پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحران آب پیش رو در تابستان سال جاری گفت: همه سخن از مدیریت صحیح و یکپارچه آب به میان می‌آورند اما این مدیریت صحیح را بالاخره چه کسی باید انجام بدهد؟

شعارسال: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحران آب پیش رو در تابستان سال جاری گفت: همه سخن از مدیریت صحیح و یکپارچه آب به میان می‌آورند اما این مدیریت صحیح را بالاخره چه کسی باید انجام بدهد؟

فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در سال 1397 اظهار کرد: بارش‌های حوضه آبریز زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت و سال‌های گذشته تا 50 درصد کاهش داشته است و این موضوع نشان می‌دهد بایدخودمان را برای بحران آماده کنیم.

وی ادامه داد: کسانی که در روزهای اخیر از سد زاینده رود بازدید داشته‌اند از وضعیت اسفناک میزان آب پشت سد حکایت می‌کنند و نشان می‌دهد حتی آب آشامیدنی شهر اصفهان نیز در خطر قرار دارد. با این حال در همین زمان همچنان برداشت‌های غیر قانونی و سرقت آب در بالا دست، بدون مجوز ادامه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با ادامه این وضعیت حیات پایتخت فرهنگ و هنر ایران زمین به خطر خواهد افتاد. تا کنون شاهد پیگیری دقیق مصوبات شورای عالی آب در رابطه با زاینده رود نبودیم، اما امروز با توجه به وضعیت بحرانی امیدواریم این مصوبات جدی گرفته شود و جلوی برداشت‌هایی که نه اقتصادی، نه علمی و نه شرعی است را بگیرند.

معین ادامه داد: دلیلی ندارد که حتی اگر 50 درصد بارندگی‌ها کاهش داشته باشد در اصفهان با چنین بحرانی رو به رو شویم. همه این صحبت را می‌کنند که باید مدیریت صحیح کرد و نمی‌دانیم این مدیریت صحیح را چه کسی باید انجام دهد. امیدواریم شاهد تغییر و تحول جدی در این موضوع باشیم و نمایندگان مردم اصفهان ومدیران این استان معضل آب را تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: آقای رییس جمهور و معاون اول نیز در سفرهای خود به اصفهان بر این موضوع تاکید دارند که زاینده رود باید دائمی باشد و حتی مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های خود بر زاینده رود دائمی تاکید کرده است. اصفهان که کمترین تنش را در سال‌های پس از انقلاب داشته و بیشترین همراهی را با نظام کرده است، نباید اینگونه در حق مردم‌اش اجحاف شود.

* به رقم مورد انتظار گردشگر دست پیدا نکردیم

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که برای جذب و رفاه مسافرین نوروزی انجام شد و اگرچه نزدیک به 20 درصد حجم مسافرین نوروزی افزایش یافته بود اما باز هم آن آماری را که انتظار داشتیم شاهد نبودیم و همه متخصصین و تحلیل گران دلیل این امر را خشکی زاینده رود می‌دانند.

معین همچنین به نام انخاب شده برای سال جاری توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر همگی بر این موضوع تاکید دارند که در سال جاری در مصرف داخلی و همچنین در اجناس موجود در فروشگاه‌های کوثر و حتی در رسانه‌های شهرداری باید در جهت حمایت از کالای ایرانی گام اساسی برداریم.

وی ادامه داد: اعضای شورا معتقد هستند که در شش ماه گذشته همه تلاش‌ها در راستای انجام کارهای عقب مانده و پرداخت معوقات شهرداری بوده است. با همه این مشکلات بزرگترین پروژه شهر که فکر می‌کردیم هنوز سال‌ها زمان ببرد، همانطور که آقای شهردار گفتند با کاری که در این چهار ماه به اندازه چهار سال کار انجام شد، مجموعه مدیریت شهری با وجود همه مشکلات به قولی که داده بود عمل کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397، کدخبر: 97011905137، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
وقتی تو ایران مسئولیت ها دقیق تقسیم بندی نمیشه همین میشه دیگه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین