پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
استانداراصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسؤولان عالی‌رتبه کشور از جمله شخص رئیس جمهور و مدیریت ارشد اصفهان مشکلات کشاورزان است.

شعارسال: استانداراصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسؤولان عالی‌رتبه کشور از جمله شخص رئیس جمهور و مدیریت ارشد اصفهان مشکلات کشاورزان است.

محسن مهرعلیزاده در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان در خصوص آخرین وضعیت آب و سازگاری با کم‌آبی اظهار کرد: با تأکیدات صورت‌گرفته در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال بختیاری در خصوص میزان برداشت‌های غیر مجاز در بالادست تصمیماتی اتخاذ شد تا به صورت مشترک برداشت‌ها کنترل شود و مقرر شد این تصمیمات در جلسه آتی کارگروه سازگاری با کم‌آبی به تصویب برسد تا به صورت جدی با برداشت‌های غیرمجاز برخورد شود.

وی افزود: امسال وضعیت بارش‌ها بسیار بد بوده اما به همان اندازه شرایط خوبی است تا بتوانیم به خود آییم و با برنامه‌ریزی‌های مطلوب و استفاده از الگوهای صحیح و دقیق بتوانیم براساس قانون برنامه‌های خود را پیش بریم.

استاندار اصفهان وضعیت آب شرب در سال جاری را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: برداشت‌های غیر قانونی می‌تواند جان افراد زیادی را برای تأمین آب شرب به خطر اندازد و بر همین اساس باید شدیداً با برداشت‌های غیر مجاز برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر در زمان سختی بتوانیم عقل و مدیریت خود را به کار گیریم و مدیران توان، همراهی و حمایت خود را متمرکز کنند به آسانی و حل مشکلات خواهیم رسید در غیر این صورت دوران سختی همچنان ادامه خواهد داشت.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به این که تجمع به معنای رساندن اعتراضات به گوش مسؤولان بالاتر است، خاطرنشان کرد: اگر اهداف دیگری به جز رساندن پیام مشکلات و اعتراضات کشاورزان، از جمله اهداف سیاسی مد نظر باشد سوء استفاده از خواست کشاورزان را در پی خواهد داشت.

وی اذعان داشت: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسؤولان عالی‌رتبه کشور از جمله شخص رئیس جمهور، وزیر نیرو و همچنین مدیریت ارشد استان اصفهان مشکلات کشاورزان است و آگاهی کامل از شرایط ایجاد شده است و برنامه ها با سرعت پیش می‌رود

استاندار اصفهان تصریح کرد: دولت و رئیس جمهور جلساتی را به صورت متوالی برای کشاورزان و حل مشکلات آب استان اصفهان برگزار کرده‌اند و در این راستا مصوبات لازم برای بهبود وضعیت کشاورزان اخذ شده است، بنابراین هیچ دلیلی برای تجمع وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که صدا و سیما باید به صورت جدی در راستای آگاهی‌رسانی به مردم در خصوص کمبود آب اقدام کند، بیان داشت: صرفه‌جویی در مصرف آب باید ملکه ذهن همه مردم شود و امیدواریم که با هماهنگی با سایر استان‌ها بتوانیم در سال آینده شرایط بهتری را رقم زنیم.

مهرعلیزاده با تأکید بر ضرورت ساماندهی رودخانه زاینده‌رود و کنترل برداشت‌ها اضافه کرد: بهترین افراد برای اجرای این طرح صنف کشاورزان خواهد بود و باید در اسرع وقت قراردادهای لازم با بهترین شرایط بسته شود.

وی درخصوص نصب کنتورها برای کنترل برداشت آب متذکر شد: با توجه به ظرفیت محدود برای تولید این کنتورها باید تا پایان خردادماه تمامی کنتورها نصب شود، علی‌رغم این که امسال آبی برای برداشت وجود ندارد.

استاندار اصفهان با بیان این که برای مدیریت استان تمامی کشاورزان در مناطق مختلف استان اهمیت دارند، تأکید کرد: کشاورزان باید یاد بگیرند که با تغییر الگوی کشت و با مصرف آب کمتر تولید بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که امکان تعطیلی صنعت وجود ندارد، یادآور شد: باتوجه به درآمد بالا و اشتغال بالای بخش صنعت استان اصفهان نمی‌توانیم صنعت را تعطیل کنیم و این به معنای بی‌توجهی نسبت به کشاورزان نیست؛ تلاش می‌کنیم مبالغی تحت هر عنوانی برای وضعیت بهتر کشاورزان به آن‌ها اختصاص دهیم.

مهرعلیزاده با بیان این که این جلسه در واقع هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان است و باید از نطق‌های احساسی خودداری شود، ابراز داشت: هیچ راهی به جز هم‌گرایی، هم‌فکری، همکاری و همراهی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: باید با همراهی و هم‌گرایی پیش رویم و با به صفر رساندن اصطکاک‌ها راندمان خود را افزایش دهیم چراکه در فضای احساسی نمی‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان و همچنین صنف کشاورزان نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1397، کدخبر: 6492040، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
فعلا که با تظاهرات مسالمت امیز اون ها برخورد امنیتی میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین