پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کم کاری و ماموریت گریزی در برخی دانشگاه های استان مشهود است.

شعارسال: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کم کاری و ماموریت گریزی در برخی دانشگاه های استان مشهود است.

علی محمد احمدی در دیدار نوروزی با روسای مراکز علمی و دانشگاهی استان با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نباید دچار روزمرگی شوند، افزود: کم کاری و ماموریت گریزی در برخی دانشگاه‌های استان مشهود است.

وی اظهار کرد: به من گزارش شده که حدود ۵۰ درصد اعضای هیات علمی یکی از دانشگاه های دولتی استان در طول هفته در آن دانشگاه حضور ندارند در حالی که حقوق و مزایای عضو هیات علمی را تمام وقت دریافت می کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک سال نو خاطرنشان کرد: دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان با تمام توان از طرح های پژوهشی دارای توجیه اقتصادی و تولیدی در دانشگاه ها حمایت خواهند کرد.

احمدی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «حمایت از کالای ایرانی» تاکید کرد: همه باید با فرهنگ سازی و برنامه ریزی در تحقق شعار سال تلاش کنیم و در این خصوص نقش دانشگاه ها موثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشتر تولیدات و کالاهای تولید شده توان رقابت پذیری در بازار خارج از کشور به لحاظ کمی و کیفی را دارند اما متاسفانه به علت ضعف باورها و فرهنگی، منابع ارزی محدود خود را به کالاهای مشابه اختصاص می دهیم که در نهایت خروجی آن فقر اقتصادی کشور، فقر معیشت مردم و افزایش بیکاری را در پی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در دستگاههای دولتی به شکل گسترده ای کالای تولیدات داخل را کنار گذاشته ایم و از تولیدات خارجی استفاده می کنیم، بنابراین باید نامگذاری امسال را جدی بگیریم البته استفاده و مصرف از کالای ایرانی منوط به تولید کالای ایرانی است و تولید تنها با دستوالعمل و بخش نامه مصرف نمی‌شود بلکه باید دارای کیفیت لازم باشد.

احمدی افزود: با وجود اینکه 17 واحد صنعتی آب معدنی در استان فعالیت دارند اما متاسفانه در یکی از شهرستانهای دور افتاده استان با آب معدنی‌های خارج از استان از مردم پذیرایی می‌شود.

وی به برنامه ریزی، سیاستگزاری و حرکت به سمت تولیدات و محصولات دانش بنیان در استان اشاره و بیان کرد: دولت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی اختصاص داده است که سهم استان ۲۱۴ میلیارد تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دانشگاه های استان می توانند با ارائه ایده و طرح و با برنامه ریزی علمی از این ظرفیت و سهم تسهیلات روستایی با ایجاد تعاونی ها به اشتغال و تولید در استان رونق بخشند.

احمدی اضافه کرد: باید برنامه ریزی شود که از ظرفیتهای بسیار استان برای هدایت به موقعیت بهتری استفاده کنیم. سال 97 آغازی بر تلاش بیشتر و برنامه ریزی بیشتر خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1397، کدخبر: 97011804917، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
کم کاری در تموم دانشگاه های کشور مشهود شده و داریم به روزگار بدی میرسیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین