پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد از افتتاح نخستین شعبه خارجی این بانک در آینده نزدیک در هند خبر داد و گفت: این شعبه کارگزار تمام بانک‌های کشور است.
شعار سال: مصطفی بهشتی‌روی در نشستی خبری با بیان اینکه بانک پاسارگاد از سال ۸۴ که وارد عرصه بانکی شد، چشم‌انداز بلندی را مدنظر قرار داده، اظهار کرد: با کار عملیات داخلی نمی‌توان به اهداف رسید و باید عملیات بین‌المللی را هم انجام داد ‌و ابعاد کیفی و استانداردهای بین‌المللی را مد نظر قرار داد و ضمن توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، با بزرگترین بانک‌ها رقابت کرد.

وی ادامه داد: اگرچه ما هنوز در فورچون جهانی۵۰۰ قرار نگرفته‌ایم اما اقدامات بین‌المللی گسترده‌ای را صورت داده‌ایم که راهکارهای مختلفی را در نظر دارد؛ یکی از آنها باز شدن بافت سهامداری برای بانک‌ها و یا قرار گرفتن در بازارهای بزرگ جهان است. با وجود تحریم‌ها اقدامات بین‌المللی امکان‌پذیر نبود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که موارد داخلی را ارتقا دهیم.

حضور گسترده‌ بانک پاسارگاد در عرصه‌های بین‌المللی

وی با اشاره به رتبه نخست بانک پاسارگاد در بین بانک‌های کشور در ۶ سال متوالی به انتخاب موسسه معتبر بنکر، انتخاب به عنوان بانک متعالی برای سه سال از سوی موسسه یورومانی و کسب رتبه ۱۶۶ در بین بانک‌های برتر جهان با وجود نداشتن شعبه در خارج از کشور، گفت: بر این اساس، این بانک به عنوان تنها بانک برتر ایرانی در خاورمیانه شناخته شده است.

بهشتی‌روی با تاکید بر این نکته که با وجود سخت‌تر شدن تحریم‌ها، سوئیفت بانک پاسارگاد، همیشه و در بدترین شرایط نیز برقرار بوده، ادامه داد: این درحالی است که روابط کارگزاری ما به دلیل تحریم‌ها محدود شده و کل فعالیت‌های بین‌المللی سیستم بانکی کند شده بود.

این عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد تصریح کرد: بانک پاسارگاد برای جهانی شدن اقداماتی را انجام داده و در کشورهایی حضور می‌یابد که شریک تجاری ما هستند و با کشورهایی همراه می شود که بانک‌های دیگر ایرانی به آنجا ورود نکرده باشند.

وی گفت: بر همین اساس طرح توسعه شعبه‌های بانک پاسارگاد در کشور هندوستان در دستور کار است. مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط اخذ شده و با رعایت ضوابط و قوانین این کشور، افتتاح این شعبه بانک به زودی صورت خواهد گرفت. وی تصریح کرد: ایران با هند نیم قرن رابطه تجاری دارند، ضمن این که این کشور دومین خریدار نفت ایران است و کشوری بزرگ محسوب می‌شود که سومین اقتصاد بزرگ دنیا است و اکنون بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت خارجه این کشور، صلاحیت فنی و حرفه‌ای بانک پاسارگاد را برای تأسیس شعبه تایید کرده اند و وزارت کشور هند نیز در حال انجام مراحل تایید نهایی است. وی پیش بینی کرد که شعبه هند بانک پاسارگاد بتواند تا ۶۰ درصد تجارت ایران با هندوستان را در بحث واردات پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این شعبه، نقل و انتقالات پول نفت را بسیار تسهیل می‌کند، گفت: علاوه بر بمبئی، بنا به ضرورت، شعبه‌های بانک در دهلی‌نو و اسلام آباد نیز گشایش خواهد یافت. شعبه این بانک در هندوستان با تمامی بانک‌های ایرانی فعال در عرصه فاینانس و امور ارزی، مراوده خواهد داشت و فعالیت‌های آن به بانک پاسارگاد محدود نخواهد بود.

وی ادامه داد: پس از صدور مجوز، فرآیندی باید طی شود که شامل تدوین و تعریف سیاست‌ها و مقررات لازم برای شعبه، تشکیل ساختار سازمانی شعبه و انجام گزینش‌ها است. ضمن این که برای تکمیل کادر نیروی انسانی شعبه نیاز نیست که همه آنها از داخل کشور تأمین شود ولی برای ریاست و مدیریت شعبه، نیروهایی را از داخل کشور، به هندوستان اعزام خواهیم کرد. همچنین به محض صدور مجوز، بحث عقد قرارداد با یک شرکت حسابرسی و ... برای تدوین ساز و کارها و ساختار و سیستم آی تی انجام خواهد شد.

به گفته عضو هیأت مدیره بانک پاسارگاد، این بانک بررسی‌هایی را برای افتتاح شعبه در کشورهای اسپانیا، روسیه، آفریقای جنوبی، ایتالیا و سوسیس انجام داده است. وی همچنین از انجام اقدامات در نظام بانکی کشور برای قابل استفاده شدن کارت‌های شتابی در سیستم بانکی روسیه و حتی ترکیه خبر داد و گفت: این کار از نظر فنی، امکان‌پذیر است و همه پروتکل‌های رسمی استاندارد آن وجود دارد.

بهشتی‌روی درباره عملکرد ارزی بانک نیز گفت: این بانک از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه سه میلیارد دلار بروات اسنادی، اعتبارات اسنادی و حواله‌های صادره داشته که البته این رقم نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته اما نسبت به سال‌های ۹۰ و ۹۱ کاهش داشته که با تمهیدات اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آتی افزایش خوبی داشته باشد.

در این نشست که دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در پایان جلسه حضور یافت و سال نو را پیشاپیش به همه اصحاب رسانه تبریک گفت، زندیه مشاور مدیرعامل و داوود عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز مطالبی را در زمینه تاسیس شعبه این کشور در هندوستان و همچنین مباحث ارزی مطرح کردند.

حضور گسترده‌ بانک پاسارگاد در عرصه‌های بین‌المللی

تولید اولین کاتد مس در جهان به روش تانک بایولیچینگ با حمایت بانک پاسارگاد

از سوی دیگر نخستین کاتد مس به روش تانک بایو لیچینگ (استحصال مس با استفاده از باکتری) در مجتمع مس و کاتد مسی شرکت بابک مس ایرانیان در روز دوشنبه 21 اسفند ماه 1396، با حضور دکتر پورمند مدیرعامل هلدینگ میدکو و جمعی از مدیران و دست اندرکاران این پروژه  تولید شد.

در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو در تماس تلفنی اظهار کرد: امروز یک روز تاریخی نه تنها برای میدکو بلکه برای کشور ایران است. ایران تنها کشوری است که توانست با درایت، شجاعت، مدیریت و تلاش مجدانه مدیران متخصص  میدکو  برای اولین بار در دنیا به این مهم دست پیدا کند.

همچنین دکتر پورمند در بیانات خود گفت: امروز روزی تاریخی برای صنعت مس در دنیا است. این مهم، امری است شجاعانه از طرف فرزندان این انقلاب و هدیه‌ای است به ملت بزرگ ایران و در رأس آنها جناب آقای دکتر قاسمی و گروه مالی پاسارگاد که همواره با حمایت‌های بی‌دریغ ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده‌اند.

از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می‌توان به حذف کوره‌های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی  و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 22 اسفند 96، کدخبر: 4250637، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
من در اکثر بانک ها حساب داشتم ولی بانک پاسارگاد در زمینه برخورد با مشتری و اینکه راه انداختن کار ذی حساب ها بی نظیر عمل میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین