند، نباید حساب کاربری جدیدی باز کنند. همچنین، این داوطلبان در صورت قرار نگرفتن در پانزده درصد اول نیاز به انجام هیچ اقدام خاصی ندارند.

    ۳-۱- داوطلبانی که جزو بیست و پنج درصد برتر بوده و در فراخوان قبلی ثبت نام نکرده اند، می توانند مدارک لازم از جمله ”کاربرگ قرار گرفتن جزو پانزده درصد اول و یا ده درصد دوم ”را متناسب با رتبه ی خود از اداره کل آموزش دریافت کرده و نسبت به ثبت نام جدید اقدام کنند.

    دانشگاه ملایر از میان فارغ التحصیلان دوره روزانه و شبانه‌ مقطع کارشناسی دانشگاه ها برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجوی ارشد بدون آزمون می پذیرد.

    به گزارش مستر تست، دانشگاه ملایر در نظر دارد بر اساس آیین نامه ۲۱/۹۶۴۷۴مورخ ۹۴/۵/۲۴و نامه شماره۲/۱۴۰۰۳۶مورخ ۱۳۹۵/۷/۴مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان از بین دانشجویان کارشناسی پیوسته ورودی ۹۳-۹۴ دانشگاه‌های دولتی واجد شرایط، در مقطع کارشناسی ارشد رشته های موجود در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به صورت بدون آزمون پذیرش ‌نماید.

    گفتنی است، بند ۱-۱ ماده ۱ آیین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۱۸مورخ ۹۳/۵/۵به شرح زیر تغییر و برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و بعداز آن تصویب شده است و نظر به ابلاغ آیین نامه جدید شماره ۲۹۹۵۷۴/۲ مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ جهت تسهیل پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد برای سال ۹۷-۹۸، سقف ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشدحداکثر ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون افزایشیافت. همچنین متقاضی پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد باید پس از۶نیمسال (بجز نیمسال تابستان بعد از نیمسال ششم)با گذراندن سه چهارم واحد کد رشته کارشناسی خود، جزء۱۵ درصد برترهم رشته و هم ورودیخود باشند وحداکثر در ۸ نیمسال (۳۱ شهریور ۱۳۹۷)فارغ‌التحصیل گردند.

    دانشگاه ایلامبرای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از میان داوطلبان واجد شرایط، به صورت بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می نماید.

    دانشگاه ایلام برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بر اساس آیین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸مورخ۱۳۹۳/۵/۵و اصلاحیه ی شماره ۲/۴۷۵۹۹۲ مورخ ۹۶/۱۲/۱۶ در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. متقضیان بایستی فرم­های مربوطه (فرم های شماره ۱، ۲، ۳ و ۴) را تکمیل وحداکثر تا تاریخ ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۷با پست پیشتاز به آدرس دفتر استعداد های درخشان دانشگاه ارسال نمایند.

    آدرس:ایلام، خیابان پژوهش، دانشگاه ایلام، معاونت آموزشی، دفتر استعداد های درخشان دانشگاه- صندوق پستی: ۶۹۳۱۵۰۵۱۶

    مدارک مورد نیاز:

    1. تکمیل فرم شماره ۱، ۲، ۳ و ۴
    2. یک قطعه عکس
    3. ریز نمرات دوره کارشناسی
    4. تصویر کارت ملی و شناسنامه
    5. فیش واریزی به مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال (سیصد هزار ریال) به حساب شماره ۷۸۷۵۳۰۷۱۱۱ به نام تمرکز درآمدهای دانشگاه ایلام

    فهرست رشته های مورد پذیرش ارشد بدون آزمون سال ۹۷ دانشگاه ایلام

    دانشگاه خلیج فارس از میان واجدین شرایط پذیرش کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان دانشگاه های دولتی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجو می پذیرد.

    دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی کشور و در راستای اجرای "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط در دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷- ۹۸ اقدام می نماید.

    فهرست رشته های مورد پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۷ دانشگاه خلیج فارس

    رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 97 - 98 دانشگاه خلیج فارس

    شرایط پذیرش:

    1. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن سه چهارم واحدها تا پایان نیمسال ششم تحصیل، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
    2. رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

    نکات مهم:

    • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان پذیر است.
    • این آیین نامه شامل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته یا فارغ التحصیلان نیمه اول سال ۹۷-۹۶ می شود و فارغ التحصیلان کارشناسی سال های قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.
    • دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی-کاربردی و پردیس های بین الملل مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.
    • تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.
    • پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
    • پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته – گرایش های مندرج در آگهی می باشد.
    • متقاضیان حداکثر در دو رشته-گرایش (رشته-گرایش مقطع کارشناسی و رشته-گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام، شهریه ثبت نام جداگانه پرداخت نمایند.
    • به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
    • در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

    نحوه ثبت نام:

    ثبت نام صرفاً الکترونیکی و از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس https://www.pgu.ac.irصورت می گیرد.

    مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ می باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 15 فروردین 97، کدمطلب:۶۷۵۹۴۹، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
واقعا باید هرچی میاد جلوی این پذیرش های بی چون و چرا گرفته بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این شرایط درسته ه برای حذف کنکور راهکار مناسبیه اما در سیستم جامع و بزرگ در مقیاس کشوری توانایی اجرایی شدن ندارد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین